נהיגה ראשונה: אלפא רומיאו טונאלה

ההיברידית הראשונה של אלפא רומיאו אמורה להתחרות במותגי הפרימיום בסגמנט הכי צפות בשוק. נהגנו בו לראשונה

לאלפא רומיאו יש עבר מפואר מאוד בלא מעט סוגי מרוצים. כעת, היא צריכה להוכיח את עצמו בסוג חדש של תחרות. לצידה עומדים עוד מותגים רבים בתאגיד סטלנטיס – לא כולם יישרדו עד לסוף העשור הזה. בכדי להגיע לקו הסיום ולזכות בחייה, על אלפא רומיאו להראות ליו”ר הכל יכול, שהיא נכס לקבוצה ולא נטל.

עוד מאוברדרייב >>>

ואם יש בפורטפוליו המותגים הזה מותג שראוי לשמור אותו וכזה שיכול לתת משמעות לכלי רכב בעידן החדש הוא אלפא רומיאו. מותג בעל מסורת ארוכה ומשמעות, כזה שיכולת לצקת תוכן משלו לתוך עידן של מכוניות חסרות זהות. אבל אלו שהדברים שיבואו, כשהמותג האיטלקי יהפוך לחשמלי לחלוטין ב-2027. אבל לאלפא אין זמן לחכות, המרוץ כבר התחיל.

תא הנוסעים משלב מוטיבים אלפיסטים מוכרים עם טכנולוגיה סופר-עדכנית

קפיצת ראש

אז אלפא מזנקת עכשיו לתוך המים העמוקים של קטגורית רכבי הפנאי היוקרתיים הקטנים יחסית. היא משתמשת בפלטפורמה קיימת של (ג’יפ רנגייד) ומבצעת בה שינויים רבים, גם כי זו אלפא רומיאו וגם בכדי לעמוד מול התחרות העזה בסגמנט הזה. בין השאר אפשר למצוא כאן שלדה שעברה חיזוק משמעותי וכיול מחדש למתלים ולהיגוי. מנועים מתוגברים בחשמל וכמות משמעותית של טכנולוגיה ברכב כולו ובתא הנוסעים בפרט.

פנים אל פנים הטונאלה כובשת את הצופה בקלות. אותם סממנים מוכרים של אלפא מכאן ומשם בהחלט עושים את העבודה. בצבע הנכון היא בהחלט מרשימה, ואפילו מבלבלת – היא נראית גדולה ממה שהיא באמת. גם תא הנוסעים מייצר רושם מיידי טוב. החומרים נאים, העיצוב מדלק בהצלחה בין המסכים הגדולים של היום, למחוות לאלפות מפעם והמרווח מספק גם הוא.

העיצוב הוא בלי ספק אחד הקלפים החזקים של אלפא. כל אלפא

לאט לאט

הכבישים הפתלתלים שסביב לאגם קומו, אמורים להיות מקום מוצלח לבדיקת ההשקעה של אלפא בשלדה ובמתלים. אמורים, כי בפועל הם עמוסים באופניים ובפיאט פנדה קטנות. לא אלא ולא אלא ממהרים לשום מקום והתנועה עצלה, איטית, מגבילה. ברגעי שחרור ארעים ההגה הרגיש ישיר למדי והמתלים מכוונים למקום מרוסן יחסית.

בטונאלה שלפנינו המנוע החזק יותר מבין אלו המוצעים כרגע. זהו מנוע חכם למדי, המשלב בין הנעת בנזין, מגדש בעל גיאומטריה משתנה ותגבור חשמלי. האריזה כאן לא שגרתית ומאפשרת תנועה על כוח החשמל בלבד. וכמובן שתפוקת המנוע החשמלי מחליקה גם את המקומות בהם מנוע הבעירה הפנימית לא מייצר את שיא תפוקתו. התוצאה מרשימה למדי למעט השהייה בזמן שהמערכת בוחרת איזה מהכוחות שלה לשלוח אל הגלגלים. בייחוד במצב הנהיגה החסכוני. תיבת ההילוכים מציעה שבעה יחסי-העברה והיא ניחנת בפעולה שהיא יותר נעימה ופחות מהירה.

היברידית ראשונה בדרך לחישמול מלא עד 2027

מבט קדימה

עם שני דגמים בלבד בארסנל, אלפא זקוקה למכונית כמו הטונאלה בכדי להעלות את קצב המכירות בגלובאלי שלה. הבשורה הטובה היא שהטונאלה, בטעימה הקצרה שניתנה לנו, בהחלט מרגיש כמו מוצר מקיף, מרשים ומושך. לאלפיסטים הנוסטלגיים זה כנראה לא יספיק. אבל עושה רושם שהעתיד של אלפא לא נח רק אצל אוהבי המותג הוותיקים. העתיד שלה נמצא אצל האוהדים החדשים אותם תצליח למשוך אל הדור החדש שלה.

בתמחור הנכון, הטונאלה יהיה זול משמעותית מהמתחרים היקרים בקטגוריה ויתייצב מול אלו הזולים יותר. בתנאים האלו, המשימה של אלפא טונאלה, גם בתוך הקטגוריה הגועשת הזו, נראית ברת השגה.

אלפא רומיאו טונאלה

מנוע: בנזין, היבריד, 1,469 סמ”ק

הספק: 160 כ”ס

מומנט: 24.5 קג”מ

גיר: כפול מצמדים, 7 יחסי העברה

בסיס גלגלים: 264 ס”מ

צריכת דלק (יצרן):  16.8 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.8 ש’

מהירות מרבית: 210 קמ”ש

מחיר (משוער): 240,000 שקלים

בעד: עם הפנים קדימה

נגד: הנוסטלגיה

שורה תחתונה: חוזרים למגרש

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו