חם מאוד בשוק מכוניות הפנאי הקטנות, זה שהתחיל בג'וק ושהיום כבר יש בו ארבע מתמודדות הנלחמות על כיסו של הלקוח שרוצה לנהוג ברכב פנאי. פיג'ו מצטרפת לחגיגה עם ה־2008, שכמו שמרמז שמה, מבוססת על ה־208, הסופרמיני של החברה. ה־2008 היא הזולה בקטגוריה של רכבי הפנאי הקטנים, במחיר התחלתי של כ־100,000 שקלים לגירסת ה־1.2 ל' הידנית. אם תרצו תיבת הילוכים אוטומטית, זו מוצעת עם מנוע ה־1.6 ל' בתמורה ל־125,000 אלף שקלים.
איך זה נראה?
כלי רכב מקטגוריית הפנאי צריכים לפנות קודם כל לעין, וכאן פיג'ו בחרו בקו סולידי יותר מהמתחרות האירופיות דוגמת הקפצ'ור של רנו או הניסאן ג'וק. אבל סולידי זה לא בהכרח רע. מלפנים היא מרשימה עם תאורת לד ליום (סטנדרט) ועם קווים נאים, ובהחלט משדרת את תחושת רכב הפנאי באמצעות בתי גלגלים גדולים, מסילות בגג ועוד. בסך הכל מתקבל כלי רכב נחמד למראה.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
תא הנוסעים מזכיר יותר מדי את ה־208, אבל נאה בפני עצמו. אנחנו קיבלנו למבחן את הגירסה המאובזרת יותר, "אקטיב", שתמורתה תשלמו עוד 6,000 שקלים. בתמורה לתוספת תקבלו בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, מסך מגע "7, דיבורית בלוטות', חלונות חשמליים מאחור, חישוקים קלים ומראות וידיות בצבע הרכב. רשימה שהופכת את גירסת הכניסה לבסיסית מדי, כך שמומלץ לבחור ברמת האבזור הגבוהה יותר. מכיוון שמחיר הבסיס נמוך מהמתחרות, גם אחרי התוספת זה הרכב הזול בקטגוריה. משונה שבקרת אקלים לא מוצעת כחלק מחבילת האבזור בתשלום.
תא הנוסעים עצמו נאה, ומסך המגע נוח לשימוש. המרווח טוב בכל המדדים, אבל ההגה לא עולה מספיק ויוצר תנוחת נהיגה לא ממש נוחה לגבוהים. החומרים נראים טוב, אבל במגע הם מרגישים פשוטים למדי. המושב האחורי מפתיע במרווח ברכיים טוב למדי ובמרווח ראש מצוין. המושב האמצעי נוח פחות, ובכלל היא פחות מתאימה לשלושה. נציין לטובה את תא המטען. הוא גדול, שימושי ונוח להטענה.
איך זה נוסע?
גירסת המבחן שלנו צוידה במנוע ה־1.2 ל' עם 3 צילינדרים, המספק 82 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. ראשית נציין לטובה שהמנוע בקושי רועד, בניגוד ללא מעט מנועי 3 צילינדרים מודרניים. למרות הנתונים הצנועים, ה־2008 מרגישה זריזה למדי כל עוד לא תחששו לעלות לסל"ד גבוה יותר, שם נמצא הכוח אך גם לא מעט רעש. תיבת ההילוכים לא מאוד נעימה לשימוש, אך המצמד רך ונוח. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 13 ק"מ'/ל' ובשיוט נרשמו קצת יותר מ־17 קילומטר לליטר. לא רע, אבל ציפינו לקצת יותר טוב.
תנוחת ישיבה גבוהה היא אחד הדברים שאנשים אוהבים ברכבי פנאי, וה־2008 לא ממש מרגישה כזו. התחושה היא שנוהגים בסופרמיני גבוהה ולא ברכב פנאי נמוך, כך שאם נושא הגובה קריטי לכם, תבדקו את העניין בנסיעת מבחן, שתמיד מומלצת. נוחות הנסיעה עצמה טובה, בייחוד מחוץ לעיר. בעיר ה־2008 קצת פחות טובה ועלולה לחבוט על שיבושים קשים במיוחד או לזוז מעט בשיבושים בינוניים. אבל בסך הכל זו מכונית נוחה. בשבילים היא פחות מרגישה בבית, אבל כל עוד השביל בסדר - גם הפיג'ו הקטנה בסדר. אחר כך, אם תיתקלו בשיבושים גדולים יותר, היא כבר תראה לכם שזה לא באמת המקום בשבילה.
אז איך זה?
ה־2008 היא מכונית טובה, שמציעה חבילה מהטובות בקטגוריה. מי שלא חושש להעביר הילוכים בעצמו ייהנה מתג מחיר טוב, לצד מרווח נאה, תא מטען גדול ועיצוב אופנתי. רמת האבזור של הגירסה הבכירה טובה ומחירה הופך אותה לגירסה המומלצת. המינוס העיקרי הוא הגובה של תנוחת הנהיגה, נקודה שעלתה כמעט אצל כל אחד מהבוחנים שנהגו ברכב. אם זה לא יפריע לכם בנסיעת המבחן, זו בהחלט אופציה שכדאי לבדוק אם אתם לפני קניית רכב פנאי חדש.
* * *
פיג'ו 2008 - תעודת זהות
תא הנוסעים נאה. פיג'ו 2008. צילום: תומר פדר
דגם: פיג'ו 2008, 1.2 ל' ידני
מנוע: 3 ציל', 1,199 סמ"ק
הספק: 82 כ"ס ב־5,750 סל"ד
מומנט: 12 קג"מ ב־2,750 סל"ד
בסיס גלגלים: 253 ס"מ
מהירות מירבית: 169 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 13.5 שנ'
מחיר: 99,990 שקלים
כן: יכולת ואריזה
לא: לא מספיק "פנאי"
