יותר כוח לטנדרים הגדולים של ראם

ראם מתחילה לשווק בישראל את דגמי 2025 של סדרת הטנדרים הכבדה שלה שקיבלה מנוע דיזל מחוזק בעל 430 כ"ס וגם גרסת Rebel ייעודית לשטח עם מנוע בנזין

חברת סמל”ת מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את דגמי ראם 2500 וראם 3500 המעודכנים, זאת לאחר מתיחת פנים אותה עברה משפחת הטנדרים הגדולה לקראת 2025. השינויים אותם קיבלו דגמי ראם כוללים שינויי עיצוב קלים, בעיקר בחזית, ושיפורים בתא הנוסעים הכוללים בין היתר מצלמות היקפיות כסטנדרט ואופציה למסך מולטימדיה נוסף לנוסע מלפנים.

עוד מאוברדרייב >>>

החידוש המשמעותי נמצא מתחת למכסה המנוע. שם קיבל הראם אתה גרסה העדכנית של מנוע הטורבו דיזל מתוצרת קאמינס בנפח 6.7 ליטר, המספק מעתה 430 כ”ס ו-148.7 קג”מ – תוספת של 60 כ”ס ו-31 קג”מ לעומת המנוע בדגמים הקודמים. המנוע משודך כבעבר לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה מתוצרת ZF, כשכל הדגמים המשווקים בארץ מצוידים במערכת הנעה כופלה עם תיבת העברה ויחס העברה נמוך מתוצרת בורג-וורנר. האמריקאים לא נוהגים לפרסם נתוני ביצועים לטנדרים הגדולים שלהם, אך השיפור בביצועים אמור להיות מוחשי. כושר הגרירה נותר מעל ל-3.5 טון בנוסף לכושר העמסה של 1.1 טון בדגמי ה-2500 ו-1.8 טון בדגם ה-3500.

יש גם V8 בנזין…  צילומים: יצרן

ראם 2500 המצויד במתלה אחורי בעל קפיצי סליל יוצע בישראל בי-3 רמות גימור: Limited, Limited Night ו-Laramie. ראם 3500 המיועד לעומס גבוה יותר מצויד במתלה קפיצי עלה ומגיע לישראל ברמת גימור Big Horn בלבד. כל הדגמים מגיעים בתצורת מרכב של קבינה כפולה וארגז רגיל באורך של 198 ס”מ. רמת הגימור הבסיסית Laramie מציעה אופציה להסעת נוסע נוסף מלפנים ושישה נוסעים בסך הכל. גרסאות הלימטד מצוידות במערכת תאי אחסון מובנים בתוך הארגז המכונה ראמבוקס.

מתיחת פנים כשעיקר השינויים מתחת למכסה המנוע

לצד גרסאות העבודה של הראם יגיע ארצה מעתה ראם 2500 גם בגרסת ה-Rebel הממוקדת יותר לשטח, שהיא הקרבית ביותר בסדרת ה-2500 למעט גרסת ה’פאוור ואגון’. באופן חריג לקטגוריה בישראל ה-Rebel מגיע עם מנוע בנזין – V8 ‘המי’ בנפח 6.4 ליטר המספק 405 כ”ס ו-59.3 קג”מ – בשילוב אותה תיבת הילוכים בעלת שמונה יחסי העברה, כשעל ההספק הנמוך יותר ביחס לדגמי הדיזל אמור לפצות משקל עצמי נמוך בכ-400 ק”ג. ה-Rebel מצויד בבולמי זעזועים ייעודיים מתוצרת בילשטיין, מיגון מקורי למיכל הדלק ותיבת ההעברה, נעילת דיפרנציאל אחורית וצמיגי A/T בקוטר 33 אינץ’ על גבי חישוקי 20 אינץ’ ייעודיים. מחירי דגמי ראם החדשים מתחילים ב-283 אלף שקלים ללא מע”מ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר