יונדאי חוגגת 30 שנה על כבישי ישראל

חברת כלמוביל מציינת 30 שנות שיווק למותג הרכב הקוריאני בישראל ממנו נמסרו עד כה יותר מ-753,000 מכוניות. מתי היא הפכה לראשונה למובילת השוק, מי היו להיטי המכירות כאן ומה עוד מתוכנן להגיע לכאן בקרוב? בכתבה שלפניכם

המהפכה הקוריאנית החלה בישראל בשנת 1994 עם הגעתן לישראל של דייהו, יונדאי וקיה. דייהו היתה הראשונה שזכתה להצלחה מיידית במכירות עם דגם הרייסר הזכור לטוב (או לא), בעוד ביונדאי החדירה היתה איטית יותר אך הציגה גידול במכירות כמעט מדי שנה ובקרב קיה רשם המותג עליות וירידות תלולות במשך השנים, עד שעבר זיכיון השיווק לידי טלקאר ומאז רשמה המכונית זינוק במכירות. כעת מציינת כלמוביל, יבואנית יונדאי, 30 שנות שיווק בישראל ומספקת לנו נתונים מעניינים אודות השיווק של אחד ממותגי הרכב החזקים ביותר בישראל, שאף מוביל את מכירות שוק הרכב המקומי מאז 2011.

עוד מ-wheel.co.il

בדומה למהפכה שעושים כעת מותגי הרכב מסין, גם בשנת 1994 רבים זלזלו במותגי הרכב הקוריאניים שהיו בעיקר חלופה מוזלת ופחות איכותית לדגמים היפניים, אך שדרוג הדגמים והפיכתם למתחרים ראויים לתוצרת המערבית לא לקח יותר מדי שנים. הצמיחה הייתה הדרגתית אך עקבית: כ-5,800 רכבים נמסרו כאן בשנת ההשקה, קפיצה ל-10,000 רכבים בשנה עד 2003, ולאחר מכן עליה מתמשכת ל-20,000 רכבים בשנה. ב-2010 נמסרו כבר כ-30,000 רכבים, ובשנת 2011 נרשמה נקודת מפנה – 32,700 מסירות, שהציבו את יונדאי בראש טבלת המכירות בישראל, לראשונה בתולדותיה. שיא חדש נקבע בשנת 2021: למעלה מ-43,000 רכבים – שיא שנתי לדגם אחד, ולמותג רכב כללי – שלא נשבר עד היום.

34 דגמים שונים של יונדאי שווקו בישראל במהלך השנים, אבל חלקם הפכו לאייקוניים. האקסנט, המשפחתית הקומפקטית שהחלה את דרכה בארץ כבר ב-1995, היתה לדגם הראשון והנפוץ ביותר והגיעה ל-120,000 מסירות. אחריו רכב הפנאי-שטח טוסון, שהיה הראשון להציע רכב פנאי-שטח משפחתי במחיר שמקביל למשפחתית גדולה בארץ (“מכונית מנהלים”). עם 88,000 מסירות עד כה, הוא הפך לא רק לאחד מרכבי הפנאי הבולטים על כבישי ישראל, אלא לאחד מכלי הרכב הפופולריים בכלל כאן. גם האלנטרה המשפחתית זכתה להצלחה עם 86,000 מסירות, ה- i10 עם  74,500 מסירות, ה- i20 עם 74,250 מסירות וה- i30 עם 59,000 מסירות.

צילומים: יצרן

ב-2018 הגיעה גם מהפכה טכנולוגית – ההשקה של האיוניק ההיברידית, שהפכה לא רק לרכב הנמכר ביותר בשנה ההיא (10,181 מסירות), אלא גם פתחה את הדלת לעידן ההנעה האלטרנטיבית. ב-2021 האיוניק שברה את שיא המכירות השנתי לדגם בודד עם כ-12,000 רכבים. האיוניק ההיברידית מדורגת במקום השביעי ברשימת הרכבים הנמכרים ביותר של היצרן.

בשנת 2019 היתה יונדאי מהראשונות להשיק דגמים חשמליים בארץ, עם השקת הגרסה החשמלית של האיוניק, שאמנם לא זכתה להצלחה, אך נתנה טעימה ראשונה מהעולם החשמלי. בקיץ 2021 נרשם המפנה עם הגעתה של האיוניק 5, החשמלית החדשה ופורצת הדרך של היצרן שהזניקה את מכירות הדגמים החשמליים של המותג בארץ, ואף זכתה בפרס “מכונית השנה בעולם”. שנה לאחר מכן, האיוניק 6 גרפה שלושה פרסים יוקרתיים בטקס פרסי הרכב העולמיים: מכונית השנה, רכב החשמל של השנה ועיצוב השנה.

 

לאורך השנים השיקה יבואנית יונדאי שלל דגמים בעלי עיצוב ספורטיבי, אך לא ממש בעלי יכולות ספורטיביות אמיתיות, כמו למשל דגמי יונדאי קופה והוולוסטר. בשנים האחרונות החלה היבואנית בשיווקם גם של דגמים ספורטיביים אמיתיים כמו גרסאות ה-“N” של יונדאי i20 וה-i30 אשר נמכרו כאן בהצלחה מוגבלת ולאחרונה הגיעה גם יונדאי איוניק 5 N שהוכיחה שניתן לייצר גם רכב חשמלי עם יכולות ספורטיביות אמיתיות ואפילו עם רעשים וירטואלים שמרגישים כמו הדבר האמיתי.

עוד מאוברדרייב >>>

גם השנה ממשיך המותג לחדש. תחילה החלה היבואנית בשיווק יונדאי סטאריה ההיברידית. מיד אחריה הושק כאן גם הדור החדש של הסנטה פה, כשבהמשך צפויה גם השקת גרסת ה- N של האלנטרה. ומה לגבי האינסטר החשמלית והמסקרנת? טרם הוחלט סופית אם אכן תגיע לכאן. כדי להצליח כאן היא חייבת להיות גם תחרותית במחיר ועל זה עובד כרגע גם היבואן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר