הסתכלו על שלל הרכבים החשמליים המגיעים אלינו מסין ותזהו מיד את המכשול העיקרי שלהם. רובם ככולם מגיעים ממותגים שאת שמם לא שמענו. וגם אם מדובר על כאלו ששמם הגיע אלינו, אין לנו מושג לגבי טיבם. גם חשמלית כמו טסלה, אחת שהצליחה למצב את עצמה מהר וגבוה בכל מה שקשור לרכב החשמלי, היא בסוף היום מותג לא מוכר, אחד כזה שטיבו לא ברור לאורך זמן.
ואם נגענו בדוגמה אחת שכן עוקפת בקלות את המכשול הזה, צריך להתייחס לאחרות. כן למרות השמות החדשים יש כאלו שזוכות כאן להצלחת בזק, בזכות תמחור והצעה חכמה – למרות שהן נושאות שמות לא מוכרים בעליל על חרטומן. וכעת מגיעה לכאן חשמלית נוספת, שמיוצרת בסין, אבל מציגה שם מוכר יחסית עם אילן יוחסין מוכר וניחוח אירופי לחלוטין.

פולסטאר היה שמן של גרסאות הביצועים של וולוו עד לא מזמן. נוכח המהפכה החשמלית, חשבו בהנהלת החברה (היושבת בשבדיה) ואצל הבעלים (ג’ילי הסינית) שזה יכול להיות רעיון טוב לקחת את שם החטיבה הזו ולהניח תחתיו משמעות חדשה לחלוטין. פולסטאר אם כן, זה השם החדש של המותג החשמלי החדש הזה והוא, יחד עם עוד דברים, אמור לקצר את הדרך הלא פשוטה לעיתים, למיצוב הנכון.

לישראל מגיעה הפולסטאר 2 אחרי שהיא כבר משווקת זמן מה בעולם. אולי לא חדשה ונוצצת אבל בהחלט נראית כך במבט ראשון. המראה האתלטי, כזה שמשחק בין כמה סגמנטים, בהחלט מושך ושונה. ולצד זה היא נראית עדיין, קצת וולוו. וזה הזמן לציין שה-2 עדיין לא יושבת על פלטפורמה חדשה וייעודית לה. היא למעשה עדיין הרבה וולוו מתחת לעור. עם בסיס שמוכר לנו מה-XC40 החשמלית לדוגמה. יש כמה גרסאות המשלבות בין מנוע חשמלי אחד לשניים ומציעות מנעד נאה של ביצועים מחיר וטווח.

פולסטאר הוא לא השם היחיד שמופיע כאן ומעלה חיוך על פניו של חובב הנהיגה. אפשר למצוא בגרסת הפרפורמנס הנבחרת עוד שמות שאנשים כמונו אוהבים לשמוע. ברמבו לדוגמה, היצרנית האטלקית המפורסמת באחראית כאן על מערכת הבלימה. אוהלינס שאחראית עם המתלים המתכווננים כאן. ויש גם את נתון כ”ס והתאוצה שיגרום לליבו של כל אדם לעלוץ בקרבו.

הצד הביצועיסטי של הרשימה הזו כולל מחמאות רבות. רמת האחיזה גבוהה, המתלים הללו קסומים הרוב המצבים גם אם קשוחים והמהירות ממכרת. עם מרכז כובד נמוך והכיול המוזכר, הפולסטאר הזו מכוונת ויורה את עצמה בצורה מרשימה למדי. עוד מחמאות מקבל תא הנוסעים, שקיבל חומרים וטיפול שונה מזה שהכרנו בוולוו, כזה שהפך אותו לעגול ונעים יותר. התחושה כאן מצליחה להיות שונה אבל מוכרת, מספיק בכדי להרגיש חגיגית מצד אחד ומבלי לבלבל את הנהג מצד שני.

עם בסיס מוצלח ומוכר, עבודת עיצוב מצוינת ותפירה חכמה של המוצר (וגם של המחיר שלו) ה-2 התחבבה עלינו מאוד. היינו שמחים לעוד קצת מרווח בתא הנוסעים, נגיד, אבל זה לא מה שחשבנו עליו בסוף ימי המבחן. אבל מה שהפולסטאר הזו הצליחה לעשות זה להיות שונה ונכונה בין הרבה מאות רכבים חשמליים שהם לא כאלו. למרות השימוש בבסיס מוכר התחושה כאן היא כמעט של מותג עצמאי. ניסיון סדרתי ראשון, שגורם לנו לרצות ולראות מה עוד צפוי לנו מהמותג הזה.
פולסטאר 2 ‘פרפורמנס’
מנוע: חשמלי, שניים
הספק (משולב): 476 כ”ס
מומנט (משולב): 69.3 קג”מ
בסיס גלגלים: 301 ס”מ
משקל: 2,113 ק”ג
טווח נסיעה (מבחן): 386 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.4 שנ’
מהירות מרבית: 220 קמ”ש
מחיר (דגם נבחן): 335,000 שקלים
בעד: אתלטיות ואלגנטיות
נגד: קצת צפופה
שורה תחתונה: מושכת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו