בשנתה הראשונה לשיווק בישראל רשמה ג’ילי גיאומטרי C הצלחה עם נתון מסירות של 6,816 מכוניות, שהעניקו לה את התואר “החשמלית הנמכרת ביותר ב-2022”. יחד עם זאת, לביקוש הגבוה בשוק לא היה מענה מספק מצד היצרן ובמשך כל השנה החולפת סבלה היבואנית מבעיות מלאי משמעותיות שהובילו לזמני אספקה שנמתחו על חודשים ארוכים במיוחד.
הבעיות החמירו כאשר ברבעון האחרון של השנה הגיע לארץ BYD אטו 3 המתחרה, שהציע חבילה דומה שלוותה בהבטחה: “נדע לספק כל כמות שהשוק ידרוש”, מה שהביא להסתערות של אלפי ישראלים על החשמלית החדשה, כאשר רבים מהם ביטלו את הזמנותיהם בג’ילי שלא יכלה להתחייב על תאריך אספקה או אפילו על מחיר, בתקופה בה מחירי המכוניות התעדכנו כלפי מעלה מדי כמה חודשים,
כעת משיבה יבואנית ג’ילי מלחמה: לטענת היבואנית בחודשים החולפים הגיעו לארץ אלפי מכוניות וזמני האספקה הפכו למהירים במיוחד. בנוסף, מקימה בימים אלה היבואנית אולם תצוגה ומרכז שירות חדש בראשל”צ. עד להשקתו הרשמית במחצית השנייה של השנה, נפתח מתחם מכירות זמני ברח’ אצ”ל 18. מרכז זה יצטרף ל-7 מרכזי השירות והמכירה הקיימים בארץ.
במקביל ג’ילי יוצאת במבצע חדש. החברה החלה בקמפיין מימון המציע לרוכשים הזריזים הטבות ומסלולי מימון אטרקטיביים ובהתאמה אישית (אופציה למימון בריבית פריים מינוס 0.5% בחלק מהמסלולים). בין ההטבות לרוכשים תוצע חבילת פתרונות טעינה שכוללת: כבל טעינה לשקע ציבורי, עמדת טעינה ביתית, כרטיס טעינה לרשת הטעינה הציבורית של EV-Edge וחבילת Waze מובנה ל-36 חודשים. שווי ההטבות הללו נאמד בכמה אלפי שקלים.
אמנם ירידת מחירים טרם נרשמת כאן או במקומות אחרים, אבל צעדים אלו מראים שהתחרות והמבצעים מתחילים לחזור לשוק. אפשר להעריך שבחודשים הקרובים, נראה תחרות גבוהה יותר על ליבו וכיסו של הצרכן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו