בחודשים האחרונים זוכים קרוסאוברים בעלי הנעה היברידית לפריחה מחודשת בשוק הישראלי, הודות לשילוב בין עליית המיסוי על מכוניות חשמליות והגעתם ארצה של קרוסאוברים סינים בעלי הנעה היברידית-נטענת. מול המתמודדים החדשים מתייצב כעת קיה ספורטאז’, מי שחולל את מהפכת הקרוסאוברים המשפחתיים בישראל בעשור האחרון, בגרסתו ההיברידית שחוזרת לשוק המקומי.
שיווק הגרסה ההיברידית של הספורטאז’ הופסק לפני שנה עקב מחיר גבוה, אך כעת היא חוזרת ארצה בתמחור נמוך משמעותית המתחיל ב-195 אלף שקלים – 10,000 שקלים יותר מאשר גרסת הטורבו בנזין. עם זאת צריך לציין כי הספורטאז’ עבר מתיחת פנים קלה בסוף 2024, והגרסה ההיברידית החוזרת ארצה אינה במהדורה המעודכנת שזכתה בעיקר לשינויים עיצוביים.

יחידת ההנעה של קיה ספורטאז’ ההיברידי משלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו, מנוע חשמלי ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית בעלת שישה יחסי העברה. מנוע הבנזין מספק 160כ”ס ו-27 קג”מ, כאליו מצטרפים 60 כ”ס ןו27 קג”מ נוספים מהמנוע החשמלי כך שמתקבל בסך הכל הספק משולב של 210 כ”ס -35.7 קג”מ. נתון התאוצה ל-100 קמ”ש בספורטאז’ ההיברידי עומד על 8.4 שניות, שניה פחות מאשר בגרסת הטורבו, כאשר המהירות המרבית היא 184 קמ”ש לעומת 192 קמ”ש בגרסת הטורבו. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה ההיברידית על פי נתוני היצרן נעה בין 17.8 ל-17.2 ק”מ לליטר בהתאם לרמת הגימור.
המחיר כאמור מתחיל ב-195 אלף שקלים לספורטאז’ ברמת גימור “אורבן” הכוללת מסך מגע 12.3 אינץ’ וקישוריות מלאה, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, ריפודי בד בשילוב עור וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ’. בתוספת של 12 אלף שקלים ניתן לקבל את המכונית ברמת גימור “פרימיום” בה מתווספים מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, חימום לגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש פנורמי נפתח וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’.

בשתי רמות הגימור מפרט הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית. עם זאת, ברמת הגימור הבכירה ישנן גם מערכות התרעה על תנועה בשטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור שאין קיימים ברמת הגימור הבסיסית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו