הרכב המפאר את עמוד זה נקרא הונגצ’י, והוא מגיע מסין. לא שמעתם? לא נורא, אתם בחברה טובה. המותג הזה שייך לתאגיד הענק FAW והוא למעשה מייצר את רכבי השרד הרשמיים של הממשל הסיני. כפי שנבין עוד רגע, זה אומר המון על איך שהוא נוסע וגם על איך שהוא נראה. ואם היה ספק אפשר להסיר אותו עכשיו, ההונגצ’י לא משתייך לזן העממי והזול של הרכבים הסינים. הפוך גוטה.
ענק
מהרגע הראשון שפוגשים בו, יש תחושה של הגזמה פרועה. זה מתחיל בעיצוב, שמוטיבים בו מזכירים במעט את רולס-רויס וזה הגיוני אם זוכרים את המעצב שעשה רילוקיישן לסין. זה ממשיך עם הממדים האדירים, בקלות רכב הנוסעים הארוך והרחב ביותר על הכביש היום. זה לא נגמר בתוך תא הנוסעים עם משטחים אינסופיים של עור, עץ ואלומיניום.

ההונגצ’י תוקף את החושים במפגש ראשוני ברמה שקצת קשה לעכל אותה. לעיתים זה מרשים, לעיתים זה מצועצע, אבל בדרך כלל זה עשוי טוב מחומרים טוב ופשוט גורם לך לתהות – מה יכול להתחרות במפלץ הזה.

חזק
זה הזמן אולי לציין שההונגצ’י האמור מגיע לישראל עם שתי יחידות הנעה חשמליות לחלוטין. בשתיהן יש שני מנועים המייצרים למעשה הנעה כפולה. ההבדל הוא בהספק, הגרסה שהתייצבה למבחן היא החזקה יותר, עם לא פחות מ-551 כ”ס וקצת יותר מ-76 קג”מ. אפשר לשכוח כבר עכשיו מנתון המשקל של הרכב הענק הזה – כי הביצועים שמייצרים צמד המנועים החשמליים יותירו אתכם עם פה פעור לרווחה. פחות מ-5 שנ’ לוקח ל-2,630 הק”ג להגיע ל-100 קמ”ש.

עם המשקל והביצועים האלו מתמודדים, בין השאר, מתלי אוויר שעושים עבודה טובה מאוד בלבודד את הנוסעים מפני הכביש. כן, יש גם מצב שטח שבו אותם המתלים מניפים את גחונו של ההונגצ’י אל-על אבל זו לא כוס התה שלו. הוא כן גומע ק”מ בקצב גבוה, בנוחות ותחושה ייחודית למדי. טווח הנסיעה הריאלי שהגענו אליו עמד על כ-340 ק”מ. בנסיעה רגועה יותר, הנתון הזה ישתפר מן הסתם.

בשורת המגרעות אפשר לרשום את הנדסת האנוש וכל מה שקשור בתפעול ארבעת המסכים הגדולים שחולשים על כל דבר ועניין כאן. יש להונגצ’י הגיון משלו, שלא תמיד תואם את ההגיון שהורגלנו אליו. לוקח קצת זמן להבין ולהכיר היכן מסתתרת כל אפשרות. מה שהפריע לנו באמת, זו מערכת השמע. נוכח כל העושר, הפאר והאבזור כאן, ההונגצ’י מציע מערכת שמע בינונית בלבד באיכותה.

יקר
יקר או יוקרתי, זה עניין של טעם וצרכים. יש כאלו שההונג’י המוחצן ילהיב אותם, ויש את אלו שיעדיפו להחבא אל כלים אחרים. בכל מקרה, אם מתבוננים בשוק הרכב בישראלי מגלים שלענק הסיני הזה, יש הצעה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. רכב פנאי חשמלי עמוס אבזור ופרטים, שבעה מושבים, ביצועים מצויינים ועוד תמורת חצי מליון שקל. אין עוד רכב נכון להיום שיכול להתמודד עם התמהיל הזה. כאלו שיוכלו לתת מענה, ויגיעו לכאן מאירופה בעתיד, יעלו כפול או יותר. וזה פחות או יותר, כל הסיפור.
הונגצ’י E–HS9
מנוע: שניים, חשמליים
הספק: 551 כ”ס
מומנט: 76.5 קג”מ
בסיס גלגלים: 311 ס”מ
משקל: 2,630 ק”ג
מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.9 שנ’
מהירות מירבית: 200 קמ”ש
מחיר: 499,000 אלף שקלים
בעד: הכל והרבה
נגד: זמן להתרגל
שורה תחתונה: יוקרה סינית
