ועכשיו סוזוקי: 5 דגמים חשמליים בדרך

מספר שבועות לאחר שחשפה את הקונספט החשמלי הראשון שלה, מציגה סוזוקי את התכנית האסטרטגית שלה לחשמול היצע הדגמים עד לשנת 2030

בזמן שתעשיית הרכב דוהרת במעבר להנעה חשמלית, ישנן יצרניות שנשארו מעט מאחור כמו סוזוקי. סוזוקי היא מיצרניות הרכב הבודדות שנותרו עצמאיות ונחשבת קטנה יחסית, מה שאומר שתקציבי הפיתוח שלה מוגבלים. בנוסף, בשווקים בהם סוזוקי חזקה עדין אין דרישה כה גדולה להנעה חשמלית, אך גם זה הולך להשתנות בשנים הקרובות, בעיקר בהודו שבה סוזוקי-מארוטי שולטת בשוק מזה שנים.

עוד מאוברדרייב >>>

השינויים הללו הובילו את סוזוקי לחשוף לפני מספר שבועות דגם קונספט חשמלי ראשון לרכב פנאי קומפקטי בשם eVX האמור להגיע לייצור בעוד כשנתיים. אבל בסוזוקי יודעים שהם לא יכולים להסתפק רק בכך, וחשפו את עיקרי התכנית האסטרטגית החדשה שתצעיד את החברה לעידן החשמלי עד לשנת 2030.

התכנית מתייחסת לשלושת השווקים חשובים עבור סוזוקי: יפן, אירופה והודו. על פי התכנית עד שנת 2050 תגיע סוזוקי לאפס פליטות מזהמים ביפן ובאירופה, אך עבור השוק ההודי תאריך היעד נמתח עד לשנת 2070. כבר השנה תתחיל סוזוקי לשווק ביפן רכבים מסחריים קלים בעלי הנעה חשמלית, כאשר עד שנת 2030 תציג החברה בשוק הבית שישה דגמים חשמליים, רובם בקטגוריית ה-Kei העירונית שבה סוזוקי היא אחת השחקניות הדומיננטיות.

צילום: יצרן

הדגם החשמלי הראשון של סוזוקי באירופה יופיע ב-2024 וזה צפוי להיות הגרסה הסדרתית של דגם הקונספט eVX שנחשף לאחרונה כאמור. בסך הכל תציג סוזוקי 5 דגמים חשמליים, בהם גם גרסה חשמלית לג’ימני, מה שיאפשר לחזור ולמכור אותו באירופה בתקינה של רכב נוסעים. אירופה תהיה גם השוק בו הנתח אותו מייעדת סוזוקי לרכבים חשמליים יהיה הגבוה ביותר, והכוונה להגיע ל-80% רכבים חשמליים שימכרו באירופה עד סוף העשור כשהיתר יהיו רכבים היברידיים.

בהודו אחוז הרכבים החשמליים של סוזוקי הצפוי עד סוף העשור יהיה הנמוך ביותר, כשהם צופים שרק 15% מהרכבים שתמכור בתת היבשת הענקית ב-2030 יהיו חשמליים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר