ג’נסיס: מבראשית לפסגה

השאיפות הגדולות של יונדאי לצמרת תעשיית הרכב לא פוסחות גם על שוק היוקרה. ביקור במטה ג'נסיס בסיאול מראה כי הקוריאנים רצינים מאד בכוונות שלהם לאתגר את הגרמניות

 לא קל לברוא מחדש מותג יוקרה. לא מעט יצרניות רכב ניסו להתברג לפלח שוק היוקרה ונכשלו בנסיון לאתגר את ההגמוניה הגרמנית.

אפילו לאאודי עצמה שהיא אחת מהטריו השולט לקח כמה עשרות שנים כדי להפוך למתחרה שוות ערך לב.מ.וו ומרצדס. אחת הסיבות היא שמה שמחפשים לקוחות של מותגי יוקרה זה לא רק איכות, וטכנולוגיה אלא גם מסורת ומסורת זה משהו שלוקח זמן לייצר.

עוד מאוברדרייב >>>

יצירת מותג יוקרה עצמאי היא אחת מהמטרות שסימנה לעצמה יונדאי כחלק מהמסע שלה לצמרת תעשיית הרכב. מהלך החשוב לא רק מבחינת רווחיות, אלא בעיקר מבחינה תדמיתית. במילים אחרות, את מה שעשתה טויוטה עם לקסוס לפני שלושה עשורים מנסה יונדאי לעשות עם ג’נסיס, רק בזמן קצר יותר ובדרך שבאה לשלב מסורת קוריאנית עם טכנולוגיה עדכנית.

מאז 2008 החלה יונדאי לשווק דגמי יוקרה, בעיקר בקוריאה ובארה”ב, תחת השם ג’נסיס אך רק בשנת 2015 הפכה ג’נסיס למותג נפרד. בהתאם לכך לא יכלה ג’נסיס להסתפק רק בעיצוב שונה לדגמים קיימים, אלא לפתח שפת עיצוב חדשה ולבנות פלטפורמות ייעודיות עבור דגמיה. למעשה כיום רק ה-GV60 חולקת פלטפורמה עם דגמי יונדאי וקיה העממיים יותר, אך בפני עצמה מדובר באחת הפלטפורמות החשמליות המתקדמות שיש כיום לתעשיית הרכב להציע. אגב, עד שנת 2025 צפויים כל דגמי ג’נסיס להצטרף למהפכה החשמלית ולהיות מוצעים גם עם הנעה חשמלית מלאה.

צילומים: אופיר דואק, יצרן

לצד זאת מנסים הקוראנים גם לפתח ולהדגיש ערכי מותג ייחודיים משל עצמם. המשמעות של ההיבדלות הזו היא גם הקמת מערך נפרד וייחודי של שיווק, אולמות תצוגה וחווית after sale ללקוחות שיבצעו את המעבר ליוקרה בנוסח קוריאני.כמו במקרה של חברת האם, ג’נסיס אמנם מנסה להדגיש את המקורות והמסורת הקוראנית, אבל לא מהססת להיעזר בסיוע אירופאי. לוק דנקרוולקה הגיעה כמעצב הראשי שאחראי לקו העיצוב העדכני של דגמי ג’נסיס, ויחד איתו הגיע גרהאם ראסל, עם עבר כמנהל בכיר בבנטלי ובמותג הויסקי היוקרתי מקקאלן, כסמנכ”ל המותג אותו פגשנו במטה של ג’נסיס בסוג’י שליד סיאול.

“מסורת היא בהחלט חלק חשוב ממה שמרכיב מותג יוקרה” אומר ראסל. “כיוון שאנחנו מותג צעיר אנחנו בונים את המסורת שלנו כעת, ובינתיים מסתמכים ושואבים השראה מהמסורת הקוריאנית ארוכת השנים”.

אחד הקווים המנחים בתרבות הקוריאנית אותו רוצים להדגיש בג’נסיס הוא חווית האירוח המסורתית ששמה את האורח במרכז. בהתאם לכך הוקם מתחם לאונג’ חוויתי המשלב בר משקאות וויסקי עשיר (בכל זאת, ראסל הוא סקוטי גאה), חללי אירוח מעוצבים ומערכת סאונד מושקעת ויקרה במיוחד. כל אלו נועדו רק עבור לקוחות ג’נסיס G90 בגרסת בסיס הגלגלים הארוך, ספינת הדגל החדשה והיוקרתית של המותג המשמשת את בכירי עולם העסקים והממשל בקוריאה. ג’נסיס הקימה עוד 7 מרכזי חוויה כאלו ברחבי העולם שמטרתם להעניק ערך מוסף דומה ללקוחות.

גם אולם התצוגה והמסירות של ג’נסיס בסוג’י מנסה להראות שהקוריאנים רוצים לעשות את הדברים אחרת. האולם בן 4 הקומות מעוצב בהתאם עקרונות העיצוב הקוריאני המסורתי. קירות בטון גבוהים וחלקים עם תאורה ייחודית, כאשר מעבר לקיר הזכוכית הגדול ניתן לראות את מגוון דגמי ג’נסיס בשלל צבעים אותם ניתן לבחור והם ישלפו לבקשתכם כדי שתוכלו להתרשם מהם.

אלא שבסופו של דבר, המכוניות עצמן שהן שצריכות לעשות את העבודה כדי לשכנע לקוחות מותגי יוקרה ותיקים לנסות גאנגם סטייל. ג’נסיס G90 החדשה בהחלט עושה רושם משכנע, בפרט אם מבלים בה שעות בפקקים של סיאול, מנותקים מעולם, ספונים מושב האחורי. נדמה שהקוריאנים לא חסכו והעמיסו על ה-G90 החדשה כל גאדג’ט אפשרי לטובת נוחות הנוסעים, כולל הדום מתקפל חשמלית עם עיסוי לכפות הרגליים ליושב במושב האחורי ימני. איכות החומרים בשילוב של עור, עץ ואלומיניום מוקפדת כך שלפחות מבחינת תחושת היוקרה והנינוחות שמשרה חלל הנוסעים ב-G90 היא נמצאת בהחלט בליגה של הגדולים.

למרבה הצער לא הספקנו לנהוג על ה-G90 ומהאופציות שעמדו לפנינו בסוכנות המרשימה בסוג’י כחובבי הגה בחרנו דווקא את המפתחות של ג’נסיס G70, הוותיקה בהיצע של ג’נסיס, שהוצגה אי שם בשלהי 2017. מכירות מכוניות הסדאן אמנם נמצאות בנסיגה עקבית מזה שנים, אך עדין באירופה ובארה”ב דגמי סדאן יוקרתיים בגודל בינוני מחזיקים בנתח שוק משמעותי, כזה שג’נסיס לא יכולה להתעלם ממנו, בטח כאשר השאיפה של המותג להציע אלטרנטיבה משלהם בכל נישה בה נמצאות הגרמניות.

לפני מספר חודשים עברה ה-G70 מקצה שיפורים נוסף. בתא הנוסעים ישנו לוח מחוונים דיגיטלי חדש בעל תצוגה משתנה וישנו מסך מולטימדיה רוחבי חדש עם ממשק עדכני, אבל הם אינם מחוברים זה לזה כמיטב האופנה העכשיו. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה ג’נסיס G70 מנוע 2.5 ליטר טורבו חדש המספק 304 כ”ס שיוצע לצד מנוע ה-2.0 ליטר המוכר לנו, אבל אנחנו נהגנו דווקא בגרסה הבכירה ביותר בהיצע שלה מנוע V6 מוגדש בנפח 3.3 ליטר המספק 373 כ”ס ו-52 קג”מ בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. חשמל? תגבור היברידי? לא הפעם, לא בגלגול הזה של ה-G70.

אנחנו נהגנו בגרסה בעלת חבילת ספורט, שבה הנעה כפולה,מצב דריפט ייעודי, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מתלים אדפטיביים ומערכת בלימה משודרגת מתוצרת ברמבו. בקיצור, כל מה שצריכה מכונית שמגדירה את עצמה כספורט סאלון. רצינו לנהוג ב-G70 הרבה יותר ממה שהתאפשר לנו, וזה יקרה כנראה בתחילת השנה הבאה כאשר גרסת ה-3.3 תגיע גם ארצה. האם יש למה לצפות? אם עדין לא נפלתם אחר אופנת הקרוסאוברים ואתם עדין חובבי נהיגה יש לספורט סאלון הזו לא מעט להציע לכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר