הדור החמישי של הספורטאז’ הושק בשנת 2022 וכעת, לאחר שרשם הצלחה בשוק הרכב הישראלי, הוא זוכה לגרסה נוספת המיועדות לספק מענה טוב יותר למשפחות הזקוקות למרחב נוסף. הספורטאז’ LONG הייבריד מציעה בסיס גלגלים ארוך יותר ב-7.6 ס”מ (276 ס”מ) ואורך כללי גדול יותר ב-14.5 ס”מ (466 ס”מ). השינוי הזה מתורגם למרחב רגליים מוגדל ב-5.2 ס”מ לנוסעים מאחור ולתא מטען עם נפח מרשים של 633 ליטר מול 591 ליטר בגרסת המרכב הרגילה – נתון שמציב את הספורטאז’ במקום טוב בהשוואה לרכבי פנאי בגודל דומה.
מערכת ההנעה שמוצעת בגרסת ה-LONG מבוססת על מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ”ס הפועל יחד עם מנוע חשמלי בהספק 44.2 קילווט, כאשר ההספק המשולב עומד על 230 כ”ס. הביצועים מתורגמים לזינוק מעמידה ל-100 קמ”ש ב-8.2 שניות ולתצרוכת דלק על פי הצהרת היצרן של 5.47 ליטר ל-100 קילומטר במחזור WLTP המשולב.
חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מציעה את הספורטאז’ LONG בשתי רמות גימור: רמת הגימור הבסיסית “אורבן” במחיר 197,900 שקלים כוללת מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, מסך מולטימדיה בגודל “12.3, בקרת אקלים מפוצלת ותאורת LED. הגרסה הבכירה, “פרימיום” במחיר 207,900 שקלים, מוסיפה בין היתר ריפודי עור, דלת תא מטען חשמלית, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע, חלון גג פנורמי וטעינה אלחוטית למכשיר הסלולארי, כך שפער המחיר בין שתי הגרסאות נראה הוגן באופן יחסי.

האתגר העיקרי של קיה, מעבר לתחרות העזה בשוק רכבי הפנאי בישראל, יהיה לשכנע קונים פוטנציאליים שהספורטאז’ LONG מציעה ערך מוסף שיצדיק את תוספת המחיר מול גרסת המרכב הרגילה, שמחירה מתחיל ב-184,990 שקלים. מה שבטוח הוא, שעם כמעט 100,000 יחידות ספורטאז’ שנמכרו בישראל בשני העשורים האחרונים, לקיה יש בסיס לקוחות נאמן שיביע עניין בגרסה החדשה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו