חברת צ’מפיון מוטורס יבואנית אאודי לישראל מתחילה לשווק בימים אלו את אאודי Q6 איטרון במרכב ספורטבק בעל עיצוב בסגנון קופה, המצטרפת אל ה-Q6 איטרון הרגילה המשווקת בישראל מתחילת השנה. כמקובל בדגמי הספורטבק של אאודי, גם ה-Q6 איטרון זכתה לעיצוב שונה לחלקה האחורי, עם קו גג נמוך יותר ודלת אחורית נטויה בזווית חדה שתורמת למראה הספורטיבי, ובמידת מה גם לאווירודינמיות. המידות של גרסת הספורטבק נותרו דומות (אורך 477 ס”מ, בסיס גלגלים 289 ס”מ) כשרק ממד הגובה מעט נמוך יותר הודות לעיצוב השונה, כשהוא עומד על 162 ס”מ.
מכלולי ההנעה של גרסת הספורטבק דומים לאלו של הגרסה הרגילה, כאשר שתיהן בנויות על פלטפורמת PPE החשמלית שפותחה בשיתוף פורשה ומשלבת סוללות מהדור האחרון ויכולת טעינה מהירה בקצב של עד 270 קילוואט. לגרסה הבסיסית מנוע חשמלי אחורי בהספק של 252 כ”ס והיא מצוידת בסוללה בעלת קיבולת של 758 קוט”ש. מעליה נמצאת גרסת הנעה אחורי חזקה יותר שלה הספק של 306 כ”ס כשהיא מגיעה עם סוללה גדולה יותר בעלת קיבולת של 94.9 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של 601 ק”מ.

אליהן מצטרפת גרסת קוואטרו כפולת הנעה הודות לתוספת מנוע חשמלי מלפנים, מה שמעלה את ההספק המשולב ל-387 כ”ס. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-5.9 שניות ומצוידת בסוללה הגדולה עם טווח נסיעה מעט צנוע יותר העומדת על 577 ק”מ על פי הצהרת היצרן. שתי הגרסאות החזקות מוצעות כאופציה בתוספת תשלום עם מערכת מתלי אוויר אדפטיביים כחלק מחבילת אבזור הנקראת Tech Pro.

לצד שלושת גרסאות ההנעה הרגילות, תגיע גם הגרסה השרירית המכונה SQ6 שבה צמד המנועים החשמליים הוא בעל הספק משולב של 489 כ”ס (516 כ”ס במצב boost), מה שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית מוגבלת של 230 קמ”ש. גרסה זו מגיעה עם הסוללה הגדולה יותר ועם מתלי אוויר אדפטיביים כסטנדרט. מחירה של ה-Q6 איטרון ספורטבק מתחיל ב-522 אלף שקלים לגרסה הבסיסית, ממשיך ב-570 אלף שקלים לגרסת ההנעה האחורית החזקה ומגיע עד ל-656 אלף שקלים לגרסת הקוואטרו. מחירה של ה-SQ6 איטרון ספורטבק עומד על 707 אלף שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו