לפני מספר חודשים הושק בישראל דאצ’יה ג’וגר – מוביל נוסעים בעל 7 מקומות ישיבה המוצע במחיר של מכונית סופרמיני ממוצעת. למרת התמחור האטקרטיבי האופייני לדגמי דאצ’יה, לג’וגר עמד אתגר לא פשוט בדמות היעדרה של תיבת הילוכים אוטומטית. כעת חושפת דאצ’יה בעולם ג’וגר בעל תיבת הילוכים אוטומטית, המשודכת ליחידת הנעה היברידית. שילוב שבמחיר הנכון יכול להפוך את ג’וגר לכוכב מכירות בפלח השוק המבוקש של רכבי 7 מושבים.
מדובר בדגם ההיברידי הראשון של דאצ’יה, ויחידת ההנעה ההיברידית מוכרת מהדגמים של רנו כמו קאפצ’ר הייבריד. מדובר בשילוב בין מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המספק 90 כ”ס ומנוע חשמלי המספק 50 כ”ס (הספק משולב של 140 כ”ס), כאשר מנוע חשמלי נוסף משמש כיחידת מתנע והשוואת מהירויות בין תיבת ההילוכים של מנוע הבנזין (4 יחסי העברה) והמנוע החשמלי הראשי (2 יחסי העברה).
סוללת 1.2 קילוואט הנטענת מאנרגיית הבלימה של המנוע, וממוקמת מתחת למושבים מאחור, מאפשרת לטענת דאצ’יה נסיעה חשמלית ב-80% תנאים עירוניים והפחתה של 40% בצריכת הדלק הממוצעת בנסיעה משולבת. בדאצ’יה לא פרסמו נתוני ביצועים למעט נתון טווח נסיעה מרבי של 900 ק”מ, מה שאומר שעם מיכל דלק סטנדרטי מדובר על צריכה משוערת ממוצעת של כ-20 ק”מ לליטר.
מעבר לכך, לגרסה ההיברידית גלגל הגה חדש שמאחוריו לוח מחוונים שונה עם מסך נתונים בגודל 7 אינטש המספק מידע על זרימת האנרגיה, רמת הטעינה בסוללה וטווח הנסיעה. דאצ’יה ג’וגר ההיברידי צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2023.