מכונית השנה באירופה: 7 המועמדות הסופיות

בסוף השבוע פורסמו שבעת הדגמים שהעפילו לשלב הגמר בתחרות "מכונית השנה באירופה" לשנת 2023, מתוכם חמישה בעלי הנעה חשמלית. צילום: יצרן

תחרות Car Of The Year European (ECOTY) לשנת 2023 נכנסת לישורת האחרונה. בסוף השבוע האחרון פורסמה רשימת שבעת הדגמים שעלו לשלב הגמר מתוך רשימה ראשונית של 45 דגמים אשר נחשפה לראשונה לפני כשלושה חודשים.

עוד מאוברדרייב >>>

לשלב הגמר לא העפילו כמה וכמה דגמים מעניינים לא פחות מהשביעייה האמורה ובהם לוסייד אייר המרשימה, לקסוס RZ החשמלית בעלת מערכת ההיגוי הייחודית, טויוטה GR86 הספורטיבית בסגנון קלאסי שכמעט נכחד וב.מ.וו i7 החשמלית עתירת הטכנולוגיה והפאר. רשימה זו כוללת גם לא פחות מ-13 דגמים חשמליים המגיעים מסין ומויאטנם, אך כאמור אף אחד מהם לא העפיל שלב.

תחרות ‘מכונית השנה באירופה’ נערכת באופן רציף מאז שנת 1964 ומשתתפים בה עשרות עיתונאי רכב מהיבשת (בתקופות מסוימות גם מישראל) הבוחרים את המכונית החשובה שהחלה להימכר בשוק האירופאי בשנה החולפת. זוהי אחת התחרויות היוקרתיות בעולם הרכב, אך בשנים האחרונות זוהרה עומעם לאחר שמספר זכיות תמוהות העלו ביקורות על פוליטיזציה של התחרות והעדפה מתקנת כלפי דגמים אירופאים. עם זאת בשנה שעברה התחוללה היסטוריה כאשר לראשונה זכתה בתחרות מכונית קוריאנית (קיה EV6).

שבעת הדגמים שעלו לגמר הם:

ג’יפ אוונג’ר – רכב הפנאי הקטן והחשמלי של ג’יפ והדגם הראשון של המותג להתבסס על פלטפורמה של קבוצת סטלאנטיס.

ניסאן ארייה  – הקרוסאובר החשמלי של ניסאן המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית משותפת עם רנו.

רנו אסטרל – הקרוסאובר הקומפקטי החדש של רנו התופס את מקומו של הקאדג’אר.

סובארו סולטרה/טויוטה bZ4X – הקרוסובר החשמלי המשותף של טיוטה וסובארו והראשון בסדרת דגמים חשמליים על גבי הפלטפורמה החדשה.

פולקסווגן I.D Buzz – ואן חשמלי שימושי בעיצוב רטרו הקורץ לטרנספורטר הקלאסי משנות ה-60.

פיג’ו 408 – קרוסאובר-קופה גדול בעיצוב מרשים אותו נבחן בקרוב.

קיה נירו – דור חדש לקרוסאובר הקומפקטי של קיה המוצע בתצורת הנעה היברידית, היברידית נטענת וחשמלית מלאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר