זמן מימן: תחנת תדלוק מימן ראשונה נחנכה ביגור

סונול וחברת בז"ן חנכו את תחנת התדלוק במימן הראשונה בישראל כחלק ממיזם משותף עם יבואנית יונדאי המשווקת משאיות המונעות תא דלק

בבוקר יום שני נחנכה בתחנת הדלק סונול סמוך לקיבוץ יגור תחנת התדלוק במימן הראשונה בישראל. התחנה היא חלק מפרויקט משותף בשיתוף סונול, בז”ן וחברת כלמוביל יבואנית יונדאי כדי לקדם את התדלוק במימן וטכנולוגיית תא הדלק המימני, שנחשבת לטכנולוגיית העתיד בתעשיית הרכב העולמית.

עוד מאוברדרייב >>>

השלב הראשון של הפרויקט היה השקתה ותחילת שיווקה לפני מספר שבועות של משאית תא הדלק של יונדאי בישראל, שבה המימן משמש להפקת חשמל נקי המניעה את המשאית כאשר תוצר הפליטה היחיד הוא מים מזוקקים.

קבוצת בז”ן אחראית במיזם על ייצור המימן וסונול על הקמת תחנת התדלוק שנעשתה בשיתוף חברת Linde הגרמנית, כאשר משרד התשתיות והאנרגיה תמך במיזם ב-3 מיליון שקלים. המטרה היא להרחיב בשנים הקרובות את פריסת תחנות התדלוק במימן, כאשר עלות הקמת כל תחנה מוערכת ב-5 מיליון שקלים. פריסת תחנות המימן תאפשר להגביר את השימוש במשאיות תא הדלק של יונדאי ולאפשר שיווק עתידי של כלי רכב נוספים המונעים בטכנולוגיית תא דלק.

צילום: עידן סבח

פעולת התדלוק במימן פשוטה כמו פעולת תדלוק רגילה, כאשר אורך התשלוק של משאיות המימן אורך 15 דקות ומאפשר טווח נסיעה מרבי של 400 ק”מ ללא פליטות מזהמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו