אוטוטק על המסלול: מפגן טכנולוגי במרכז הניסויים הלאומי באשדוד

אירוע AI ON Track שקיים השבוע משרד התחבורה חנך את מרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה ואפשר למגוון חברות טכנולוגיה ישראליות להציג את פיתוחיהן בתחום התחבורה החכמה ונהיגה אוטונומית<br />

ביום שלישי האחרון, ערך משרד התחבורה את אירוע AI ON Track במרכז הניסויים הלאומי לתחבורה באשדוד. מרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה הוקם על ידי חברת נתיבי איילון, מי שקיבלה אחריות מטעם משרד התחבורה לשמש כזרוע הטכנולוגית שתעודד, תבחן ותבדוק אפשרויות יישום של פיתוחים בתחום התחבורה החכמה, הנהיגה האוטונומית ומערכות הבטיחות המתקדמות. המרכז הוקם באשדוד בשטח ששימש בעבר כמגרש החלקה בו נעשו הדרכות והכשרות של נהיגה מתקדמת, כתחליף קבוע למתחם זמני שנבנה לפני מספר שנים בזמן עבודות על המקטע הצפוני של נתיבי איילון.

עוד מאוברדרייב >>>

הפעם כאמור מדובר במרכז קבע אשר ישמש את חברת נתיבי איילון לבחון טכנולוגיות חדשות בתחום התחבורה, אך יוצע לשימוש גם עבור חברות הסטארטאפ ומרכזי הפיתוח של חברות הטכנולוגיה כאזור ניסויים מתוחם וסטרילי בו יוכלו לבצע ניסויים בסביבה המדמה כביש ציבורי בעלות מסובסדת.

צילומים: קובי בכר/ דניאל לבטובסקי

המתחם כולל קטע כביש היקפי של כ-1.5 ק”מ, ובו מספר נתיבים, כיכר, גשר הכולל מעברי חצייה, מעגל תנועה, אפשרות להתקנת רמזורים ותמרורים וכן אלמנטים נוספים המדמים כבישים ציבוריים. בנוסף, הוא מצויד במגוון טכנולוגיות- מטרות בעלות חתימות ויזואליות ורדאר המדמות: הולכי רגל, רוכב אופניים ורכב דו-גלגל ומאושרות לבדיקות לפני התקנים של NCAP.

באירוע הציגו את ונתנו הצצה לפיתוחים האחרונים שלהן חברות אוטוטק כמו אינווויז, NoTraffic, ModiflyAI, Congata, ומרכזי הפיתוח של יונדאי וג’נרל מוטורס בישראל. לצד התצוגות הסטטיות התבצעו תצוגות יכולת בזמן אמת הממחישים את פעולות בלימה והתחמקות ממכשול במערכות בטיחות אקטיביות. לצד זאת התקיימו גם ניסויים מבוקרים בהם ניסוי של חברת RideVisoin למניעת תאונה בין רכב דו-גלגלי למכונית, וניסוי המדמה התנגשות בין אופנוע ורכב של חברת “מעבדת הרכב מגל הנדסה ותקינה”.

צילומים: קובי בכר/ דניאל לבטובסקי

התקווה הגדולה של אנשי משרד התחבורה היא שהמתחם החדש יאפשר לחברות ישראליות להביא ליישום בפועל של טכנולוגיות מתקדמות אותן הן מפתחות, מתוך כוונה לבחון את יישומם בעתיד במערך התחבורתי של מדינת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר