פורד הציגה גרסה כל-חשמלית ל-F150, הטנדר הנמכר ביותר בעולם. זהו F150 ‘לייטנינג’ – שם לא חדש לטנדר של פורד אבל כזה שמתאים מאוד לצרכים הנוכחיים שלה.כך, פורד רושמת עוד ציון דרך ל-F150. זהו לא רק הטנדר האמרקאי הנמכר ביותר, הוא עכשיו גם החשמלי בראשון מבין שלושת יצרניות הטנדרים הגדולות של ארה”ב.
כמו הפורד F150 לייטנינג הישן, גם זה החדש מהיר מאוד. אבל לעומת אותו טנדר נושן מלפני עשור וחצי החדש מייצר את המהירות שלו בכוח החשמל. יש לו שני מנועים חשמליים (שמייצרים למעשה הנעה כפולה) המפיקים 571 כ”ס (יש גם גרסה חלשה יותר עם 432 כ”ס). הטנדר הענק מאיץ ל-60 מל”ש (96 קמ”ש) תוך 4 שנ’ בלבד. לפי פורד קיימות שתי אפשרויות לגודל הסוללה ואלו מציעות טווח נסיעה שבין 370 ק”מ ל-483 ק”מ. בפורד טוענים גם לטעינה מהירה (עד 150 קילוואט) בחיבור לעמדת טעינה מתאימה.
בפורד מציינים שלמרות הדמיון לדגם הרגיל יש כאן שלדה חדשה וחסונה כזו שמאפשרת את הנחת המכלולים החשמליים בצורה הנכונה ומקבלת גם מתלים אחוריים עצמאיים. עומס המטען המרבי עומד על 907 ק”ג ויכולת הגרירה של הדגם החשמלי עומדת על 4,535 ק”ג.

וכמובן, בהתאם לעידן החדש יש כאן כל מני אופציות עדכניות: טלפון חכם יכול לתפקד כמפתח, קבלת עדכונים מהאוויר, שלל תאי מטען, נקודות טעינה בהספקים גבוהים, מסך מולטימדיה אדיר מימדים ועוד. אפשר לציין גם את פנסי LED שמייצרים יחד עם הגריל האדיר חזית שלא ניתן להתעלם ממנה.

יחידות ראשונות של הטנדר החשמלי החדש אמורות לרדת מפס הייצור בשנה הבאה. בארה”ב התמחור אטרקטיבי למדי, כ-130,000 שקלים בתרגום למטבע שלנו – זול יותר מגרסת ה-XLT הפופולרית של ה-F150 בארה”ב (140,000 שקלים), לפי פורד. זה מחיר מקביל למה שאמורה להיות גרסת הבסיס של הסייברטראק של טסלה ונמוך משמעותית מזה של ההאמר החשמלי החדש. נראה שגם בגרסתו החשמלית ה-F150 ימשיך לקבוע שיאים בשוק האמריקני.
