המשפחה מתרחבת: ג’אקו 5 בדרך לישראל

רכב הפנאי הקומפקטי של ג'אקו צפוי להגיע בקרוב לישראל, כשבאופן לא שגרתי לקטגוריה הוא יציע בחירה בין גרסאות בנזין, היברידי וחשמל<br /> <br />

בקרוב יצטרף לאולמות התצוגה של המותג דגם שני וקומפקטי יותר מהג’אקו 7 המוכר. מדובר בג’אקו 5 (או J5 אם תרצו) שהוא קרוסאובר קומפקטי הממוקם על התפר שבין רכבי פנאי מבוססי מכוניות סופרמיני לבין רכבי פנאי משפחתיים. אורכו עומד על 438 ס”מ, הרוחב על 186 ס”מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 262 ס”מ.

עוד מאוברדרייב >>>

ג’אקו 5 בנוי על הפלטפורמה של צ’רי FX המוכר לנו ושל אומודה 5 שהוא בעצם גרסת היצוא שלה. הג’אקו לעומתם נבדל עיצובית ונראה כמו גרסה מוקטנת של ג’אקו 7, עם אותה שבכה משורגת גדולה, קווים רבועיים וחלק אחורי שמזכיר לא מעט את ריינג’ רובר איווק. גם תא הנוסעים זהה בסגנונו לזה של ג’אקו 7, עם מסך לוח מחוונים קטן ומסך מרכזי אנכי עבור התפעול ומערכת המולטימדיה.

באופן מעניין, ג’אקו 5 ייוצר עם שלושה סוגים של יחידות הנעה: גרסת בנזין (עם אופציה להנעה כלולה), גרסה היברידית וגרסה חשמלית מלאה. גרסאות הבנזין והחשמל יהיו הראשונות להגיע ארצה כבר בקיץ הקרוב.  לגרסה החשמלית של ג’אקו 5 מנוע קדמי בהספק של 204 כ”ס וסוללת 61 קוט”ש האמורה לספק טווח נסיעה של יותר מ-400 ק”מ. גרסת הבנזין מונעת על ידי אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו המוכר גם מג’אקו 7, כשהוא מספק 147 כ”ס ו-28.5 קג”מ ומשודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה.

הגרסה ההיברידית צפויה להגיע ארצה רק לקראת סוף השנה, כשכרגע ידוע שהיא מצוידת ביחידת הנעה המשלבת מנוע 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. כמו בדגמי ג’אקו 7, גם בג’אקו 5 כל הגרסאות מצוידות במערך מקיף ומלא של מערכות ADAS וסיוע לנהג ורמת אבזור גבוהה. הנעלם הגדול כרגע הוא המחיר, אך לאור התמחור האגרסיבי יחסית של ג’אקו עד כה בישראל קרוב לוודאי שהוא יהיה תחרותי ביחס לסגמנט הגודל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר