השקה עולמית: טויוטה CH-R החדש

רגע לפני תחילת השיווק בישראל, יצאנו לפגוש את הדור החדש של טויוטה C-HR שמנסה להמשיך להציע מתכון של קרוסאובר קומפקטי מעוצב עם הנעה היברידית

בטויוטה החליטו זה מכבר לשנות כיוון ולהתנער מהתדמית האפרורית. בהובלתו של הנשיא אקיו טויודה החלה החברה לדבר במושגים כמו חווית נהיגה, ביצועים ונחשקות. ולא מדובר רק במילים, אלא במעשים. תוך שנים ספורות הקימה טויוטה את חטיבת GR שהוציאה תחתיה כמה דגמים ספורטיביים שלא האמנו שנראה מטויוטה, הסופרה עשתה קאמבק ובספורט המוטורי קטפה טויוטה ניצחונות בקצב בלה-מאן, מרוצי הסיבולות, באליפות ה-WRC ובראלי דקאר. אבל שינוי התפישה לא נשאר רק על המסלול והגיע גם למוצרים הסדרתיים, עם פלטפורמה מודולארית גלובלית (TNGA) וכמה יציאות עיצוביות לא שגרתיות כמו ה-CH-R.

עוד מאוברדרייב >>>

טויוטה CH-R הופיע לראשונה כקונספט בשנת 2014 וכעבור שנתיים הבשיל לדגם סדרתי ששמר על מראה ייחודי של קרוסאובר בעל צללית קופה עם קו חלונות גבוה, ידיות פתיחה מוסלקות לדלתות האחוריות ותא נוסעים שופע אלמנטים זוויתים. במידה מסוימת הוא הצליח לשחזר ולהתאם את הרוח של ראב 4 המקורי שתפח והשמין במהלך השנים. הדור השני של טויוטה CH-R נחשף בקיץ האחרון ויצאנו לפגוש אותו בהשקה האירופאית באיביזה רגע לפני שהחל שיווקו בישראל בימים אלו.

כשהושק ה-CH-R לראשונה היצע הקרוסאוברים של טויוטה היה די דל. כיום כאשר ישנה יאריס קרוס מלמטה וקורולה קרוס משפחתית מלמעלה מרגישים בטויוטה בנוח לתת ל-CH-R להתמקם במשבצת הייחודית שלו בין שתי קטגוריות הגודל. הדור החדש מתבסס על פלטפורמה מעודכנת של הדור הקודם, שזה אומר שיש שיפורים בחוזק המרכב, תכנון וכיול מחדש למערכות המתלים וההיגוי, מערכות בטיחות אקטיביות עדכניות וכמקובל בוצע שיפור לבידוד הרעשים.

המידות כמעט זהות לאלו של הדור הקודם. בסיס הגלגלים נותר 264 ס”מ, האורך הכללי התקצר ב-3 ס”מ והרוחב צמח בשיעור דומה. השנויים האלו יחד עם קו הכתפיים הגבוה, חלונות הצד הקטנים וקורה C הנטויה לפנים בזווית חדשה מעניקים לדור החדש של טויוטה CH-R מראה דחוס ושרירי יותר. החזית מציגה את המראה העדכני של טויוטה אותו כבר ראינו בפריוס עם חרטום מחודד ויחידות תאורת LED זוויתיות בצורת האות C, כשאם ממש מתעקשים אפשר למצוא גם דמיון לפרארי פורוסאנגווה.

צילומים: אופיר דואק, יצרן

בפנים מגלים קוקפיט חדש לגמרי עם קונסולה מרכזית הפונה כלפי הנהג,  כשמעתה ישנו מסך מלא עם תצוגה משתנה כלוח מחוונים, מסך מולטימדיה רוחבי בגודל 12.3 אינץ’ (בישראל רק מרמת הגימור האמצעית, רמת הגימור הבסיסית מסתפקת במסכים קטנים יותר בגודל ו-8 אינץ’ בהתאמה) עם ממשק מודרני ותאורת אווירה היקפית. האווירה הכללית נעימה הודות למושבים חובקים וגג פנורמי גדול, כשגם איכות החומרים השתדרגה משמעותית. ברמת גימור GR Line תקבלו עוד כמה מאפיינים ספורטיביים ונגיעות אלקנטרה בדיפוני הדלתות.

מאחור, המצב קצת פחות משכנע. יש מרווח רגלים מספק לשני מבוגרים ומרווח הראש שופר קלות, אבל חלונות הצד הזעירים עדין מעניקים תחושת ישבה בתוך נגמ”ש. בנוסף, החומרים האיכותיים מהקוקפיט לא עברו את סף המושבים הקדמיים ומאחור מסתפקים בפלסטיק פשוט וקשיח.

בזמן שכולם רצים לכיוון ההנעה החשמלית, טויוטה כידוע עדין מאמינים בהנעה היברידית, כאשר ה-CH-R החדש מוצע בשלוש גרסאות כאלו. הגרסה הראשונה עושה שימוש ביחידה ההיברידית החדשה אותה כבר פגשנו בקורולה ובקורולה קרוס ותהיה יחידת ההנעה העיקרית בישראל, כשהיא המשלבת בין מנוע 1.8 ליטר ומנוע חשמלי בהספק משולב של 140 כ”ס. מעלה תוצע יחידת ההנעה ההיברידית עם מנוע 2.0 ליטר והספק משולב של 197 כ”ס שכבר הוצעה בכמה וכמה דגמי טויוטה, ותגיע לראשונה לישראל ב-CH-R החדש. יחידת הנעה זו מוצעת גם בתצורה של הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף להנעת הגלגלים האחוריים והספק משולב זהה. גרסה זו יחד עם הגרסה ההיברידית הנטענת המעניקה טווח נסיעה חשמלי של 66 ק”מ לא יגיעו לישראל.

מהיכרות בפעמים קודמות, גם הפעם יחידת ההנעה ההיברידית עושה את המוטל עליה ביעילות, עם אותו אופי מוכר שבו כל דרישה למעט כוח מעלה את הסל”ד ורעש המנוע. בגרסת ה-1.8 טויוטה CH-R נעים למדי בנסיעה נינוחה ובשיוט, וניכר שפעולת יחידת הכוח נעימה יותר מבעבר ובידוד הרעשים שופר. גרסת ה-2.0 מציגה אופי פעולה דומה, אך היא כבר משדרת תחשוה יותר זריזה ונמרצת שתואמת את האופי שמנסים בטויוטה להדגיש שיש למכונית.

ל- CH-R לא הייתה בעיה לתקל את כבישי איביזה המפותלים והרטובים, כאשר ההיגוי סיפק רמת דיוק טובה עם משקל לא רע והשלדה הרגישה מהודקת ולא התרגשה מעומס בפניות, תוצאה של כיול מתלים על הצד הקשיח. יכולת הספיגה של המתלים הייתה לא רעה כל עוד לא נתקלים בשיבושים עמוקים או פסי האטה גבוהים במיוחד.

הדור החדש של טויוטה CH-R ממשיך להציע שילוב בין לוק אופנתי, יחידת הנעה יעילה וחסכונית ורמת ביצוע טובה. מפרט הבטיחות השתדרג וכך גם האווירה בתא הנוסעים, לפחות כל עוד אתם לא יושבים מאחור. עם תג מחיר שמתחיל ב-170 אלף שקלים טויוטה CH-R עולה כמו קורולה קרוס, אבל מציע מראה וגישה יותר צעירה למי שלא מחפש עוד קרוסאובר משפחתי פרקטי או חשמלי סיני גנרי. זה לא מעט, אבל יש שם לא מעט אנשים שמחפשים את המתכון הזה.

טויוטה CH-R – תעודת זהות

מנוע: 1,798 סמ”ק, בנזין היברידי

הספק משולב: 140 כ”ס

מומנט: 14.5 + 18.9 קג”מ

תמסורת: אוטומטית רציפה, הנעה קדמית

בסיס גלגלים: 264 ס”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 שניות

מהירות מרבית: 170 קמ”ש

צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 21.7 ק”מ לליטר

מחיר: 170,000 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר