הוותיקים ביננו זוכרים שבשנות ה-70′ וה-80′ הייתה נפוצה בארץ מכונית מיני זעירה וחביבה של סובארו. היא היתה בעלת מנוע אחורי ונשאה את השם רקס (Rex). הרבה זמן חלף מאז, יצורה של הרקס הופסק, סובארו היא כבר לא המכונית הנמכרת בישראל וכיום היא מככבת בעיקר בזכות רכבי הקרוסאובר כפולי ההנעה מתוצרתה. בימים אלו מציגה סובארו ביפן רכב קרוסאובר עירוני חדש המצטרף לפרוטפוליו של החברה, וכן, הוא נושא את השם רקס.
למעשה סובארו רקס החדשה היא לא ממש סובארו. מדובר בגרסה של סובארו לדייהטסו רוקי (עוד שם שזכור משנות ה-80′) שכבר משווק ביפן מספר שנים. ואם אתם תוהים מהקשר? אז כידוע דייהטסו נמצאת בבעלותה של טויוטה שגם מחזיקה בחלק ממניות סובארו, ומשמשת כיצרנית מכוניות הקטנות ומכוניות המיקרו של הקבוצה עבור השוק היפני ושווקי המזרח. כחלק משיתוף הפעולה בין סובארו לטויוטה, שהוליד למשל את ה-BRZ/GR86 הספורטיביות, נעזרת סובארו בדייהטסו כדי לחסוך לה את הפיתוח והייצור של מכוניות קטנות שישלימו את היצע הדגמים שלה. אגב, גם לטויוטה יש “רקס” משלה והוא נקרא רייז (Raize).

הרקס החדשה נכנסת בדיוק למשבצת המבוקשת של רכבי פנאי לשימוש בערים הצפופות. אורכה הוא 4 מטרים בדיוק עם בסיס גלגלים נאה של 252.5 ס”מ ורוחב של 170 ס”מ, לא רחוק ממידותיהן של מכוניות הסופר המיני האירופאיות. הגובה לעומת זאת מתנשא ל-162 ס”מ המאפשרים לא רק תנוחת ישיבה זקופה אלא גם מרווח גחון של 18.5 ס”מ לטיפוס על מדרכות.

על ההנעה אחראי מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי תלת צילינדרי המספק 87 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. ביצועים מסעירים אין כאן, אבל צריכת הדלק המוצהרת היא יתר מ-20 ק”מ לליטר, וזה ללא שום סיוע היבירידי. אגב, בניגוד למקובל בסובארו לרקס הנעה קדמית ללא אופציה להנעה כפולה כרגע, למרות שדייהטסו כן מציעה אפשרות זו ברוקי.

למרות שמדובר במכונית עירונית וזולה יחסית, סובארו תשווק את רקס בשתי רמות גימור ועם מפרט בטיחות אקטיבית מלא, כאשר ברמה הגבוהה ישנה גם בקרת שיוט אדפטיבית. לסובארו רקס יש אמנם מתכון שיכול להפוך אותה להצלחה בישראל, אך נכון לעתה היא תיוצר רק עם הגה ימני וכלל לא מתוכננת לצאת מגבולות יפן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו