מבחני ריסוק לפני סוף השנה: הג’יפונים החדשים שמתקשים להגן על הנוסעים מאחור

משנה: סבב מבחני הריסוק של ארגון IIHS האמריקאי מגלה כי רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים מספקים הגנה טובה על הנהג והנוסע מלפנים, אבל רובם נכשלים בהגנה על היושבים מאחור. צילומים: IIHS

איגוד הבטיחות בדרכים של חברות הבטיחות בארה”ב (IIHS) פרסם את תוצאותיהם של מבחני ריסוק שערך ללא פחות מ-15 רכבי קרוסאובר קומפקטיים מדגמי 2021/2022, אשר נערכו בהתאם לתקן העדכני של האיגוד. על פי תקן זה נוסף מבחן הבודק גם את ההגנה על נוסעים במושב האחורי , אשר על פי נתוני ה-IIHS הם לרוב ילדים או זקנים הנוטים להיות פגיעים יותר בעת תאונות, והוא משוקלל גם בדירוג הסופי של כל מכונית בנוסף למבחן הבודק את ההגנה על הנהג והנוסע מלפנים. 

עוד מאוברדרייב >>>

כדי לזכות בציון טוב מבחן  ההגנה במושב האחורי נדרשים הממצאים להראות על כך כי אין סיכון מוגבר לפגיעות ראש, צוואר, חזה, בטן וירכיים. בנוסף צריכות כריות האוויר הצידיות להגן בצורה שתמנע מגע ישיר עם חלקים קשיחים כמו חלונות הצד או מסגרת הדלתות. כמו כן נבדקת יעילות חגורות הבטיחות במניעת “גלישה” של הנוסע לפנים, מה שיכול לגרום פגיעת בטן.

תוצאות המבחן החדש לא החמיאו ל-13 מתוך 15 המכוניות אשר השתתפו בו. רק שני דגמים, וולוו XC40 ופורד אסקייפ (קוגה) זכו לדירוג משולב “טוב” שהוא הדירוג המרבי. מבחינת ההגנה בהתנגשות חזיתית, כל הדגמים זכו לציון הגנה מלא בכל הפרמטרים למעט שברולט אקווינוקס שזכתה ציון גבולי בהגנה על רגלי הנהג והנוסע. אלא שכאמור המתכונת החדשה של המבחן משקללת גם את תוצאות מבחן ההגנה על הנוסעים מאחור, ושם הושגו תוצאות בעייתיות בלשון המעטה שפגעו משמעותית בציון הכולל.

שישה דגמים, בהם יונדאי טוסון, ג’יפ קומפאס, ג’יפ רנגייד, מיצובישי אקליפס קרוס, שברולט אקווינוקס ומאזדה CX5 זכו לציון הנמוך ביותר בהגנה על הראש, החזה והצוואר של היושבים מאחור. הרנגייד אף התבלט לרעה במיוחד מאחר שראש הבובה במבחן נחבט בקורה C עוד בטרם נפתחה כרית האוויר הצידית במלואה. הונדה CR-V ו-HR-V וביואיק אנקור זכו לציונים הנמוך ביותר עד נמוך בסעיפים אלו. טויוטה ראב 4, אאודי Q3 וניסאן רוג (קשקאי) אמנם סיפקו הגנה טובה בפרמטרים בהם נכשלו הדגמים המוזכרים, אך קיבלו את הציון המוך ביותר להתקני הריסון. סובארו פורסטר הצליחה להשיג ציונים טובים בכל הפרמרים, למעט ציון נמוך בהגנה על חזה הוסעים מאחור וציון ממוצע להתקני הריסון.

לדברי אנשי ה-IIHS “ההגנה על הנוסעים מאחור היא אתגר מורכב, אך עדין ניתן לעמוד בו כפי שנוכחנו ב-XC40 ובאסקייפ”

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר