קו הרכבת הקלה בבירה מתרחב. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה אתמול תוכנית של משרד התחבורה ועיריית ירושלים שבמסגרתה יוארך קו הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם.
קו הרכבת, הפועל זה כשנתיים, יתחיל בנווה יעקב שבצפון ירושלים ויגיע עד להדסה עין כרם בדרום־מערב העיר. אורכו יגיע ל־22.5 קילומטרים, כמעט פי שניים מאורך הקו הקיים. קו הרכבת מתחיל כיום מפסגת זאב שבצפון העיר ומגיע עד הר הרצל שבדרומה.
הקטע הנוסף של תוואי הרכבת שאושר יתחיל מתחנת הר הרצל וימשיך לאורך שכונות בית וגן, קריית יובל, קריית מנחם, מושב אורה, בית הספר לרפואה ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם. על פי התחזיות, מספר הנוסעים מנווה יעקב ועד עין כרם יוכפל והוא צפוי להגיע לרבע מיליון נוסעים ביום. ממשרד התחבורה נמסר כי הפרויקט יימשך כ־4 שנים ויושקעו בו כ־4 מיליארד שקלים.
במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים הביאו בחשבון שמדי יום פוקדים את בית החולים הדסה כ־30 אלף מבקרים, נוסף על אלפי עובדי בית החולים. במרכז הרפואי יש כ־3,000 מקומות חניה, הנמצאים במרחק רב מהמרכזים הרפואיים והנוסעים נאלצים כיום להגיע אליהם באמצעות שאטלים. "הרכבת עשויה להיות אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר לבית החולים, שיחסוך למבקרים הרבים את הצורך בחיפוש אחר חניה ובתשלום של עשרות שקלים הנגבה מכל רכב הנכנס לבית החולים", ציינו מובילי התוכנית.
עוד ציינו מובילי התוכנית כי תוואי הרכבת המוביל לביה"ח עובר דרך הרים וגבעות ומשתלב היטב בנוף הקיים. חלק מהתוואי יעבור צמוד לכביש הקיים וחלקו יעבור על גשרים ענקיים, באורך כולל של כ־2 קילומטרים. במסגרת התוכנית ניתן דגש להיבטים נופיים ולשמירה על איכות החיים והסביבה. כמו כן, נערכו פעולות לשימור סביבתי.
שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי "אנו סוגרים פער של דורות בהשקעות בתחבורה הציבורית".
דיפלומט סעודי ל"ישראל היום": קידום מהיר של נורמליזציה אזורית יענה בחיוב בריאד
"אם נתניהו מפחד מהדין - שיקח עסקת טיעון": פעילת המחאה נגד חנינה לנתניהו
פרסומת | הנוער שמחבר את הקרע
סמוטריץ' בתגובה לחשיפת "ישראל היום": "נתניהו, אין לך מנדט למדינה פלשתינית"
הטייסים שהשתתפו במבצע באיראן: "אמרתי לטייס - אתה מבין מה עשינו פה?"
