אופל אסטרה מקבלת גרסה חשמלית

שנה לאחר הצגתה אופל אסטרה החדשה מקבלת גרסה חשמלית • עם מכלולים זהים לאלו של פיג'ו 308e וטווח נסיעה מוצהר של 416 ק"מ

גם במרכב סטיישן. אופל אסטרה חשמלית, צילום: יצרן

אופל ממשיכה להרחיב את היצע הגרסאות של האסטרה החדשה, ולאחר דגמי הפלאג-אין הייבריד מגיעה תורה של גרסה חשמלית מלאה המכונה אסטרה אלקטריק.

אופל אסטרה החשמלית חולקת מכלולי הנעה זהים עם פיג'ו 308e, הגרסה החשמלית של פיג'ו 308. לא מפתיע בהתחשב ששתי המכוניות הן תאומות לא זהות.

לאופל אסטרה החשמלית מנוע חשמלי בודד מלפנים המניע את הגלגלים הקדמיים בהספק של 156 כ"ס ו־27.5 קג"מ. לא הרבה ביחס למה שהורגלנו לקבל ממכוניות חשמליות כיום, אבל די והותר כדי שהביצועים לא יפלו מאלו של גרסאות הבנזין.

באופל מתגאים בעיקר בצריכת אנרגיה נמוכה העומדת על 14.9 קילוואט ל־100 ק"מ. נתון התאוצה ל־100 לא פורסם, אך נתון המהירות המרבית המוגבלת אלקטרונית עומד על 170 קמ"ש.

אופל אסטרה החשמלית, פנים הרכב, צילום: יצרן


הסוללה הממוקמת בתחתית הרכב היא בעלת קיבולת של 54 קילוואט/שעה, מה שאמור להספיק לטענת אופל לטווח נסיעה ממוצע של 416 ק"מ. את הטעינה ניתן לבצע באמצעות מטען ביתי עד לקצב של 11 קילוואט, או בעמדת טעינה מהירה עד לקצב של 100 קילוואט שתאפשר טעינה של 80% מהסוללה בחצי שעה.

אופל אסטרה אלקטריק תוצע במרכב האצ'בק  המוכר וגם במרכב סטיישן שימושי וייחודי המכונה "ספורט טורר", עם תא מטען בנפח של 516 ליטרים המסוגל לצמוח עד ל־1,553 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. חיצונית ההבדלים מגרסאות ההנעה הרגילות שוליים, למעט תגי e וחישוקי 18 אינטש ייחודיים.
מחירה של אופל אסטרה החשמלית לא פורסם, אך הוא צפוי להיות דומה לזה של פיג'ו e308 שתצא לשוק האירופאי במקביל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר