אל שלל הדגמים החדשים שהציגה יונדאי בשנים האחרונות במגוון קטגוריות רכב שונות, מצטרף בימים אלו גם טנק מערכה חדש ומתקדם. קוראים לו K3 והוא כבר נחשף לפני כשנתיים כקונספט, וכעת גרסת אבטיפוס זכתה לאישור ראשוני ומגיעה לשלב הפיתוח, שאמורה להבשיל ולהיות טנק העתיד של דרום קוריאה. אגב, אם לדייק, מי שהציגה את הטנק היא חברת יונדאי רותם (Rotem) – חברת בת בקונצרן יונדאי הענק יונדאי המייצרת טנקים, כלי רכב צבאיים ורכבות.
הטנק החדש מעוצב באופן שונה מטנקים מוכרים לנו, עם קווים זוויתיים ועתידניים שאמורים לשרת חתימת מכ”ם נמוכה. הוא יכלול שלל פיתוחים מתקדמים כמו צריח בלתי מאויש, אפשרות לשליטה מרחוק ונהיגה אוטונומית חלקית, מערכות בקרת נשק מתקדמות והגנה אקטיבית מפני טילי נ”ט. אבל מה דווקא מעניין בו בעיקר הוא מערכת ההנעה שלו.

על פי יונדאי רותם, לטנק אמורה להיות מערכת הנעת תא דלק מימני – טכנולוגיה שגם בתעשיית הרכב רואים בה כטכנולוגיית העתיד, כשיונדאי היא מיצרניות הרכב הבודדות שמציעות כבר כיום מכונית סדרתית בעלת הנעת תא דלק. לאורך ההיסטוריה לא מעט טכנולוגיות ופיתוחים צבאיים הגיעו גם לשוק האזרחי, גם בתחום המוטורי כשהג’יפ המקורי הוא אולי הדוגמא המוכרת ביותר לכך (וגם ההאמר ממשיכו הרוחני), כך שפיתוח ויישום טכנולוגיית תא דלק מימני בכלים צבאיים יכולה לזרז את יישום הטכנולוגיה גם במכוניות סדרתית.
לשילוב טכנולוגיית תא דלק יש יתרון בשדה הקרב בכל הקשור לשקט וחתימה תרמית נמוכה, אך נכון לעתה הדרך ליישום הנעת תא דלק מימני באופן סדרתי, ועל אחת כמה וכמה בעמידה בדרישות מבצעיות, עדין רחוקה. ביונדאי רותם טוענים שיצור ה-K3 עם הנעת תא דלק צפוי להיות רק לקראת 2040. בינתיים ובמקביל תפתח החברה את הטנק עם מערכת הנעה דיזל-היברידית, כאשר מנוע הדיזל ישמש גם כגנרטור לטעינת המצברים – בדומה בדגמים היברידיים ופלאג-אין מהדור האחרון בתעשיית הרכב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו