פיאט X500. טובה בשבילים רגועים, לא מרשימה בדרכים קצת יותר מאתגרות // צילום: אלכסנדר סלזניוב // פיאט X500. טובה בשבילים רגועים, לא מרשימה בדרכים קצת יותר מאתגרות

גמדה על סטרואידים

המיני־רטרו החדשה של פיאט תופחת ופוזלת לשטח כצו האופנה • הלוק שלה יגרום לכם לחייך, אבל המחיר המנופח קצת פחות

ה־X500 היא גירסת פנאי למכונית המיני־רטרו המוכרת של פיאט. פנאי זה הדבר החם היום, וגם רטרו, בעצם - והשילוב שלהם מתבקש אם פיאט רוצה להשאיר את הראש מעל המים, בארץ ובכלל.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

ה־500 המוכרת היא לא מכונית מאיימת למראה בלשון המעטה, וגם הגלגול הזה של העיצוב המקורי והמוצלח פשוט חמוד - כל הסובבים שואלים ומתעניינים ולכולם מכנה משותף אחד - החיוך. גם תא הנוסעים לא נשאר חייב, עם המון שיק בכל פינה. קצת פחות "חמודה" היתה איכות ההרכבה והגימור, ובעיקר - הזמזום מקורה B הצמודה לאוזני השמאלית. תנוחת נהיגה טובה לא היה קשה למצוא, והמרווח מלפנים טוב לפחות לאנשים בגובה סביר. הספסל האחורי מאכזב: קצר מעט, המשענת קמורה מדי ומרווח הברכיים בינוני.

לכבוד המשימה החדשה קיבלה ה־500 את מנוע ה־1.4 המוגדש המוכר של הקונצרן, כשבאמתחתו 140 כ"ס. אל המנוע שודכה תיבת ההילוכים הדו־מצמדית (שישה הילוכים), כמו באלפא רומיאו מיטו. איך הכל מסתדר? טוב, תודה. התאוצות טובות, חלקות ונעימות בכל מהירות ובכל טווח הסל"ד. תוסיפו לזה משקל הגה טוב ובלמים עם עוצמה טובה ונשיכה ראשונית במידה מתאימה, וקיבלתם מכונה שלא תעשה לכם חיים קשים. מבחינת הנוחות מרשימה ה־X פחות, יש קופצנות ותנועה בלתי פוסקת על המתלים אפילו בכביש בין־עירוני.

גירסת שטח או לא - אלינו היא הגיעה עם הנעה קדמית - אז לא הגזמנו, שבילים רגועים גמענו, מכשולים קטנים עברנו, ואין ספק שלא לכך מיועדת הגירסה הזו. על שבילים מהירים עם הפרשי גובה משמעותיים ואבנים שתולות הקטנה הזו לא הרשימה. הגחון למרבה ההפתעה לא ספג פגיעות, אבל נוחות הנסיעה על השביל לא היתה מרשימה, בלשון המעטה.

בחזרה על הכביש, ה־500 מרגישה חיונית ומלאת חיים. התנהגות הכביש בטוחה עם טוויסט בדמות תגובות שלדה טובות להעברת משקל שגרמו לנו לחייך. בסיום המבחן התייצבה צריכת הדלק על 11.5 ק"מ לכל ליטר. נאה.

למרות המגרעות הרבות, ובהן סעיף הנוחות, הצרצור מקורה B שלא פסק ובוודאי בנוגע להובלת נוסעים במושב האחורי, השאירה ה־X500 חיוך גדול על פנינו. וזה גרם לנו לחשוב - כמה שווה חיוך? מכונית המבחן הגיעה אלינו ברמת האבזור "פופ סטאר" שכללה חישוקים גדולים יותר, מערכת מולטימדיה ותוספת רמקולים, פנסי ערפל ועוד. ברמת אבזור זו תיאלצו להיפרד מ־138,900 שקלים. הבדלי המחיר בין הפיאט המעוצבת לבין מתחרות בעלות רמות אבזור דומות יכולים להגיע לאלפים רבים של שקלים - וזה לא מעט.

•   •   •

פיאט X500 | תעודת זהות

מנוע: 4 ציל', טורבו אוט' פופו סטאר, 1,368 סמ"ק

הספק/סל"ד: 140 כ"ס/5,000

מומנט/סל"ד: 23.4 קג"מ/1,750

בסיס גלגלים: 257 ס"מ

מהירות מרבית (יצרן): 190 קמ"ש

0 ל־100 קמ"ש (יצרן): 9.8 שנ' 

מחיר: 138,900 ש'

יתרון: מתוקה

חיסרון: יקרה

•   •   •

חדשות רכב

ג'יפ־ג'יפון

סוזוקי מתחילה לשווק בימים אלה בישראל את הסוזוקי ויטארה החדש. הרכב החדש ממשיך שושלת ארוכה אשר החלה ב־1988 ואמור לפנות לקטגוריית הפנאי הקטן, שבה מככבים כלים כגון ניסאן ג'וק ושברולט טראקס. סוזוקי ויטארה החדש מוצע אצלנו עם הנעה קדמית במחיר של 125,000 שקלים - מי שירצה קצת יותר שטח יוכל לרכוש את גירסת ההנעה הכפולה, אשר כוללת אבזור נוסף בתוספת של 7,000 שקלים.

סוף המסלול

מסלול הקרטינג בכוכ ־יאיר, ששימש גם ללימוד נהיגה ולרכיבה מתקדמת, נסגר. אחרי שנים רבות של מאבקים ברשויות ובבתי המשפט נאלץ הבעלים ברק גולדפינגר לסגור את המתקן. כל זה קורה על רקע העובדה שמשרד התרבות והספורט החליט לאחרונה לקדם הקמת מסלול אספלט קבוע ראשון מסוגו בישראל. משרד התרבות והספורט טרם הקים את המסלול האמור, ובינתיים המסלול היחיד שפעל בישראל נסגר. גולדפינגר מסר בתגובה: "מסלול כוכב יאיר שייך לדפי ההיסטוריה. באופן סימבולי־משהו המסלול נסגר סופית, ועוד פרק בתולדות המוטוריקה הישראלית הסתיים".

דור שמונה

טויוטה היילקס החדש נוחת בישראל. הדור השמיני לטנדר המפורסם של היצרנית מציע מראה חיצוני מעודכן, תא נוסעים איכותי יותר ומידות חיצוניות גדולות מבעבר. לפי טויוטה, מדובר בשלדת סולם חדשה, אף שבסיס הגלגלים של הרכב נותר זהה. בטויוטה ישראל מצפים למכור כ־1,000 יחידות ממנו בשנה, שיתווספו ל־32 אלף היילקסים הנוסעים על כבישי ישראל. מחיר הגירסה הידנית עומד על 227,000 שקלים, בעוד האוטומטית תעלה 256,000 שקלים. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...