למרות שפיאט חשפה לאחרונה את הגרסה המוסבת לבנזין של ה-500e, בחברה לא מוותרים עדין על הקטנה החשמלית שלהם לאחר שכשלה במכירות ובניסיון להביא את השורה החשמלית לכבישי הערים הצפופות באירופה. אחת הסיבות לכישלון במכירות של ה-500e הוא טווח הנסיעה הנמוך שמצד שני דורש זמן טעינה ארוך יחסית, כשהזמינות של עמדות טעינה בערים הגדולות הוא לא גבוה.
כדי לפתור את הבעיה יוצאת פיאט כעת במיזם שיאפשר החלפת סוללה מהירה ב-500e בתחנות ייעודיות. אם הרעיון הזה נשמע לכם מוכר, זה מכיוון שזהו הרעיון שעמד מאחורי מיזם ‘בטר פלייס’ הישראלי שכשל, כשקיום חברת NIO הסינית מנסה להחיות אותו מחדש – גם בישראל.
הפעילות של המיזם תחל בשלב ראשון בעיר מדריד, שם יוצבו 100 מכוניות פיאט 500e שישמשו את מיזם הרכב השיתופי של קבוצת סטלנטיס הנקרא Free2Move. החלפת הסוללות תתבצע באופן אוטומטי מלא באמצעות רובוטים בתחנות ייעודיות של חברת “אמפל” שפיתחה פלטפורמה אוטומטית להחלפת סוללות מהירה בדגמי מכוניות שונים.

לטענת החברה זמן החלפת הסוללה עומד על כ-5 דקות ואילו עלות ההחלפה זולה יותר בעד 20% מאשר תדלוק של רכב מקביל בעל מנוע בנזין. הפעלת המיזם תאפשר לסטלנטיס לאסוף מידע ולבדוק את יעילות של שיטת החלפת הסוללה המהירה, מה שיאפשר לחברה לשקול להרחיב את האפשרות להחלפת סוללה למעמדות החלפה בערים נוספות. הצלחת המיזם תאפשר כנראה בעתיד אף להציע את האפשרות הזו גם לבעלים פרטיים של פיאט 500e, מה שיכול להגדיל את השימושיות שלה מול קהל היעד, ואולי להרים את המכירות הדגם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו