נהיגה ראשונה: טויוטה bZ4X

טויוטה מצטרפת באיחור לא אופנתי לאופנת החשמליות. נהגנו עליה לראשונה בהשקה העולמית עריכה: כתבתו של אופיר דואק*

טויוטה ממשיכה להאמין בטכנולוגיה ההיברידית והיא אחת המשקיעות הגדולות בתא דלק מימני, אבל היא הבינה שהיא עלולה לפספס את הרכבת הדוהרת של מהפכת החשמל בעולם הרכב. לכן, בהליך פיתוח מזורז (עם קצת עזרה מסובארו), חשפה טויוטה לפני כשנה את המכונית החשמלית הראשונה שלה בעידן המודרני אשר מגיעה בימים אלו לאולמות התצוגה בישראל.

עוד מאוברדרייב >>>

קוראים לה bZ4X, כאשר הצירוף bZ מסמל למעשה תת מותג חשמלי שיכלול עוד 7 דגמים חשמליים בשנים הקרובות. bZ4X בנויה על בסיס פלטפורמה חשמלית מודולארית חדשה בשם e-TNGA שתשמש גם את לקסוס, וכאמור גם את סובארו.

הפלטפורמה הגמישה מאפשרת להציע את bZ4X עם מנוע חשמלי בודד בעל 204 כ”ס והנעה קדמית, או צמד מנועים היוצרים הנעה כפולה והספק משולב של 218 כ”ס. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 71.4 קילוואט אמורה לספק טווח שבין 502 ל-459 ק”מ בהתאם לגרסה, ויש גם תמיכה בטעינת DC מהירה של עד 150 קילוואט/שעה. בקיצור, כל מה שצריך במכונית חשמלית באריזת קרוסאובר החביבה על הקהל. 

העיצוב החיצוני מוצלח למדי, בעיקר בזכות חזית נטולת שבכה המודגשת לפנים ומכסה מנוע גבוה עם תפיחות צדדיות. חיפויי בתי גלגלים גדולים מפלסטיק כהה משווים ל-bZ4X את מראה הקרוסאובר המבוקש.

 

בתא הנוסעים ניסו בטויוטה להפגין מקוריות, אבל לא יותר מידי. הפריטים העיצוביים הבולטים הם מסך לוח מחוונים הממוקם גבוה מול עיני הנהג וקונסולה “צפה” בין המושבים הקדמיים. הנדסת האנוש טובה בלי התחכמויות ופונקציות שמוחבאות בתוך תפריטי מסך המגע, ויש מרווח טוב מאחור גם לנוסעים מבוגרים הודות לרצפה השטוחה. עם זאת, תנוחת הנהיגה לא אידאלית לגבוהים כיוון שההגה במצבו הגבוה מסתיר את לוח המחוונים. היה ניתן גם לצפות מטויוטה להשתמש בחומרים קצת פחות פלסטיים בגוונים בהירים יותר.

יחידת ההנעה של bZ4X לא מציגה נתונים יוצאי דופן, אך היא מספקת ביצועים טובים עם אופי פעולה חלק גם כשמדביקים את הדוושה לרצפה. כיול המתלים קשיח יחסית והוא מצליח לרסן היטב את מרכב המכונית שמשקלה הוא כמעט 2 טון. ההיגוי הפתיע לטובה בזכות משקל טוב והפניה ראשונית חדה, ובגרסת ההנעה הכפולה בה נהגנו יש שפע של אחיזה וגם מערכת X-Mode לסיוע בנהיגה בשטח. כושר הספיגה של המתלים על כבישי דנמרק היה טוב, למעט קופצנות קלה על פני שיבושים עירונים ופסי האטה גבוהים.

למרות שהיא מצטרפת לחגיגה באיחור, גם לטויוטה יש מכונית חשמלית מודרנית עם טכנולוגיה עדכנית וטווח נסיעה שימושי. עם תג מחיר שנע בין 230-250 אלף ש”ח היא יקרה ממתחרותיה הישירות, אבל מציעה חבילה יעילה ומאוזנת כמו כל טויוטה שאתם מכירים.

מנוע שניים, חשמליים הספק 218 כ”ס מומנט 34.4 קג”מ משקל 1,885 ק”ג 0-100 קמ”ש 6.9 שנ’ מהירות מרבית 160 קמ”ש מחיר 250,000 שקלים

בעד טכנולוגיה עדכנית, מערכת הנעה יעילה

נגד חדשנות

שורה תחתונה חשמלית סולידית

*עכב טעות אנוש פורסם שמו של העורך ככותב הכתבה. עמכם הסליחה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...