מותג פורתינג (Forthing) שבבעלות קבוצת דונגפנג – אחת משלושת יצרניות הרכב הגדולות בסין שנמצאת בבעלות ממשלת סין מתחילה את דרכה המקומית. הייבוא מתבצע תחת קבוצת UMI, שעבורה זהו המותג הסיני הראשון איתו היא פועלת בשוק הישראלי.
פורתינג פריידי מגיע ארצה ברמת גימור אחת, הכוללת חישוקי 19 אינץ’, ריפודים דמויי עור, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום, כאשר בנושב הנהג ישנן גם פונקציות קירור ועיסוי, גג שמש פנורמי ודלת תא מטען חשמלית. עם זאת, אבזור הבטיחות לוקה בחסר, כאשר אין לפריידיי בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב או אפילו בלימת חירום אוטונומית, כשהוא מסתפק במערכות התרעה על תנועה בשטחים ומתים ובנסיעה לאחור בלבד.
העיצוב החיצוני לא פורץ דרך, כשעיקר המקוריות מופגנת בחזית עם יחידות תאורת יום מפוצלות היוצרות מראה דמוי חץ על רגע חיפוי שחור, יחידות התאורה הראשויות מוסוות בדפנות החרטום, כאשר השבכה האוטמה ברובה כוללת מספק פתחי אוורור בצורה ומבנה של חלת דבש. תא הנוסעים משלב צמד מסכים רוחביים בגודל 10.25 אינץ’ כל אחד הצמודים זה לזה, שילוב שהפך להיות מקובל בדגמים רבים לאחרונה. לפריידי מנוע חשמלי קדמי המספק 200 כ”ס ו-31.6 קג”מ, המאפשרים להאיץ את הרכב ל-100 קמ”ש ב-8 שניות. הסוללה בקיבולת של 85.9 קוט”ש גדולה ביחס למתחרות הישירות BYD אטו 3 וג’ילי גיאומטרי C, מה שבא לידי ביטוי גם בטווח נסיעה מוצהר נאה העומד על 510 ק”מ. טעינת ה-DC לעומת זאת לא מהירה במיוחד ועומדת על 80 קילוואט בלבד.

היעדרן של מערכות הבטיחות היא אחת הסיבות בגינן אין לפורתינג פריידי תקינה אירופאית מלאה, והוא מיובא ארצה נכון לעתה בכמות מוגבלת של 400 יחידות. מערכות בטיחות כאלו אמורות להתווסף בעתיד יחד עם תקינה מלאה שתאפשר שיווק לא מוגבל. עד אז מוצע פורתינג פריידי עם תג מחיר של 175 אלף שקלים, מה שממצב אותו ראש בראש מול מובילות הסגמנט BYD אטו 3, ג’ילי גיאומטרי C וגם צ’רי FX החשמלית שהגיעה ארצה לאחרונה.
מותג פורתינג הוקם בשנת 2001 והוא מציע בסין מגוון דגמים גדול במספר סדרות. הדגם הראשון של פורתינג המגיע ארצה נקרא פריידיי (Friday) והוא הסנונית הראשונה בדור חדש של דגמים חשמליים מודרניים על בסיס פלטפורמה ייעודית. מדובר ברכב קורסאובר בסגמנט C עם מידות המקובלות לקבוצה. אורך של 460 ס”מ, רוחב של 186 ס”מ ובסיס גלגלים של 271.5 ס”מ הם נתונים דומים למקובל בסגמנט בקרב הדגמים מונעי הבנזין, כאשר הפריידי דווקא מעט יותר גדול מהמתחרים החשמליים הישירים המגיעים מסין.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו