תיעוד: בכירה בדנמרק התעלפה במהלך הודעה דרמטית

יו"ר סוכנות רגולציית הבריאות המקומית נפלה באופן פתאומי במהלך מסיבת עיתונאים, בה נמסר על הפסקת השימוש בחיסון של אסטרהזניקה במדינה

לונד, שניות לפני נפילתה // צילום: איי.פי // לונד, שניות לפני נפילתה // צילום: איי.פי

תקרית מבהילה בדנמרק: בשעה שהמדינה הכריזה כי תפסיק את השימוש בחיסון נגד קורונה מתוצרת חברת אסטרהזניקה הבריטית, יו"ר הסוכנות המפקחת על התרופות במדינה, טניה לונד, התעלפה בשידור חי. 

לונד השתתפה במסיבת עיתונאים יחד עם מנכ"ל שירותי הבריאות המקומיים, סוורן ברוסטורם, כשלפתע התעלפה ונפלה בחוזקה  על הקרקע. מנכ"ל שירותי הבריאות וגבר נוסף נחלצו לעברה והרימו את רגליה במטרה לשמור על זרימת הדם של המתעלפת, שהתאוששה דקות ספורות לאחר מכן. 

לונד נשלחה להסתכלות רפואית לאחר התקרית אך לא נזקקה לאישפוז ושוחררה לביתה כשהיא במצב טוב. בינתיים, דנמרק הפכה למדינה הראשונה באירופה שאוסרת את השימוש בחיסון מתוצרת בריטניה, זאת בשל תופעת קרישת הדם הנדירה שנרשמה בקרב עשרות ממקבלי החיסון. 

בסוכנות הבריאות המקומית ביקשו להדגיש כי עדיין מדובר בחיסון מותר לשימוש ברחבי אירופה, אך המדינה תחדל מלהשתמש בו בשטחה. יותר מ-50 מיליון בני אדם חוסנו עד כה בחיסון של של החברה הבריטית, שפותח בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, ובבריטניה מתו שבעה בני אדם כתוצאה מקרישת דם לאחר קבלת החיסון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר