מרצדס GLS 450 d במבחן: הגודל כן קובע

הענק החביב והיוקרתי של מרצדס יודע לקחת נוסעים אנינים לרחוק ובנוחות. לקחנו אותו לאחר מתיחת הפנים האחרונה בכדי למנות מה חדש

קטגוריית רכבי הפנאי הגדולים הפכה בעשור האחרון למגרש המשחקים של יצרניות היוקרה, בטח בשוק האירופי. מתיחת הפנים של מרצדס GLS אמורה לשמור על היתרונות המרכזיים של הדגם היוצא מחד, ולשפר החזות, את הפנים ואת רמת האבזור מאידך. בשורה תחתונה? ה־GLS450d, המצויד במנוע דיזל שישה צילינדרים ומערכת מיקרו־היברידית, מצליח לייצר חוויה של עידון, עוצמה ונוחות – וכל זאת באריזה מרשימה. כן, גם יקרה.

עוד מאוברדרייב >>>

ה־GLS תמיד היה רכב גדול, והוא שומר על ממדיו המכובדים: 521 ס”מ לאורך, 196 ס”מ לרוחב 183 ס”מ לגובה. מתיחת הפנים לא שינתה את הפרופורציות, אך העניקה חזית רעננה ומעודכנת: הגריל הקדמי כולל כעת ארבעה פסי כרום אופקיים ומסגרת ברורה ומאסיבית יותר, הפנסים עודכנו עם טכנולוגיה רבת אלומות משופרת, והעיצוב של יחידות התאורה האחוריות הוחלפה לטובת מראה מודרני ומלוטש. הגלגלים בגודל 21 אינץ’, וניתן להזמין גם בגדלים של עד 23 אינץ’. הם וכל פרט בעיצוב החיצוני משדר עוצמה ושליטה, אך בלי להתלהם. זו לא תצוגה שרירית מוחצנת כמו אצל חלק מהמתחרות, אלא יותר הצהרת נוכחות עמוסת ביטחון עצמי.

תמונות: יצרן

הכניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב פנים מוקפד ומעודכן. מערכת המדיה כוללת שני מסכים בגודל 12.3 אינץ’ – אחד עבור לוח המחוונים הדיגיטלי והשני עבור מערכת המידע והבידור. כל המערכת פועלת באמצעות MBUX החדש, שמאפשר שליטה קולית, ניווט עם מציאות רבודה, תפעול מהיר ונוח של כל מערכות הרכב. ההגה החדש כולל משטחי מגע רגישים ומזהה טביעת אצבע לנהג – חידוש טכנולוגי קטן, אבל נוח מאוד לשימוש.

רשימת האבזור כוללת מושבים בעיצוב ארגונומי עטופים בעור, עם אפשרות לחימום, קירור ואפילו עיסוי במגוון תוכניות. כל שורה ברכב מרווחת, כולל השורה השלישית, שיכולה להכיל גם מבוגרים. שורת המושבים האמצעית ניתנת להזזה ולהטייה חשמלית, והגישה לשורה האחורית קלה ונוחה. סביבת הנוסעים מוארת על ידי תאורת אווירה ב־64 גוונים, והחומרים ברמת גימור גבוהה ודיפונים רכים בכל חלקי הקבינה אם מסביב לנהג או לאחרון היושבים מאחור.

ה־GLS450d מצויד במנוע דיזל עם שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, המפיק 367 כוחות סוס ומומנט של לא פחות מ-76.5 קג”מ. המנוע מחובר למערכת מיקרו־היברידית (Mild Hybrid) הכוללת מנוע חשמלי קטן (ISG) שמוסיף עד 20 כוחות סוס נוספים באופן זמני, בעיקר בזינוק ובהאצות קצרות. תיבת ההילוכים היא 9G-Tronic אוטומטית עם תשעה יחסי העברה, כשהכוח עובר דרך מערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC). הביצועים מרשימים: תאוצה מ־0 ל־100 קמ”ש אורכת כ־6.1 שניות – מהיר מאוד לרכב במשקל של מעל 2.5 טון. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ־11 ק”מ/ל’. זהו נתון סביר מאוד לרכב בממדים האלו עם הביצועים הנמרצים שיש כאן.

בנהיגה, ה־GLS משדר תחושת ביטחון ושליטה. מערכת המתלים האקטיביים יודעת להעניק נוחות גבוהה מאוד בעיר ובכבישים בין־עירוניים, תוך שמירה על יציבות בפניות. יש גם מצבי נהיגה משתנים, כולל מצב שטח שמרים את המרכב ומשפר את זוויות הגישה והנטישה – כך שגם אם מדובר ברכב פאר, הוא יודע להתמודד גם עם שטח קל. רוב הסיכויים שהלקוחות בעולם האמיתי יתהו למה היגוי לארבעת הגלגלים, משהו שמרצדס יודעת לעשות בצורה מופלאה, עדיין לא מופיע כאן. בדגמי ענק אחרים, היכולת הזאת משפרת את התמרות במקומות צפופים פלאים.

ואם כבר בנושאי שימושיות, ה־GLS מיועד למשפחות גדולות או לאנשים שמעריכים מרחב אישי. הוא מציע מקום נוח לשבעה נוסעים, כאשר גם השורה השלישית ראויה וזמינה לשימוש יומיומי. נפח תא המטען נע בין 470 ליטר כאשר כל המושבים פתוחים, ליותר מ־2,400 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים. הגישה לכל מושב קלה, קיפול המושבים חשמלי, והתפעול פשוט מאוד. גם בתנועה עירונית – למרות גודלו העצום – הרכב נעים לתמרון בזכות מצלמות 360 מעלות, חיישנים בכל כיוון והגה קל. היכולת לשלוט בשורות המושבים ממתגים בתא המטען בין השאר, הופך את ניצול מרווח הפנים למלאכת מחשבת של מנועים חשמליים חרישיים.

מרצדס GLS פורס סט יכולות מרשים, מרשים מאוד. הוא עוצמתי, שקט, מרווח, טכנולוגי מאוד ומעוצב בקפידה. מתיחת הפנים הצליחה לשפר את הנקודות הקטנות מבלי לשנות את מה שעובד – וכעת הוא בשיאו. יש מתחרים רבי יכולת לרכב הזה, בין יצרניות היוקרה האחרות. כזה יכול להיות חד יותר, אחד טכנולוגי יותר והאחר עביר יותר. אך תמהיל היכולת של הענק הזה, עונה בצורה עגולה ומשכנעת יותר לדרישות בסגמנט הייחודי הזה. כך שאלו שמחפשים רכב משפחתי יוקרתי, שמציע שילוב בין נוחות, עוצמה וטכנולוגיה מתקדמת – ה־GLS הוא מהבחירות המובילות. המחיר אינו נמוך, אבל מי שמחפש סט יכולות שכזה לא יימצא חבילה משכנעת יותר.

מרצדס GLS450d – תעודת זהות

מנוע: 2,996 סמ”ק, טורבו דיזל, 6 צילינדרים

הספק: 367 כ”ס ב-4,000 סל”ד

מומנט: 76.5 קג”מ ב-1,350-2,800 סל”ד

תמסורת: אוטומטית, 9 יחסי העברה. הנעה כפולה

בסיס גלגלים: 313.5 ס”מ

משקל: 2,535 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.1 שניות

מהירות מרבית: 250 קמ”ש

מחיר: 1.050 מיליון שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר