ניסאן ליף הייתה אחת מהמכוניות הראשונות שבישרו על העידן החשמלי עוד בסוף העדור הראשון של שנות ה-2000. כשהוצגה נחשבה יסאן ליף למכונית מהפכנית ואף זכתה בתואר מכונית השנה באירופה, אך באופן מפתיע בניסאן לא ניצלו את המומנטום בפיתוח הטכנולוגיה החשמלית ובשנים האחרונות דווקא נותרו הרחק מאחורי טסלה ושאר היצרניות המערביות והסיניות.
כעת מציגה ניסאן את הדור החדש והשלישי של הליף, שאמור ליישר קו עם הדור הנוכחי של המכוניות החשמליות ולהחזיר את החברה למרכז הזירה בתחום החשמלי, על אף שזה חווה דווקא נסיגה באירופה שבנה האחרונה.
הדור החדש של ניסאן ליף קצר במעט מקודמו (435 ס”מ) אך הוא מציג עיצוב מודרני בהרבה עם תצורת קרוסאובר-קופה נעימה לעין, חזית מעוגלת, ידיות לדתות נסתרות ופנסים לד בעלי חתימת אור ייחודית. בסיס הגלגלים עומד על 269 ס”מ, אך תא הנוסעים אמור להיות מרווח מבעבר הודות לתוספת של 2 ס”מ לרוחב ולגובה ותכנון מחדש של החלל הפנימי, המשלב קוקפיט מודרני עם צמד מסכים רוחביים.

הדור החדש של ניסאן ליף מתבסס למעדה על הפלטרפורמה החשמלית המשותפת של רנו וניסאן, עליה בנויה גם ניסאן ארייה הגדולה יותר. בשלב ראשון תציע ניסאן את הליף בשתי תצורות הנעה, לשתיהן מנוע חשמלי קדמי והנעה קדמית. לגרסה הבסיסית מנוע המספק 177 כ”ס וסוללת 52 קוט”ש האמורה לאפשר טווח נסיעה של כ-435 ק”מ. לגרסה השניה מנוע חשמלי בהספק של 218 כ”ס וסוללת 75 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של למעלה מ-600 ק”מ.
לניסאן ליף החדשה תמיכה בטעינת DC מהירה האמורה להוסיף כ-400 ק”מ של טווח בכחצי שעה בעמדה מתאימה, אם כי קצב הטעינה לא פורסם. בנוסף משולבת טכנולוגיית V2L לאספקת כוח מהמכונית למכשירי חשמל חיצונים ומערכת בלימה רגנטיבית בעלת מספר מצבים עם שליטה באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, מצב נהיגה בדוושה אחת או התאמה משתנה של עוצמת הבלימה בזמן פעולת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית.

השיווק של ניסאן ליף החדשה יחל במפתיע דווקא בארה”ב לקראת הסתיו הקרוב וזמן קצר לאחר מכן תגיע גם לאירופה, שם היא תיוצר במפעל ניסאן באנגליה. כרגע לא ידוע אם ומתי תגיע הליף לישראל, אך אם זה יקרה הדבר צפוי רק במהלך שנת 2026
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו