freepik

תוצאה אפס: כך תגיעו למיקום החדש והמבוקש ביותר בגוגל

מתי בפעם האחרונה חיפשתם בגוגל מה השעה או את תחזית מזג האוויר? רוב הסיכויים שתקבלו תשובה ישירה כבר בראש העמוד, בלי להיכנס לשום אתר. איך מגיעים לשם? מדריך "תוצאה אפס" למתחילים

מה זה תוצאה אפס?


כמו ברוב הדברים שמתחילים בחו”ל, גם תוצאה אפס הגיעה לישראל באיחור גדול של כמה שנים לעומת ארצות הברית. בגוגל קום מוצגים Featured Snippets עבור כ-25 אחוז מהחיפושים; בדרך כלל כאשר השאילתא ניתנת לתשובה ישירה ומיידית, בלי הרבה סיבוכים: מה השעה, מי נשיא ארצות הברית, איך קושרים עניבה או איך מכינים קפה.


תוצאה אפס יושבת מעל תוצאות החיפוש האורגניות, והיא נקראת כך משום שלמעשה אין לה מיקום סטנדרטי בין 10 התוצאות הרגילות. מכיוון שהיא מקבלת בולטות ניכרת לעומת שאר התוצאות, המשתמש יכול לבחור מה לעשות אחרי שקרא את התשובה: או להקליק עליה ולהמשיך פנימה פנימה אל תוך האתר שממנו נלקחה התשובה, או לצאת מגוגל בלי להקליק מכיוון שקיבל תשובה מספקת. להתנהגות הזו יש השפעה משמעותית על קידום אתרים אורגני.


יותר טראפיק או פחות? תלוי


ההשלכות של תוצאה אפס הן גדולות עבור אתרים שנשענים על התנועה המגיעה מגוגל. מצד אחד מי שמצליח להופיע בתשובות הישירות מקבל חשיפה גדולה ולעיתים אפילו גם יותר כניסות (כ-8 אחוזים מהקליקים בממוצע); מצד שני, אם המשתמש קיבל את התשובה שרצה – הוא אינו צריך להקליק ולהיכנס לאתר.


פועל יוצא מכך הוא שתוצאות אפס אחראיות, בין היתר, להורדת הטראפיק הממוצע המגיע אל אתרים. בבדיקות שנעשות לאורך השנים האחרונות נתגלה שהטראפיק המגיע מגוגל מצטמצם בשל תוצאה אפס (אבל לא רק מהסיבה הזו). כיום מדובר בשני שליש מהחיפושים בגוגל שמסתיימים ללא כניסות לאתרים.


למרבה המזל – למרות שהטראפיק נמצא בירידה, כמויות החיפושים בגוגל עולות בהתמדה כך שיש פיצוי כלשהו. בנוסף תמיד שווה ליצור תוכן שיוצג בתשובות הישירות, כי גם אם לא תקבלו ממנו טראפיק – לפחות תקבלו חשיפה כלשהי לאתר שלכם (כתובת ה-URL וכותרת האתר מוצגים בתחתית התשובה).


איך מבריגים את האתר בתוצאה אפס?


בדיוק כמו בכל תהליך של קידום אתרים, הנשען בעיקר על תוכן איכותי ורלוונטי – גם כדי להגיע לתוצאה אפס בגוגל יש ליצור תכנים מתאימים. אומנם תוצאה אפס הגיעה לישראל רק בסביבות תחילת שנת 2021, אבל כל מי שהשקיע בתוכן הנכון – יכול ליהנות כעת מהפירות ולהיות מוצג בראש התוצאות.


מעל 50 אחוזים מהחיפושים שמציגים תוצאה אפס – הם חיפושים ארוכים בסגנון שאלות: איך, מי, כמה וכן הלאה. למעשה כל שאלה שעולה בדמיון בתחום מסוים, יכולה להיות בעלת פוטנציאל להופעה בתשובות הישירות בגוגל. כדי לבדוק אילו חיפושים הם בעלי הפוטנציאל האמיתי, מומלץ לבדוק בכלים כגון Semrush או Ahrefs הידועים. אפשרות נוספת היא פשוט להיצמד להיגיון או לחיפושים קוליים, כגון כאלו המתבצעים באמצעות העוזר של גוגל, אלקסה וכן הלאה.


תשובות ישירות בגוגל מוצגות בארבע פורמטים עיקריים: תשובה טקסטואלית, טבלה, רשימה ממוספרת וכן רשימה לא ממוספרת. לדוגמה – כדי להופיע בתשובה טקסטואלית יש לכתוב הגדרה מדויקת ככל האפשר עבור החיפוש הנדון. אם חיפשנו “מי ראש הממשלה” – יש לכתוב תשובה מדויקת לשאלה, בין 40 ל-60 מילים, כבר בראש העמוד שלכם.


אם אנו רוצים להופיעה בתוצאה אפס מסוג רשימה ממוספרת, יהיה עלינו לתת תשובה בכותרות משנה: 1, 2, 3 וכן הלאה. כדי למצות את כל האפשרויות העומדות בפניכם, מומלץ מאוד לפנות לחברת קידום אתרים בעלת הידע והניסיון בתחום. אומנם לא ניתן להבטיח שתופיעו בתוצאות אפס, אבל בהחלט ניתן להגדיל את הסיכויים לכך.


עד כמה מדויקות ונכונות התשובות הישירות? בחברת גוגל טוענים שמדובר ברמת דיוק של קצת מעל 97 אחוזים. כמובן שהתשובות עצמן תלויות בתוכן שאנשים מייצרים, וכן בהבנה הטקסטואלית של האלגוריתמים בהם משתמשת גוגל. אין ספק שחלק מהתשובות הישירות מציגות מידע מטעה לחלוטין, ולכן הכול תלוי בנו. אם אנחנו הצד הקורא בלבד, עלינו לבדוק את העובדות המוצגות לנו בתשובה הישירה באמצעות מקורות מידע נוספים; אם אנחנו הצד שכותב את התוכן – עלינו לעשות זאת כחלק מתהליך העבודה, טרם העלאת העמוד לאתר.


בכל מקרה שווה להשקיע את הזמן ביצירת התוכן הנכון, כדי להופיע בתשובות הישירות בגוגל. בין שמדובר בקליקים ובין שמדובר בחשיפה בלבד – בסופו של דבר מי שמופיע מרוויח.


לעסק שלכם מגיע יותר! יותר כניסות ויותר הכנסות. חברת קידום פלוס מעמידה לרשותכם יותר מעשור שנות ניסיון בבנייה ובקידום של אתרים במגוון תחומים. לקבלת ייעוץ חייגו: 072-2230840


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...