שובו של הבנזין? מותג ג’אקו הסיני החל שיווק בישראל

חברת כלמוביל החלה בשיווק מותג הרכב הסיני ג'אקו מבית צ'רי, עם דגם ה-J7 בתחילת הדרך, SUV משפחתי המצויד במנוע בנזין כחלק מגל סיניות חדשות המונעות בדלק שנועדו לתת מענה להאטה המסתמנת בעתיד הקרוב בשוק החשמליות.

חברת כלמוביל משיקה בישראל את מותג הרכב ג’אקו (Jaecoo), הראשון מבין צמד מותגים חדשים מבית ענקית הרכב צ’רי, אשר נוחת בישראל עם SUV בנזין בתחילת הדרך העונה לשם J7, המהווה במידה מסוימת אח חורג אך לא זהה לצ’רי טיגו 7, אך כזה שממותג גבוה יותר אצל היצרן ומיועד בעיקר לשיווק במערב. בתחילת 2025 אמור להגיע לארץ גם דגם ראשון של מותג Omoda אשר דגמיו מתוייגים כסטייליסטים יותר ובסה”כ מתכננת היבואנית השקת לא פחות מ-14 דגמים מצמד המותגים החדשים בשנתיים הקרובות.

עוד מ-wheel.co.il

הבחירה של כלמוביל להתמקד תחילה ב-SUV בנזין אינה מקרית. לאחר שפריסבי השיקה בהצלחה לפני כשנה וחצי בארץ את מותג צ’רי, תחילה עם 3 דגמים מונעי בנזין אשר הוכיחו כי בהחלט ניתן למכור בארץ רכבים סיניים שאינם רק חשמליים, בכלמוביל מעריכים שהירידה הצפויה במהלך השנה הבאה בנתח השוק של החשמליות בשל התייקרות נוספת של מס הקניה, יחד עם ההתייקרות החדה של דגמי ה-SUV מבית יונדאי, והיעדר דגמי SUV חדשים מבית מיצובישי אותן מייבאת החברה לארץ, עתידים לספק ביקוש גבוה לדגמי ג’אקו החדשים שמגיעים לשוק גם במחירים תחרותיים יותר ועשויים להיות מנוע צמיחה מרכזי של היבואן.

ה-J7 מצטרף לקטגוריית ה-C-SUV של הג’יפונים המשפחתיים, ואמור להתחרות בארץ בדגמים מצליחים כמו קיה ספורטאז’, יונדאי טוסון ואחרים. לזכותו עיצוב חיצוני מרשים של רכב פנאי קשוח ונאה למראה, בניחוח פרמיום קל עם דמיון מסוים מהצד ומאחור לריינג’ רובר איווק, לא מעט בשל העובדה שמעצבי JAECOO עבדו בעבר במחלקת העיצוב של יגואר ולנד רובר…

לדגם גם ממדים מקובלים לקטגוריה עם אורך של 4.5 מטר רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.68 מטר בסיס גלגלים של 267 ס”מ, האמורים לספק מרווח נאה ל-5 נוסעים לצד תא מטען בנפח 414 ליטר. בתא הנוסעים תמצאו סביבת נהג ונוסעים מעוצבת, עם עיצוב נקי מצד אחד ושימוש בצמד מסכים, אך גם עם הקפדה על עיצוב ודיפונים שמוכרים מסגמנטים גבוהים יותר. הדגם ישווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר האבזור נדיב כבר מגרסת הבסיס “Executive” הכוללת: חישוקי גלגלים “19, ידיות פתיחת דלתות נשלפות, תאורת LED קדמית ואחורית, מושבי עור טבעוניים, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מסך מולטימדיה בגודל “13.2, תאורת אווירה היקפית במגוון צבעים, מצלמת 540° (עם יכולת ראיה מתחת לרכב ומסביבו), לוח מחוונים דיגיטלי “10.25, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים ועוד.

רמת הגימור האמצעית “Titanium” שמיועדת יותר ללקוחות פרטיים כוללת גם חימום מושבים קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, גג שמש חשמלי פנורמי נפתח, זוג משטחי טעינה אלחוטית לנייד, אפשרות שליטה חשמלית על מושב הנוסע דרך המושב האחורי ועוד. רמת הגימור הבכירה “Adventure 4X4” כוללת גם הנעה כפולה עם בורר מצבי נהיגה בעל 7 מצבים שונים, חימום מושבים קדמיים ואחוריים, אוורור מושבים קדמיים, מסך מולטימדיה בגודל “14.8, מערכת קול משודרגת עם 8 רמקולים מתוצרת SONY, תצוגה עילית ועוד.

קצת פחות מלהיבה היא יחידת הכח הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר טורבו, המפיק 147 כ”ס המשודך לתיבה אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ”ש אורכת 10.8 שניות (12 שניות ב-4X4) והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ”ש. צריכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת בממוצע על 13.3 ק”מ לליטר (12.5 ק”מ לליטר ב-4X4) ולרכב דרגת זיהום אוויר 14 בגרסת הכניסה ו-15 ב-2 רמות הגימור הגבוהות.

הדגם טרם עבר מבחני ריסוק אירופאיים, אך לפחות בינתיים מגיע עם מפרט בטיחות עשיר הכולל כסטנדרט: 7 כריות אוויר, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לזיהוי כלי רכב ב”שטח מת”, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת התרעה במצב של עייפות נהג, מערכת עזר לנהג להתרעה על השארת ילדים ברכב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מחיר ג’אקו J7 מעט זול יותר מהמתחרים הפופולריים בקטגוריה ונקבע על 169,900 שקל לגרסת הכניסה המיועדת בעיקר לציי רכב, כ-178,900 שקל לרמת הגימור המיועדת ללקוחות פרטיים ועד ל-199,900 שקל לגרסת ה-4X4 המציעה גם יכולות שטח קלות לדברי היבואן. האחריות ללדגם נדיבה ועומדת על 5שנים או עד 150,000 ק”מ. בחודשים הבאים צפויה להצטרף גם גרסת פלאג-אין הייבריד חזקה, חסכונית וידידותית יותר לסביבה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר