דו”ג 2022: השוק עולה, הונדה מזנקת

החטיבה הדו-גלגלית של הונדה מסכמת שנה מוצלחת בה הובילה שוב את שוק האופנועים וצפויה לסיים את השנה עם 4,000 כלים, בעיקר הודות לזינוק של 41% במסירות הקטנועים הגדולים. בשנה הקרובה תשיק מגוון כלים חדשים ובראשם את ההורנט 750 החדש שיצויד בתג מחיר מפתה במיוחד. צילומים: יצרן

חברת ‘מאיר’ יבואנית הונדה ערכה הבוקר מסיבת עיתונאים בה סיכמה את שנת 2022 בשוק הדו-גלגלי, והציגה את תכניותיה לשנה הקרובה הכוללות גם פעילות חשמלית רחבה יותר, באמצעות חברת הבת “MEU” הכוללת פתרונות תחבורה חכמה לעיר ופעילות מוצלחת עם קטנועי NIU החשמליים.

עוד מ-wheel.co.il

בשנה החולפת הוסיפו וירוס הקורונה, המשבר בשבבים ובעיות הלוגיסטיקה והשילוח ללוות גם את הענף הדו-גלגלי, אך בחברה נהנו דווקא מצמיחה בביקושים ובמכירות, בין השאר הודות לעומסי התנועה הגדלים והיותו של השוק הדו-גלגלי פתרון תחבורה זמין בהיעדר תחבורה ציבורית יעילה. היבואנית מעריכה שהשנה תסתיים עם כ- 21,500 מסירות בענף הדו-גלגלי המהווים עליה קלה לעומת אשתקד ושנת שיא נוספת, ועם 65% נתח שוק לקטנועים ו-35% לאופנועים.

סאן יאנג המשיכה גם השנה להוביל את הענף הדו-גלגלי עם 4,777 מסירות ועליה של 13% (נתונים ינואר-אוקטובר), כשהמותג השני בשוק הוא הונדה שמסרה 3,582 כלים (36.1%+) אחריה ימאהה שמסרה 3,064 כלים (11.7%-), קימקו עם 1,827 כלים (33.1%-) ו-KTM שסוגרת את החמישיה הפותחת עם 847 כלים (15%-). עד סוף השנה, מעריכים בהונדה שיחצו את רף ה-4,000 מסירות. כפי שניתן לראות מהנתונים, הזינוק של הונדה, משמעותי על רקע ביצועי יתר השוק.

בחלוקה לפי סגמנטים, הובילה שוב הונדה את מכירות האופנועים בישראל עם 1,112 מסירות ועלייה בנתח השוק שלה מ-16.5%-ל-18%. ימאהה במקום השני מסרה 1041 כלים והקידמה את KTM שמסרה 847 כלים, קוואסאקי עם 724 כלים וב.מ.וו עם 293 כלים. בסה”כ נמסרו בתקופה הנ”ל כ-6,214 כלים. בחטיבת הקטנועים רשמה הונדה צמיחה דרמטית במכירות ונתח שוק שזינק מ-5% ל-18% מהשוק ומסירה של 2,470 קטנועים שהציבו אותה במקום השני והמכובד אחרי סאן יאנג שמסרה 4,777 כלים. ימאהה מסרה 2,023 קטנועים והקדימה את קימקו שצנחה למקום הרביעי עם 1,827 קטנועים בלבד, עקב מחסור משמעותי בכלים. פיאג’ו סוגרת את החמישיה הפותחת עם 583 כלים ובסה”כ נמסרו בארץ כ-11,924 קטנועים עד סוף אוקטובר.

במאיר מזהים גם את חדירת הכלים הדו-גלגליים החשמליים לשוק, ותערוכת EICMA בחודש החולף במילאנו הבהירה לכולם לאן צועד השוק עם המון מותגים חדשים מהמזרח שמאיימים לכבוש בעתיד גם את הענף הזה. בשעה שבאירופה 12% מסך מכירות הדו-גלגלי כבר נכבש ע”י הכלים החשמליים, בארץ עדיין מדובר בנתון זניח של 2% מסך המכירות. פעילות ‘מאיר’ בשוק החשמלי לעת עתה מתבצעת באמצעות חברת הבת ‘MEU’ המשווקת את דגמי NIU מסין, ואלו שלטו בקטגוריה הזאת השנה עם 117 מסירות והקדימו את בליץ שמסרה 71 כלים, סיילנס עם 41 כלים וקטנועי גוגורו שהושקו ממש לאחרונה ע”י מטרו מוטור, והסתפקו עד כה ב-26 מסירות בלבד. אופנועי ZERO עדיין לא מצליחים להתרומם ומסתפקים ב-24 מסירות בלבד. בסה”כ נמסרו בכל השוק החשמלי כ-385 כלים ורובם הופנו לחברות שליחויות בענף המזון.

שוק הקטנועים הגדולים הינו הצומח ביותר בהונדה ובשנה החולפת הוא צמח ב-41% והסתכם ב-1,750 יחידות, בהובלת ה-XADV750 ממנו נמכרו כ-652 כלים. קטגוריית ה-125 סמ”ק צמחה ב-26% והסתכמה ב-720 יחידות, כאשר קטגוריית אופנועי הנייקד צמחה ב-12% והסתכמה ב-203 יחידות. ירידה של 13% נרשמה בקטגוריית האדוונצ’רים שהסתפקה ב-521 מסירות.

מה מחכה לנו ב-2023?

כחלק מהיעד של הונדה להעפיל לראש הענף הדו-גלגלי בשנים הקרובות, תשיק בשנה הקרובה היבואנית כמה כלים חדשים ובמחירים תחרותיים, ובראשם את הונדה הורנט 750 החדש, אשר יצטרף בפברואר הקרוב לשוק אופנועי הנייקד עם חבילה כוללת מרשימה ותג מחיר מפתה עוד יותר שנקבע על 54,500 שקלים בלבד, מחיר הקרוב מאוד לימאהה MT-07.

בחודש אפריל יגיעו לכאן גם הונדה טרנסאלפ 750 החדש שיתחרה בלהיטים כמו ימאהה טנרה ו-KTM 790 אדוונצ’ר והונדה CL500 בעזרתו תצטרף לראשונה החברה לשוק הסקרמבלרים. המחיר לדגמים אלו טרם נקבע אולם צפוי להיות תחרותי לטענת היבואן, וכל הדגמים יוצעו עם אפשרות לרישוי בדרגת A1.

בפעילות העירונית החשמלית מקווים בחברה להגדיל את מכירות הקטנועים החשמליים של NIU, תוך כדי הדגשת החיסכון המשמעותי בהפעלתם, ודגש גם על צמיחה בשוק הפרטי שעדיין לא מאמץ בחיבה את הקטנועים החשמליים. אפשר להסיק מהדברים שעיקר הפעילות מתרכזת כרגע בשוק העיסקי לשם גם קיימים דגמים ייעודים.

אל אלו יצטרפו גם אופניים חשמליים של היצרן ושיתוף פעולה עם חברת “MIA Dynamics” אשר פיתחה רכב חשמלי 4 גלגלים זעיר (בסגנון EZ Raider) אשר צפוי לענוד תג מחיר נמוך משמעותית שינוע סביב ה-20,000 שקלים. החטיבה החשמלית תעבור במהלך השנה הבאה למיקום חדש ומרווח יותר באזור שרונה בתל אביב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...