חולמים על טסלה? כדאי שתראו את החשמלית החדשה של מרצדס

מרצדס היא הראשונה להציג בישראל מכונית סאלון חשמלית. בתפריט טווח נסיעה של מעל 600 ק"מ. החל מ-500,000 שקלים

מרצדס EQE היא החשמלית הראשונה שנכנסת לקטגוריית רכבי הסאלון בישראל. בינתיים לאודי וב.מ.וו אין תשובה באופק, כשג’נסיס G80 היא היחידה שצפויה להצטרף אליה בחודשים הקרובים.

עוד מאוברדרייב >>>

ביחס למרצדס E קלאס, EQE מציע אורך דומה (494.5 ס”מ בחשמלית), אבל שאר הממדים גדולים משמעותית. EQE רחבה ב-11 ס”מ (196 ס”מ), גבוהה ב-5 ס”מ (151 ס”מ) ובעלת בסיס גלגלים ארוך ב-18 ס”מ (312 ס”מ). לעומת זאת תא המטען קטן מ-E קלאס ב-110 ליטר (430 ליטר), ובשונה מ-EQS הגדולה ממנה, הוא לא בתצורת חמש דלתות עם מפתח שימושי יותר.

בשלב זה מוצעות בישראל שתי גרסאות. 350+ עם מנוע אחורי שמפיק 292 כ”ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6.4 שניות, ו-43 AMG, עם שני מנועים (הנעה כפולה), 476 כ”ס ו-4.2 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש. בשתי הגרסאות המהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ”ש. בסוף השנה תצטרף גרסת 53 AMG עם 687 כ”ס, תאוצה ב-3.3 שניות ועד 240 קמ”ש.

כל הגרסאות מגיעות לישראל עם הסוללה הגדולה ביותר בדגם, 90.6 קוט”ש. בגרסת 350+ זה מספיק לטווח נסיעה מוצהר של 630 ק”מ, וב-43 AMG לטווח של 530 ק”מ. טעינה מהירה (170DC) תאפשר להוסיף 250 ק”מ בתוך 15 דקות או 80% סוללה ב-32 דקות.

גרסת 350+ מוצעת בארבע רמות גימור שכוללות בין היתר תאורת לד, חישוקי “19, חלון גג, צג מרכזי “12.8, ריפוד דמוי עור, ובמפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמות הגימור הגבוהות נמצא גם קפיצי אוויר, היגוי אחורי, עיסוי במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של בורמסטר ועוד.

מחיר גרסת 350+ נע בין 500-640 אלף שקלים. גרסת AMG 43, מוצעת רק ברמת גימור אחת, ומחירה עומד על 900,000 שקלים. מחיר גרסת AMG 53 טרם נמסר. המחיר כולל עמדת טעינה וטיפולים ל-3 שנים. האחריות היא ל-3 שנים כשהסוללה ומערכות ההנעה זוכות לאחריות של 10 שנים או 250,000 ק”מ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר