כחודשים לאחר ששחררה תמונות ראשונות של הצ’רוקי החדש, חשפה השבוע החברה באופן רשמי את הדור החדש של אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים ביותר בתולדותיה. הצ’רוקי החדש הוא דגם נוסף בתהליך ההתחדשות של ג’יפ, תוך מעבר להתבססות על פלטפורמות מודולאריות של קבוצת סטלנטיס, כשהוא מוצג לאחר הדור החדש של הקומפאס שנחשף בתחילת השנה.
בדור החדש שלו ג’יפ צ’רוקי חוזר לקווי עיצוב רבועים בהשראת הדור השני של הצ’רוקי משנות ה-80, אבל אל תנסו למצוא מעבר לכך דמיון כלשהו. הוא מתבסס על פלטפורמת STLA Large ומציג צמיחה משמעותית במידות לעומת הדור היוצא שהוצג לראשונה לפני 12 שנים ארוכות. אורכו של הצ’רוקי החדש עומד על 478 ס”מ (12 ס”מ יותר) ובסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-17 ס”מ ועומד על 287 ס”מ כעת. עם זאת, בג’ים לא ניסו לדחוס בדור החדש שורת מושבים שלישית.

כחלק מהניסיון להראות נאמנות למקורות, ג’יפ תשווק את הצ’רוקי החדש בשלב ראשון רק בגרסת הנעה כפולה. לגרסה זו מנוע 1.6 ליטר טורבו ומערכת תגבור היברידי קל עם הספק משולב של 210 כ”ס ו-31.8 קג”מ. המערכת ההיברידית משלבת שני מנועים חשמלים ומחוברת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, כאשר את האנרגיה החשמלית מספקת סוללת 1.08 קוט”ש הנטענת באמצעות אנרגיית הבלימה. אלו מאפשרים לצ’רוקי להאיץ ל-100 קמ”ש בכ-8.5 שניות כאשר צריכת הדלק הממוצעת אמורה להיות כ-16 ק”מ לליטר.

למרות שמדובר בסופו של דבר בקרוסאובר עם מתלים נפרדים מלפנים ומאחור, הצ’רוקי אמור להציע יכולת שטח גבוהה מהמקובל בקטגוריה הודות למרווח גחון של 20.4 ס”מ, זווית גישה של 19.6 מעלות וזווית נטישה של 29.4 מעלות ומצבי נהיגה ייעודי לחול/בוץ. אם זה לא מספיק, בהתאם למסורת ג’יפ צפויה להציג בעתיד גם גרסת טריילהוק קרבית יותר. כמו כן אמורות להצטרף להיצע של הצ’רוקי החדש גם גרסאות הנעה קדמית וגרסה היברידית נטענת שתהיה נחוצה עבור השוק האירופאי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו