בעקבות השינויים וההחמרה בתקני זיהום האוויר באירופה, נאלצת מאזדה להפסיק ושווק חלק מהדגמים הפופולאריים שלה ביבשת הישנה. בישראל אמנם מחויבים לתקינה האירופאית, איך ניתן לבצע יבוא של מכוניות גם בתקינה אמריקאית ובעקבות כך דגמים ותיקים ומבוקשים כמו מאזדה 3 ומאזדה CX5 ימשיכו להיות משווקים בישראל גם בשנים הקרובות. היום מודיעה חברת דלק מוטורס יבואנית מאזדה כי היא מתחילה לשווק את הגרסאות החדשות של מאזדה 3 ומאזדה CX5 בתקינה אמריקאית, כאשר הן יגיעו עם מנועי 2.5 חזקים מבעבר.
במקרה של מאזדה 3, זוהי הפעם הראשונה שהיא תגיע ארצה עם מנוע 2.5 ליטר. מנוע זה מספק 191 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. נתוני הביצועים השתפרו והגרסה החדשה תאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.8 שניות ותגיע למהירות מרבית של 204 קמ”ש. בנוסף, תגיע מאזדה 3 גם בגרסה מוגדשת של מנוע זה, שבה ההספק משתדרג ל-227 כ”ס ומותקנת מערכת הנעה כפולה, מה שמקצר את התאוצה ל-100 קמ”ש ל-6.5 שניות בלבד.
ניתן יהיה לקבל את מאזדה 3 עם המנועים החדשים במרכבי סדאן והאצ’בק וברמות גימור דומות לאלו שהוצעו עד כה, כאשר גרסת הטורבו תגיע רק ברמת גימור חדשה וגבוהה במיוחד המכונה “פרימיום”. מחירה של מאזדה 3 סדאן עם מנוע 2.5 ליטר יחל ב-170 אלף שקלים ברמת גימור “קומפורט” – כ-8,000 שקלים יותר מאשר גרסת ה-2.0 ששיווקה ימשיך עד גמר המלאי. גרסת ההצ’בק תגיע ברמת גימור “ספיריט” שמחירה עומד על 185 אלף שקלים (או 180 אלף שקלים בגרסת הסדאן). מחירי גרסת הטורבו הבכירה יעמדו על 210 ו-215 אלף שקלים עבור מרכבי הסדאן וההאצ’בק בהתאמה.
מאזדה CX5 שכבר יובאה בעבר עם מנוע 2.5 ליטר תגיע מעתה עם מנוע זהה אך בהספק של 187 כ”ס ועם הנעה כפולה כסטנדרט. רמות הגימור יהיו זהות לאלו של גרסת ה-2.0 ליטר היוצאת ומחיר יחל ב-185 אלף שקלים, רק 5,000 שקלים יותר מאשר גרסת ה-2.0 היוצאת עם הנעה קדמית. גרסת ה-2.5 ליטר טורבו של מאזדה CX5 תגיע גם היא עם הנעה כפולה בלבד ובמבחר של שלוש רמות גימור ובטווח מחירים שבין 205 ל-230 אלף שקלים
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו