נהיגה ראשונה: פולקסווגן ID. BUZZ

פולקסווגן מציגים מסחרית חשמלית, מחליפה לטרנספורטר אם תרצו. העיקר כאן הוא העיצוב והרצון לחיות את הדור הראשון, ההוא שהניע מהפכות, ילדים ופרחים. הרעיון מוצלח, הצפי לשיווק מקומי רחוק

הבאס המקורי של פולקסווגן הוא לגמרי אחד הרכבים המשמעותיים של המאה הקודמת ובלי ספק אחד מאלו שייזכרו אל העתיד. בעידן היעיל בו אנחנו חיים, טרנספורטר עדכני לא ייראה זאת, אבל זה המקורי היה כולו פשטות גאונית וחיוך. מי שהוביל את רוח המהפכה של שנות השישים כבר לא כאן, גם אותה רוח שככה ודעכה. רוחות אחרות מנשבות כאן היום, סופה חשמלית.

עוד מאוברדרייב >>>

כל מהפכה צריכה אייקון. ולארסנל החשמלי הרחב והמרשים של פולקווגן חסר אחד כזה. זאת אומרת, היה חסר אחד כזה. עד עכשיו, עד שהוצג באופן רשמי ID. BUZZ החדש. הוא אמנם לא הראשון להיות מוצג, אבל הוא בולט ושונה מספיק, בכדי להוביל את המהפכה הזו. להוות חשמלי נחשק ושונה בתוך תחום חסר ייחוד. את הטרטור של הבוקסר מקורר אוויר-שמן ההוא, יחליף כעת זמזום חשמלי יעיל.

בתור מוצר קר ומהונדס, הבאזז מציג מראה חמים, כמעט אנושי. עבודת העיצוב שנעשתה כאן מצליחה לגרום לו להראות לא גדול מדי (והוא גדול), לא מנוכר ולא מאיים בשום אופן. עם ניסיון לשאוב השראה מאותו באס מקורי, הוא אפילו מצליח לגרום לעומד מולו לחייך ברגע. לכל מי שעומד מולו. אם עבודת עיצוב מוצלחת היא חלק ראשון בדרך להצלחה – אז הבאזז לגמרי עומד להיות להיט.

בתוך תא הנוסעים התחושה המתקבלת שונה. זו בסוף היום פולקסווגן חשמלית מודרנית והיא נסמכת על הארכיטקטורה הקיימת בחברה. תא הנוסעים חכם, יעיל ונעים מאוד בהשוואה לכל רכב מסחרי/נוסעים. אבל אין כאן את אותן קריצות שקיימות מבחוץ. דווקא גרסת המטען שחטפנו לסיבוב, הציגה תא נוסעים תכליתי יותר, עם יותר שקעי טעינה ומקומות אחסון, והרגישה מתאימה יותר לתפקיד. גרסת הנוסעים המוצעת בינתיים כוללת שורת מושבים שנייה, אך כרגע ללא אפשרות לפתוח חלונות וללא מיזוג מאחור. אם חושבים על הקיץ הישראלי – זה כבר קצת פחות אנושי.

ההתפתחות בעולם הרכב, יכולה להיות משעשעת למדי. כמו הבאס המקורי, גם הבאזז מונע באמצעות מנוע אחורי והנעה אחורית. פעם, בשם היעילות והתנהגות הבטוחה, נדדו המנועים וההנעה לפנים. היום, עם יחידות ההנעה החשמליות הקטנות והשקטות, התצורה הזו חזרה לאופנה.

המנוע החשמלי היחיד בהיצע כרגע עושה מלאכתו נאמנה. זה רכב לא קל, אך עדיין הביצועים נאים בהתחשב בז’אנר ובייעוד. גם ההתנהגות על הכביש מרגישה נטועה ובטוחה. עם צמיגים רחבים וחישוקים גדולים בדגם הנוסעים, הורגשו רעשי כביש נוכחים על הכביש המהיר. עם גרסת המטען בעלת הצמיגים ההגיוניים יותר, היה קצת יותר נוח. בסה”כ, זה רכב שלא דורש שום זמן היכרות ועם קוטר הסיבוב הזעיר – גם מעט מאוד תכנון.

גם בלי ציורי פרחים בדרך לפסטיבל כזה או אחר, הבאזז הוא כבר סמל. הוא לא דומה לשום דבר אחר על הכביש, גורם ליושבים בו והעומדים מולו לחייך. הוא כבר עכשיו פריט אופנתי אך לפני שיגיע למעמד האייקוני של הבאס המקורי, לפולקסווגן יש עוד עבודה. להציע פנים יותר וורסטילי לדוגמה.

זה יגיע בשלב מאוחר יותר, אבל גם כמו שהוא היום, הבאזז הוא החשמלי הכי מיוחד בסביבה. לארץ הוא יגיע רק בשלהי 2023 במחיר לא מבוטל. באירופה, מכסת הייצור שנקבעה עד לסוף השנה כבר נמכרה מראש, כשלמעלה מעשרת אלפים רוכשים, כבר רוצים לשים את ידיהם, על האייקון החדש של פולקסווגן.

פולקסווגן ID.    BUZZ

מנוע: חשמלי

הספק: 204 כ”ס

מומנט: 31.5 קג”מ

בסיס גלגלים: 299 ס”מ

משקל: 2,471 ק”ג

טווח נסיעה(יצרן): 402-423 ק”מ

מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 שנ’

מהירות מירבית: 145 קמ”ש

מחיר (משוער): 350,000 שקלים

בעד: רעיון

נגד: חלונות נפתחים מאחור

שורה תחתונה: סמל לעידן החדש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו