לקסוס LX600: הענק היפני מגיע לישראל

ספינת הדגל החדשה של לקסוס נוחתת בישראל עם הבטחה ליכולות כביש גבוהות, שבאות על-חשבון יכולות השטח שהצטמצמו לעומת הדור היוצא. הדגם ישווק עם מנוע V6 המפיק 415 כ"ס ויוצע ב-3 רמות גימור לבחירה במחיר החל מ-899,900 שקלים. צילומים: יצרן

28 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון, עושה לקסוס LX בפעם הראשונה את דרכה לישראל דרך היבוא הרשמי, ותצטרף כאן לקטגוריה איכותית ומצומצמת הכוללת את מרצדס GLS, ב.מ.וו X7 וריינג’ רובר. הדור החדש (והרביעי במספר) של ה-LX, פותח על בסיס רכב השטח טויוטה לנד קרוזר J300 החדש, כאשר העיצוב החיצוני מדגים את שפת העיצוב החדשה של לקסוס, עם חזית הכוללת גריל ענק הדורש עיכול והופעה אגרסיבית וצעקנית משהו, מהסוג שאוהבים במדינות המפרץ ובארה”ב. ישראל אגב, היא המדינה הראשונה באירופה בה יושק הדגם, ולדברי לקסוס, ממדי הגריל הענקיים נועדו גם לסייע בקירור מערכות ההנעה החדשות של הדגם.

עוד מ-wheel.co.il

ה-LX600 פותח על שלדת סולם חדשה (GA-F) ומצויד במנוע בנזין V6 טווין-טורבו בנפח 3.5 ליטר, המפיק 415 כ”ס ומומנט מרבי של 66.2 קג”מ ומשודך לתיבה אוטומטית 10 הילוכים והנעה כפולה הכוללת תיבת הפחתה (בתפעול אלקטרוני) ונעילות דיפרנציאל. עם יחידת הכח הנ”ל מציע הרכב תאוצה ל-100 קמ”ש בתוך 6.9 שניות זריזות למדי, אך יכולות השטח שלו צומצמו ביחס לדור היוצא, עם מרווח גחון נמוך יותר (20.5 ס”מ), זווית גישה קטנה יותר (25 מעלות) וחישוקי גלגלים ענקיים “20-22 לבחירה הרגישים יותר לנהיגת שטח אמיתית. מערכת המתלים מורכבת כעת מקפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, בשילוב מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה כאופציה.

כיאה לספינת דגל, הממדים החיצוניים ענקיים עם 5.09 מטרים לאורך, 1.99 מטר רוחב וגובה של 1.89 מטר, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 285 ס”מ, מספקים 7 מושבים מרווחים וכוללים מנגנון קיפול חשמלי חדש עבור השורה השנייה והשלישית. כאופציה תוצע גם גרסת VIP עם ארבעה מושבים עצמאיים הכוללים פונקציות לחימום, אוורור ומסאז’ ליוקרה ונוחות עילאית. תא הנוסעים כולל שימוש נרחב של עור ועץ המשולבים באיכות חומרים והרכבה גבוהים המאפיינים את המותג, כאשר כבר מרמת גימור הבסיסית “KYUSHU” תקבלו מושבי עור, חימום ואוורור מושבים קדמיים, חישוקי “20, מערכת מולטימדיה Lexus Link עם מסע מגע “12.3, מסך “7 לתפעול פונקציות מרכזיות ברכב, דלת תא מטען חשמלית, חלון גג חשמלי ועוד. המפרט הבטיחותי כולל את חבילת הבטיחות המתקדמת LSS 2.5, הכוללת את מרבית מערכות הבטיחות הפופולריות בשוק.

רמת הגימור השניה “Hadori כוללת גם מושבי עור נאפה, תצוגה עילית “10, מערכת שמע יוקרתית עם 25 רמקולים, מתלים אדפטיביים הכוללים אפשרות הגבהה ועוד, כאשר רמת הגימור הגבוהה “Takumi VIP” המוצעת בגרסת 4 מושבים בלבד, כוללת מסאג’ למושבים בשורה שניה, מסך שליטה VIP בין המושבים בשורה השניה, מושבי OTTOMAN ועוד.

מחיר לקסוס LX600 שקל יחל מ- 889,900 שקל לגרסת הכניסה, כ-949,900 שקל לגרסה האמצעית ועד ל-1,049,900 שקל לרמת הגימור הבכירה. לדברי מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “עמלנו רבות להשיק את ה-LX החדש בישראל משום שהוא אייקון בעולם רכבי היוקרה ומשום שהוא מייצג בצורה המזוקקת ביותר את ערכי המותג לקסוס, החל בשאיפה המתמדת לשלמות, תרבות האירוח היפנית, היוקרה הבלתי מתפשרת והביצועים המדהימים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר