המותג הונגצ׳י נכנס לישראל בשנת 2022 עם רכב פנאי ענק, EHS9, עם עיצוב מוחצן בלשון המעטה ובמחיר לא סיני בעליל עד לאותו זמן של כ-400 אלף שקלים. שלוש שנים אחרי תחילת שיווקו בישראל, הונגצ׳י משיקה כאן שני דגמים נוספים, רכב הפנאי ה-EHS7 ואחיו הסדאן EH7, שניהם בטווח ה-200-300 אלף שקלים שהופך אותם לנגישים ורלוונטים הרבה יותר לצרכן המקומי. אנחנו לקחנו את דגם הפנאי ה-EHS7 בגרסת ארוכת הטווח לבדוק האם גם פקידי הממשל בדרג נמוך יותר יכולים להנות מההונגצ׳י שלהם.
תחילה צריך לדבר על הפיל בחדר/חניה. ה-7 (שם הדגם בקצרה מעתה) הוא רכב גדול! עם אורך של 492 ס״מ ורוחב של 195 ס״מ הוא גדול מהמתחרים הישירים שלו, מודל Y או אקספנג G6 בין היתר, במידה שלמה וזה מורגש מכל זווית. גם עיצובית הרכב מרשים, במיוחד מאחור עם פיסול התאורה האחורית, כשגם הפרופיל הוא נאה, אך מעט גנרי. החזית היא הצד הפחות מוצלח לטעמנו, אבל עיצוב זה דבר סובייקטיבי ונתקלתי באנשים שאהבו את הפס האדום ממרכז הפגוש לאורך חצי מכסה המנוע שהוא סימן ההיכר של הונגצ’י.

ה-7 פותח ונועל עצמו לפי קרבה של המפתח, שזה נוח ברגע שמצליחים לשחרר את החשש שמשאירים אותו פתוח כשהולכים. גם לתא המטען הונגצ׳י מצאו פתרון מצויין שסביר להניח שהרבה יצרנים אחרים יעתיקו בקרוב. במקום לנפנף את הרגל מתחת לפגוש ולקוות שהחיישן זיהה אתכם, ב-7 יש עיגול תאורה עליו מניחים כף רגל ומיד תא המטען נפתח. אין ניחושים או צורך לריב עם הרכב שיזהה את הפקודה.
תא הנוסעים הוא המרוויח הגדול מהמימדים החיצוניים, גם בזכות בסיס גלגלים מרשים של 300 ס״מ. הנפח הרשמי של תא המטען הוא ״רק״ 456 ליטרים, אבל הוא מרגיש ונראה גדול יותר מהנתון הרשמי. ליושבים מאחור יש מרחב מעולה לכל הכיוונים, המושב גבוה יחסית ונוח, כשגם זוג מבוגרים ישבו לצד כיסא תינוק ללא בעיה.
המרחב המצוין ממשיך גם למושבים הקדמיים. לא קשה למצוא תנוחת נהיגה טובה והראות (לאדם ממוצע פלוס) טובה גם בזכות מראות גדולות. שני המושבים זוכים הן לחימום והן לקירור ואפילו מספר סוגי עיסוי שבאמת הצליח להרגיש אפקטיבי, לא טריוויאלי בעולם הרכב.

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד, אם כי פה ושם שובצו פלסטיקים קשיחים במקומות שהיית מצפה לחומר תמיכה רך. ויש עוד כמה תלונות קטנות כמו על המיקום המוזר של המסך הראשי, כשהוא נמצא בדיוק במרחק מחוץ להישג היד ונדרשת רכינה קדימה בשביל לתפעל אותו. התצוגה מול הנהג כוללת כל מה שנדרש אך הפונט קטן מידי – מחלה שחוזרת על עצמה אצל רוב היצרנים הסינים.
בגרסת הטווח הארוך מצהירה הונגצ’י על טווח של 600 ק״מ בין היתר בזכות סוללה ענקית בנפח של 111 קוט״ש. במבחן שלנו שכולל מגוון דרכים ומהירויות ללא דגש על חסכון, עדיין הצלחנו לראות קרוב ל-480 ק״מ שזה טוב כי בפועל זה אומר מעל 500 ק״מ עם רגל קצת פחות כבדה על דוושת התאוצה. אגב תאוצה, הנתון היבש מספר על 6.3 שניות ל-100 קמ״ש, אבל התאוצה הלינארית גורמת ל-7 להרגיש כבר יותר מה-2.4 טון שלו, המונעים בגרסה הנבחנת על ידי מנוע יחיד בהספק של 340 כ”ס. מעל 100 קמ״ש כבר צריך ללחוץ את הדוושה עמוק בשביל תאוצה סבירה, ללא קשר לבחירת מצב הנהיגה שעשה הבדל קטן מאוד על תגובת המצערת.
גם הבולמים המתכווננים עשו בסך הכל עבודה טובה בנסיעה בקצב נינוח עם ריסון טוב למרכב, אבל האופן מאוד תמוהה לאורך כל הנסיעה ללא קשר לקשיחות הבולמים או מצב הנהיגה או הכביש, ה-7 מעביר ויברציות דרך המרכב למושבים ואל הנוסעים באופן שאפשר לדמות רק לרכבי טנדר גדולים עם שלדת סולם. גם הסאונד מהבס של מערכת השמע ייצר תהודה עמומה וחלולה ברחבי תא הנוסעים.

לסיכום הונגצ׳י EHS7 הוא הרבה רכב ביחס למחירו העומד על 260 אלף שקלים בגרסת ה-Long Range. בין אם זה גודלו הפיזי והמרווח הענקי לנוסעים וכמו-כן גם האבזור הן הבטיחותי והן הטכנולוגי. למי שזה האלמנט החשוב ביותר יהיה ממנו מאוד. אבל אי אפשר להתעלם מנוחות הנסיעה שלא מצטיינת כמצופה או תחושת הכבדות שלרוב לא פוגשים ברכבים מונעי חשמל. היינו שמחים לראות איזה עדכון OTA עתידי שעשוי לסדר זאת, כשבינתיים מדובר במכונית שמעניקה לא מעט בסעיף התמורה לכסף, אבל צריכה עוד ליטוש הקשור לאיכויות הנסיעה.
הונגצ׳י EHS7:
מנוע: מנוע חשמלי אחורי, הספק: 340 כ”ס, מומנט מושלב: 45.9 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה אחורית, בסיס גלגלים: 300 ס”מ, משקל: 2,383 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.3 שניות, צריכת אנרגיה ממוצעת (יצרן): 19.8 קילוואט ל-100 ק”מ, מחיר: 260 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו