פולקסווגן מציינת חצי מיליון מסירות מסדרת ID החשמלית – אבן דרך נוספת ביישום אסטרטגיית ה-ACCELERATE של החברה להפוך למובילה אירופאית בייצור כלי רכב לא מזהמים
יצרנית הרכב פולקסווגן אמנם סובלת מירידה במכירות בשנתיים האחרונות עקב הקורונה ומשבר השבבים העולמי, אך מנגד יכולה להתנחם בהצלחה של סדרת החשמליות החדשה שלה “ID” ממנה נמסרו כ- 500,000 מכוניות בתוך שנתיים, שנה אחת מוקדם מתחזיות היצרן. העידן החשמלי החדש של היצרן החל באוקטובר 2020 עם התחלת שיווק המשפחתית הקומפקטית ID.3 באירופה ואליה הצטרפו הג’יפונים ID.4 וגרסת הקופה שלו ID.5, כשבסין ישנו גם רכב פנאי גדול יותר המכונה ID.6. השנה הושק ה-ID.Buzz – מוביל נוסעים/ מסחרית ברוח המיקרובאס הקלאסי משנות ה–50, ועד סוף שנת 2026 צפויה החברה להשיק לא פחות מ-10 דגמים חשמליים חדשים נוספים.

במסגרת אסטרטגיית ה-ACCELERATE של החברה להפוך לספקית כלי רכב לא מזהמים, מתכננת פולקסווגן שעד שנת 2030 יהיו 70% ממכירותיה באירופה של מכוניות חשמליות, בדרך לייצור של 100% מכוניות חשמליות עבור השוק האירופאי עד שנת 2033. בארה”ב ובסין היעד צנוע יותר ומדבר על 50% מהמכירות לתקופה הנ”ל. כדי לעמוד בשאיפות היצרן היא מתכננת את מגוון הדגמים החשמליים הגדול באירופה, החל מדגם כניסה ב-25,000 אירו ועד למכונית סדאן יוקרתית “Aero B” שתתחרה בטסלה מודל 3.
בפולקסווגן מדווחים על 135,000 הזמנות שהצטברו לדגמים החשמליים שלהם, אך בשל משבר השבבים העולמי ובעיות נוספות בשרשרת האספקה קצב הייצור מוסיף להיות איטי מהרצוי. את הצמיחה המואצת בביקוש לדגמים החשמליים מייחסים בחברה לפלטפורמת ה-MEB הייעודית של היצרן לדגמים חשמליים, המאפשרת גמישות רבה בפיתוח דגמים לשלל קטגוריות, הפחתה בעליות הייצור, שילוב של סוללה המבטיחה טווח נסיעה גדול בין טעינות, רצפה שטוחה התורמת לתא נוסעים מרווח מהמקובל ביחס לממדים החיצוניים, וטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת עדכוני תוכנה של הרכב באמצעות קישוריות סלולרית (OTA).

לישראל אגב נכנסה לראשונה פולקסווגן לשוק החשמלי רק בחודש שעבר, עם רכב הפנאי ID.4 שיתחרה כאן בדגמים כמו סקודה אניאק (החולק עימו בסיס משותף) ויונדאי איוניק 5, אך אספקת הרכבים צפויה רק במרץ 2023.
