הקרוסאובר החשמלי של מאזדה יוצא לדרך

מאזדה מתחילה במכירה מוקדמת של הקרוסאובר החשמלי EZ-60 בסין, כאשר לאירופה ואלינו הוא צפוי להגיע ב-2026<br />

מאזדה מעמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם צ’אנגן הסינית. בשנה שעברה הציגה מאזדה את ה-6e, מכונית סדאן חשמלית גדולה ומאובזרת המתבססת על פלטפורמה של צ’אנגן ונועדה לספק עבור מאזדה מענה לביקוש הגובר למכוניות חשמליות בסין, אך גם באירופה. בהתאם לתכנית האסטרטגית שחשפה מאזדה לפני מספר חודשים, שיתוף הפעולה עם צ’אנגן צפוי להעמיק בשנים הקרובות וכבר בתערוכת שנחאי האחרונה חשפה מאזדה דגם חשמלי שני שנוד מתוך שיתוף הפעולה הזה.

עוד מאוברדרייב >>>

לרכב קוראים EZ-60 ולמרות שהוא מציג קווי עיצוב מוכרים של מאזדה, כמו החזית האגרסיבית והמבנה המעוגל של הקורה אחורית, הוא מתבסס על פלטפורמת EPA של צ’אנגן עליה בנוי גם הדיפאל S07 שנמכר בישראל. בימים אלו מתחילה בסין המכירה המוקדמת של ה-EZ-60 ונחשפים פרטים מהמפרט הסופי שרלוונטיים גם עבורנו, שכן הקרוסאובר החשמלי הזה אמור להגיע לאירופה וישראל בשנת 2026, כשהוא צפוי להיקרא CX-6e.

תמונות: יצרן

לרכב מידות נדיבות, עם אורך כולל של 485 ס”מ, רוחב של 193 ס”מ ובסיס גלגלים של 290 ס”מ המציבים אותו בחלק העליון של סגמנט D מול דגמים כמו טסלה מודל Y ואקספנג G6, כשלמרות גודלו הוא מיועד לחמישה נוסעים בלבד. הוא יונע על ידי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 255 כ”ס ואמור להציע טווח נסיעה של 600 ק”מ, אם כי גודל הסוללה לא פורסם נכון לעתה, אך לאור ההצהרה הוא צפוי לעמוד על לפחות 80 קוט”ש. לפחות בסין יוצא ה-EZ-60 גם בגרסה עם מנוע בנזין מאריך טווח. המנוע מספק 94 כ”ס ואמור להביא את טווח הנסיעה המשולב ליותר מ-1000 ק”מ.

המאזדה מצהירים של-EZ-60 תהיה חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 (אם כי לא פירטו באיזו גרסת הנעה) באגף הטכנולוגי ניתן יהיה לקבל בתא הנוסעים מסך בגודל 26.5 אינץ’ הנפרס לרוחב לוח המכשירים ומול הנוסע מלפנים כשהוא שולט על כל תפעול מערכות הרכב. לוח מחוונים לא קיים, אך לנהג תהיה תצוגת מידע עילית תלת ממדית. לפחות בסין ניתן יהיה לקבל את EZ-60 גם עם מצלמות במקום מראות צד, עם צמד מסכים נוסף המקרין את הנעשה בצידי הרכב. כמובן שיש גם שפע של מערכות בטיחות אקטיביות, עם הצהרה על יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2. פרטים על מערכת הטעינה והביצועים טרם פורסמו, אך זה יקרה לקראת חודש ספטמבר אז תחילת מאזדה למסור את המכוניות הראשונות ללקוחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר