בסוף השבוע האחרון חשפה פיג’ו סוף סוף גרסה ספורטיבית לדור הנוכחי של ה-208 הפופולארית, כאשר בהמשך למסורת ארוכת השנים גם היא נושאת את שלושת האותיות המיתולוגיות GTI. מעצבי פיג’ו ניסו לייצר קשר בקור לדגמי העבר במשפחת ה-GTI, ובעיקר ל-205 GTI מה שניכר באימוץ ושילוב לא מעט אלמנטים נוסטלגיים כמו סמלי ה-GTI בפונט הקלאסי, עיצוב החישוקים שהוא הומאז’ לחישוקים של ה-205 והשטיחים האדומים בתא הנוסעים.
מעבר לכך כוללת פיג’ו 208 GTI את כל האלמנטים המקובלים והנדרשים, בהם שבכה קדמית אגרסיבית, חצאיות צד וספוילר אחורי גדול. פתח פליטה בולט מאחור לא תמצאו ב-208 הזו, שכן בהתאם לצו האופנה היא בעלת הנעה חשמלית מלאה.

פיג’ו 208 GTI עושה שימוש במנוע חשמלי המספק 280 כ”ס המועברים לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל קדמי מכאני מוגבל החלקה. שילוב שכבר הוצג באלפא רומיאו ג’וניור ולוצ’ה הבנויה על אותה פלטפורמה. ה-GTI מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית מוגבלת של 180 קמ”ש. היא מצוידת בסוללת 54 קוט”ש האורה לאפשר טווח נסיעה של 350 ק”מ.
מעבר לכך קיבלה גרסת ה-GTI מפשקי סרנים מורחבים, כיול מתלים ספורטיבי ובלמים מוגדלים כדי לגבות את הביצועים ביכולת דינאמית הולמת, שלטענת אנשי פיג’ו הופכת את ה-208 GTI נאמנה לשושלת הקטנות החמות של החברה, אפילו שהיא חשמלית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו