זוכרים את שברולט אבאו? מכונית הסופר מיני של שברולט שהוצעה המרכב האצ'בק או סדאן, והחלה את דרכה בכלל כדייהו, הייתה די נפוצה בעשור הראשון של שנות ה־2000 בעיקר בזכות ציי הרכב וחברות הליסינג. אלא שרוב האנשים היו מעדיפים לשכוח את האבאו, שהייתה מכונית בסיסית בעלת איכות לא גבוהה בלשון המעטה. האבאו הוחלפה על ידי הסוניק שהייתה מוצלחת ואיכותית ממנה, אך זו נעלמה מהשוק לפני מספר שנים לאחר שבשברולט הבינו שאין להם מה לחפש יותר מידי בשוק מכוניות הסופרמיני, בטח מול המתחרות האירופאיות.
כעת השם אבאו עושה קאמבק. גם הפעם כמכונית האצ'בק זולה ובסיסית המיועדת לשוק המקסיקני וככל הנראה בהמשך הדרך תגיע גם לשווקים במדינות מתפתחות אחרות. כדי לחסוך את עלויות הפיתוח, ואולי כי בשברולט לא מכוונים אותה כלל לשווקים מערביים, האבאו החדשה פותחה כחלק משיתוף הפעולה של ג'נרל מוטורס עם SAIC הסינית כשהיא חולקת בסיס מכאני עם דגם קומפקטי של החברה הנקרא הולינג שינגצ'י.
העיצוב החיצוני של האבאו החדשה נאה יחסית עבור מכונית עממית, וכולל חזית מודרנית ואפילו ניסיון להיות מקוריים בעיצוב של הקורה האחורית המושחרת למחצה ויוצרת מראה של גג "צף". עם זאת חישוקים קטנים ביחס למקובל היום מסגירים את העובדה שמדובר במכונית תקציב.
גם יחידת ההנעה של האבאו החדשה בסיסית למדי. מנוע 1.5 ליטר המספק 107 כ"ס ו־14.4 קג"מ. בלי מגדש טורבו ובטח בלי סיוע חשמלי/היברידי כלשהו. תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה היא ציוד סטנדרטי וכאופציה מוצעת גם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה יחסי העברה בלבד. מי אמר פשטות ולא קיבל?
מפרט הבטיחות כולל אמנם 6 כריות אוויר ומערכת ABS אבל בשברולט לא מזכירים כלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות המקובלות במכוניות מערביות.
מצד שני לכל הבסיסיות הזו יש מחיר, וכאשר תגיע האבאו לשוק בתחילת 2023 הוא צפוי להיות נמוך למדי ודומה לזה של האבאו/סוניק היוצאת שתומחרה סביב 14 אלף דולרים. כאמור לשווקי המערב, ובהתאם לכך גם אלינו, לא צפויה האבאו החדשה להגיע למרות שלבטח היבואן המקומי היה שמח להציע שוב אופציה למכונית קטנה ועממית לאחר שגם הספארק הקטנה כבר איננה משווקת.
