השקה עולמית: סוזוקי סוויפט מתחדשת

כשהיא מצוידת במראה מעודכן, מנוע 3 צילינדרים חדש ובטיחות משודרגת, יוצאת סוזוקי סוויפט החדשה לדרך במטרה להציע אלטרנטיבה למכוניות הסופרמיני שתופחות בגודל, וגם במחיר

קטגוריית מכוניות הסופרמיני הצטמצמה מאוד בשנים האחרונות בשל מעבר חלק גדול מהלקוחות המסורתיים לעבר שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים (B-SUV). כדי להקשות עוד יותר על המכירות, גם המחיר הממוצע בקטגוריה קפץ כלפי מעלה ובימינו מתחיל באזור ה-120 אלף שקלים יקרים למדי. יחד עם זאת, נותרו עדיין כמה שחקניות מרכזיות בעלות מוניטין בסגמנט המוכרות מדי שנה אלפי מכוניות. אחת מהן היא סוזוקי סוויפט שזוכה לדור חדש לאחר 7 שנים. הסוויפט אגב, הינה המכונית הפופולרית ביותר של היצרן לאורך השנים, ומשווקת כיום בלא פחות מ-169 מדינות כאשר באוקטובר האחרון חצו מכירות הדגם את רף -9 מיליון מאז שהוצג הדור הגלובלי הראשון ב-2004 (בארץ ובחלק ממדינות העולם היא שווקה עוד מאמצע שנות ה-80 תחת השם סוויפט או בשמות אחרים).

עוד מ-wheel.co.il

הדור הרביעי של הסוויפט אמנם שומר על קווי עיצוב כללים דומים שהפכו להיות די מזוהים עם הדגם כמו גג “צף” ומכסה מנוע מוגבה דמוי צדפה, אך מציג מראה מעודכן שמצליח להיראות מודרני, ובחלק משילובי הצבעים החדשים גם נועז יחסית וסטייליסטי. למשל כמו כזה צהבהב שנראה דווקא כמו מהדורה מוגבלת של קראנץ׳ פיסטוק. הממדים החיצוניים של הרכב נותרו זהים לדור היוצא, בניגוד לחלק מהמתחרים בקטגוריה שצומחים והופכים לסוג של משפחתיות קומפקטיות. עדין מדובר על אחת המכוניות הקטנות בקבוצה עם אורך של 386 ס”מ ובסיס גלגלים של 245 ס”מ, מה שאומר שהסוויפט ממשיכה להיות מכונית אידיאלית לנהיגה וחניה בסביבה אורבנית צפופה.

זה אומר שמרחב הפנים נותר דומה לזה של הדגם היוצא, אך תא מטען גדל לנפח של 265 ליטר, ובניגוד לאירופה הדגם יגיע לארץ גם עם גלגל רזרבי.  סביבת נהג מודרנית ונאה יותר למראה, עם דשבורד בשני גוונים המסייע למראה פחות אפור וקודר. בניגוד למקובל כיום, לא תפגשו כאן לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטי או בלם יד חשמלי, אך מערכת המולטימדיה שודרגה במסך 9 אינץ’ בעל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (גם אלחוטית), כשלשמחתנו גם תפעול בקרת האקלים וכמה מערכות נותרו נפרדים עם מתגים פיזיים (שחלקם גם מעט מיושנים) שנוחים ובטוחים יותר לשימוש תוך כדי נהיגה. חבל רק שכפתור הווליום הינו מסוג מגע שפחות ידידותי למשתמש. מעבר לכך, הנדסת האנוש טובה, ישנם שלל תאי אחסון שימושיים  ואיכות ההרכבה גבוהה למרות ריבוי השימוש בפלסטיק זול יחסית.

צילומים: יצרן

גם בסעיף הבטיחות כוללת המכונית מפרט משופר המיישר קו עם המקובל כיום בתעשייה. המפרט העדכני כולל בקרת שיוט אדפטיבית היודעת להפחית מהירות בעיקולים, בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, התרעת שטח מת במראות הצד עם התרעת תנועה חוצה מאחור, מצלמה פנימית המזהה עייפות הנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית. נכון לעתה הסוויפט החדשה טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי.

לארץ תגיע הסוויפט החדשה ברמת גימור אחת הכוללת אבזור חיצוני נדיב עם תאורה ראשית מסוג LED, חישוקי סגסוגת 16 אינץ’, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה, שמשות אחוריות מושחרות וקיפול מראות חשמלי. צביעה דו-גוונית שמוסיפה סטייל תוצע בתוספת תשלום.

הפתעה נעימה (לפחות לחלקנו) חיכתה לנו בחניון, כאשר מסתבר שכל 73 המכוניות שהגיעו להשקה העולמית צוידו בתיבת הילוכים ידנית שאמנם אינה רלוונטית כל-כך לארץ, אך הפכה את הנהיגה לקצת יותר מעניינת. מתחת למכסה המנוע זכתה סוזוקי סוויפט ליחידת כוח חדשה בנפח 1.2 ליטר, בעלת שלושה צילינדרים במקום ארבעה עד כה, המפיקה 82 כ״ס. לצד תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה תוצע גם תיבה אוטומטית רציפה חדשה שמן הסתם תהיה הבחירה המועדפת על הנהגים בארץ. המעבר למנוע קומפקטי יותר מסייע להפחתת פליטת ה-CO2 מתחת לרף ה-100 גרם לק״מ (גם בדגם האוטומטי), וההסתייעות במערכת היברידית קלה 12V מאפשרת לטענת סוזוקי לשפר את צריכת הדלק בכ-10%. מן הסתם תורמת לכך גם העובדה שהסוויפט נשארה מכונית קלילה למדי עם משקל עצמי של פחות מטון.

על הכביש, החשש ממנוע רועד ורועש התפוגג במהרה והמנוע התגלה כבעל פעולה חלקה ונטולת ויברציות. יחד עם תיבת הילוכים ידנית בעלת תפעול חלק כחמאה מתקבלת מכונית זריזה ונעימה לנהיגה, שבמידה ולא תנסו לסחוט ממנה ביצועים תהיה גם שקטה למדי. התאוצה ל-100 קמ״ש ששופרה קלות ל-12.5 שניות, אך אל תצפו כאן לביצועים מרגשים גם בגרסה האוטומטית שעל הנייר מעט יותר זריזה (11.9 שניות ל-100 קמ”ש). תודות למשקל הקליל, שדרוג אחיזת הכביש ומהירות התגובה של ההגה החשמלי מתקבלת מכונית קצת יותר מהנה לנהיגה מהדגם היוצא. גם נוחות הנסיעה שודרגה, בין השאר בשל הקשחת ושדרוג הפלטפורמה הוותיקה ומהלך מתלה אורך יותר לטענת סוזוקי. על כבישי אזור העיר בורדו הלא עמוסים בצרפת ועם הגבלות מהירות נרחבות שהובילו לאופי נהיגה רגוע, הצביע מחשב הדרך על צריכת דלק משולבת של 20.4 ק״מ מרשימים למדי, וזאת להזכירכם עם שימוש ביחידת היברידית מתונה ולא היברידית מלאה.

סוזוקי סוויפט החדשה צפויה להגיע לארץ כבר ביוני הקרוב. כחלק מהמאמץ להגדיל את נתח השוק שלה באירופה, הדור החדש מציע עיצוב מודרני וחביב יותר למראה, בטיחות משודרגת ויחידת כוח חסכונית וידידותית יותר לסביבה – בדיוק כמו שהאירופאים אוהבים. מנגד, הביצועים לא מהטובים בקטגוריה ותא הנוסעים לא השתדרג לעידן המסכים ותפעול המגע הנרחב. לא בטוח אגב שזה דבר רע, אבל עדין ציפינו גם לקפיצה גדולה יותר באיכות החומרים.

הסוויפט לא יכולה לאתגר את מובילות הקבוצה בכל הקשור לאיכות הנסיעה, רמת ההגשה בתא הנוסעים והביצועים. עם זאת, היא מציגה שיפור במקומות החשובים לקהל היעד המסורתי שלה שמחפש תחבורה יעילה וחסכונית. בהתחשב במוניטין האמינות, הסחירות ושמירת הערך הטובים שמלווים את הדגם בארץ לאורך השנים, סביר להניח שכל עוד לא תייקר באופן גבוה מידי היא תמשיך להיות אחת הקטנות הפופולריות כאן גם בתקופה הקרובה.

סוזוקי סוויפט – תעודת זהות

מנוע: 1,197 סמ”ק, 3 צילינדרים, תגבור היברידי

הספק: 82 כ”ס ב-5,700 סל”ד

מומנט: 11.4 קג”מ ב-4,500 סל”ד

תמסורת: אוטומטית רציפה, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 245 ס”מ

משקל: 984 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 11.9 שניות

מהירות מרבית: 170 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת: 21.2 ק”מ לליטר

מחיר משוער: 125,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו