הוזלת מחירים נוספת בטסלה: מודל 3 מתחת ל-190 אלף שקלים

טסלה מוזילה בפעם השניה השנה את מחירי דגמיה בישראל ומצליחה להרגיז שוב חלק מלקוחותיה שרואים את ערך רכבם נשחק. האם גם הפעם היבואנים המתחרים ימשיכו להתעלם מהמהלך?

שלושה חודשים לאחר שהוזילה בשיעור חד את דגמי המודל 3 והמודל Y, מעדכנת שוב טסלה את מחירי דגמיה בישראל. מדובר בהפחתת מחירים נוספת, המוכיחה שלמרות הכפלת המס על הרכבים חשמליים בתחילת השנה ועליית שער הדולר לאחרונה, הרווח על מכוניות חשמליות מספיק גבוה ומאפשר קיזוז נוסף במחיר. הפחתת המחירים החדשה, מגיעה אגב שבוע לאחר הפחתת מחירים דומה שבוצעה בארה”ב.

עוד מ-wheel.co.il

מחיר המודל 3 ברמת הגימור הבסיסית SR+ יחל מעתה מ-189,772 שקלים, הוזלה של 15,837 שקלים לעומת המחירון הקודם. מחיר גרסת המודל 3 לונג ריינג’ יחל מעתה מ-239,053 שקלים ומשקף הוזלה של 12,977 שקלים. מחיר המודל 3 פרפורמנס החזקה יחל מעתה מ-252,051 שקלים ומצביע על הוזלה מרשימה של 37,115 שקלים.

במקביל מוזלת גם טסלה מודל Y אך הפעם רק בגרסת הפרפורמנס הבכירה שמחירה צונח הבוקר ב-28,940 שקלים ויחל מעתה רק ב-279,903 שקל, מחיר הגבוה רק ב-9,284 שקל ממחיר גרסת הלונג ריינג’ של ה-Y, וקשה לנו לראות לקוחות שלא יעדיפו לשדרג את הרכב לדגם הבכיר בתוספת מחיר זניחה כזו.

לצד זאת נעשתה הוזלה גם בדגמי מודל S ומודל X הבכירים, כחודש לאחר ההוזלה העולמית. ההוזלה באה לידי ביטוי בירידה של  73,500 שקלים בשתי הגרסאות המודל S, כשמחיר הגרסה הבסיסית יחל מעתה ב-664,000 שקלים וימשיך ב-751,000 שקלים לגרסת ה-S פלייד הקיצונית. מחיר המודל X הוזל בשיעור דומה ויחל מ- 703,000 שקל לגרסת הכניסה או 775,000 שקל לגרסת הפלייד הבכירה.

הסבב החדש של הורדת המחירים בטסלה מצליח להפתיע שוב את הלקוחות בארץ, שחלקם זועמים בשל ירידת הערך המהירה של רכבם. יחד עם זאת חשוב להגיד מילה טובה לטסלה, שמצליחה להגביר את כושר הייצור שלה בעולם, במהלך הכולל הפחתת עלויות הייצור שבחלקן מתגלגלות לכיסו של הלקוח, בדרך להגשמת החזון של מכונית חשמלית במחיר סביר לכל משפחה.

הוזלת המחירים הקודמת שבוצעה בינואר האחרון לא גרמה ככל הנראה להסתערות הישראלים על דגמי החברה (לפי נתוני המסירות של הרבעון הראשון), וגם היבואנים המתחרים התעלמו בהפגנתיות מהמחירים שוברי השוק שהציעה החברה. בהוזלת המחירים החדשה עושה טסלה ללא ספק כאב ראש גם למותגי הרכב המתחרים מסין, שבחלקם הפכו להיות יקרים יותר למרות שהיו אמורים לספק חלופה זולה יותר במחיר. האם הפעם נראה סוף סוף ירידת מחירים בשוק החשמליות? תלוי בעיקר בכם הלקוחות. אם תמשיכו לשלם כל מחיר שיבואני הרכב דורשים, אז אל תתפלאו שמחירי הרכבים כאן ימשיכו להיות יקרים במיוחד. גם במקרה הזה מוכיחה טסלה שוב שלא המס המוטל על מכוניות חשמליות בארץ גורם למחירים הגבוהים, אלא בעיקר התיאבון הבריא של היבואנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...