השקה עולמית: אודי A6

אאודי חשפה בפנינו את ה-A6 החדשה במקום מושבה, אינגולשטדט. לצידה היא הוסיפה גם גרסה חדשה ל-GT המרהיבה שלה. דוגמה לאחת שכולה חשמל ואחת שמסמנת שהבנזין עודנו חי

הרחבה של מוזיאון אאודי באינגולשטדט מלאה מכוניות. גרסת הסדאן, או לימוזין כמו שמבקשים לקרוא לה, שדרה ארוכה של מבריקות באפור. מהצד השני שלל אי-טרון GT באדום שנראה שונה וייחודי מהמוכר. הצבעים עשויים לבלבל. האפורות החלקלקות, מצוידות ביחידות הנעה היברידיות המבוססות על מנוע V6 מוגדש טורבו. בפינה האדומה, מכוניות שכולן חשמל. מצד אחד תצורת סדאן מסורתית, מצד שני ארבע דלתות דמוית קופה חושנית. אלו מרשימות בדרכן וגם אלו. לאן באמת צריך להגיע הצבע האדום הצועק הזו, לאיפה הוא מתאים יותר, אני תוהה.

עוד מאוברדרייב >>>

המוזיאון עצמו ד”א, נחמד מאוד. כדרכם של כאלו, יש בו חלקים נחמדים וגם שומטי לסתות. אני מכיר את הפינה הזו טוב, טוב מאוד אפילו. בשנה האחרונה ביקרתי כאן שלוש-ארבע פעמים. כמה פעמים ביותר משני עשורים של עיתונות רכב?  הפסקתי לספור. מדי פעם יש הפתעות. המעלית הסובבת לכל גובהו של המבנה מניעה פלטפורמות פתוחות. על כל פלטפורמה רכב אחר. רובם מחוברים לעניין הקוואטרו. לא משנה כמה פעמים עוברים פה, העין נתקעת דקות ארוכות על מכוניות המרוץ הישנות. חלומות.

צריך להתעורר, אוטוטו יוצאים לדרך. ברשותך אני מסיר את העניין הפחות רלוונטי כבר מהדרך. ה-GT מקבלת גרסה מוזלת במקצת. עשרה אחוזים פחות תמורת קצת פחות כוח וקצת יותר טווח. עשרה אחוזים במכונית שעלותה מיליון שקלים בישראל, זו לא בדיוק חדשה מרעישה. בשביל לסבר את האוזן הביצועים מרשימים מאוד עדיין, יש כאן את כל רפרטואר התחושות, לחיוב או פחות של המכונה הזו. אז אפשר בהחלט לתת נידה מכבדת עם הראש, ולהמשיך לחדשה האמיתית כאן.

צילומים: יצרן

מבט ראשון ב-A6 החדשה והדבר הראשון שעולה לי לראש – היא נראית מאוד אווירודינמית. אני לא חושב שזה משהו ראשון שהיכה בי אי פעם בשום מכונית. אין כאן תצורה מיוחדת, מיני עזרים או חיפויים. יש רמזים. החזית השכובה לאחור, תחושת החלקות שמייצר כל החלק הקדמי, המראות, כל מיני רמזים שכל תכליתם ברורה. אז כן היא מתהדרת במקדם אווירודינמי מרשים מאוד (0.23). חלקלקה אמרתי. ופנים אל פנים היא יפה. מאוד. עיקר העבודה התרכז על הפנים ועל הזנב עם יחידות התאורה המתוחות שלו. בעצם גם קו הכתף והתפיחות בבתי הגלגלים מוסיפים כאן. וגם הקימור שרץ על הדלתות מוביל יפה את האור אליו ותורם משהו כוחני. אז כן, יש כל מיני תורמים לתוצאה מרשימה וגם שונה מול המתחרות הגרמניות המוכרות. רעננה זו המילה שחיפשתי. גם מרשימה או יוקרתית יכול להתלבש כאן.

לא באמת מפתיע שגם תא הנוסעים מדבר אאודית שוטפת אבל של העידן החדש. פגשתי אותו כבר בגרסת האוונט שהוצגה ראשונה והוא עדיין מרשים. המסך הענק שמשלב בתוכו את לוח השעונים ואת המולטימדיה, המסך של הנוסע, הגוונים והחומרים. הכל משדר טונאז’ של תחכום לצד ניחוח יוקרה ומבלי להיות מנוכר או מתנשא לרגע. כן זה עץ אמיתי, בואו נמשיך.

נוח. מאוד נוח. למרות חישוקי הענק. מה זאת נוחות בשבילך? מושב עמוק ותומך, תנוחת נהיגה מצוינת? הקפדה על בידוד מרעשי רוח דרך ורוח זו גם אפשרות (שיפור של 30 אחוזים לעומת הדור הקודם, לדוגמה). ואולי בשבילך זו פעולת המתלים, האופן שבה מכונית מתמודדת עם פני הכביש. חישוקי ענק אמרנו, 21 אינץ’ עם גומי דקיק שעוטף אותם. אפשר לשכוח אותם, יש כאן מתלי אוויר יעילים מאוד. אבל גם צריך לזכור – הכבישים סביב אינגולשטדט, משעממים מאוד, איטיים רוב הזמן וסלולים למשעי. בשלב הזה מקובל לכתוב שנבדוק את זה לעומק בארץ. רק שהגרסה הזו, עם החישוקים האלו, לא תגיע לכאן בקרוב. נגיע לזה עוד רגע.

המכונית הזו מילאה אותי אופטימיות. יש לאאודי את מקבילתה החשמלית. זו ככל הנראה תהיה זולה יותר והיא מבוססת בכלל על ה-A5. המנוע אותו הזכרתי קודם, כוחני בד”כ, ווקאלי כשרוצים ומקבל במקרה הצורך עוד תוספת של 20 קג”מ בזכות החלק החשמלי. כן זו מילד-היבריד, כדי לשפר את צריכת הדלק ואפילו להזיז קצת את הרכב אם אפשר וזמין. וזה עובר אל ארבעת הגלגלים, כן אותה קוואטרו שהתחילה בפסקאות הראשונות. ולא תחליף כזה או אחר. היא הפכה חלקה יותר עם השנים ומרשימה היום יותר מתמיד. ההיגוי האחורי שיש כאן, יכול רק להוסיף. אני יכול להגיד שאני לא מת על משטח המגע על דלת הנהג נניח ששולטת על יותר מדי אפשרויות וייקח לי יותר מדי זמן להתרגל עליו. אבל אין הרבה פינות כאלו ברכב הזה.

לצערי המפרט הנפלא של המכוניות בהשקה לא יגיע לכאן בשלב הראשון. כבר בסוף השנה הנוכחית תתייצב הסדאן המרהיבה הזו בגרסת שני הליטרים שלה. אחריה תגיע גרסת הפלאג-אין. זאת המוזכרת מעלה, תגיע, אולי, בשנה הלועזית הבאה. זו יופי של מכונה. מחירה כנראה יהיה בצידה גם. וזה הגיוני בשוק בה היא תתמודד ובהתחשב באיך שהיא מושכת.

אאודי A6 לימוזין V6 מילד-היבריד

מנוע: 2,995 סמ”ק, טורבו, היברידי

הספק: 367 כ”ס מ-5,500 סל”ד

מומנט: 55.9 קג”מ מ-1,700 סל”ד

תמסורת:קוואטרו,S טרוניק 7 היל’

בסיס גלגלים: 292 ס”מ

משקל: 1,980 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.7 שניות

מהירות מרבית: 250 קמ”ש

צריכת דלק ממוצע (יצרן): 12.8 ק”מ/ל’

מחיר (משוער): 550,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...