חברת התעופה "איתיחאד" החלה השבוע להפעיל טיסות ישירות לישראל. צוות בכיר של החברה נחת בארץ, וביניהם גם אמינה טאהר, אחת הנשים החזקות ביותר בענף התעופה באיחוד האמירויות.
טאהר מכהנת היום כסגנית נשיא לשיווק ומיתוג של חברת התעופה איתיחאד. בראיון ל"ישראל היום", מספרת אמינה על פתיחת הקו הישיר של החברה בין אבו דאבי לישראל, השינויים שצפויים בעקבות הכניסה של החברות מאיחוד האמירויות ואפילו מברכת בעברית.
"אני נמצאת בישראל רק 26 שעות, והגעתי לקבלת פנים חמה, מסבירת פנים, ומרגשת במיוחד. אני עדיין מנסה לספוג את כל זה ואחזור לאיחוד האמירויות עם סיפורים רבים על החוויה הזו", פותחת טאהר את הריאיון ומאמינה שמדובר בהתחלה של עתיד ורוד בענף התעופה והתיירות בין שתי המדינות.
מטוס חברת איתיחאד האמירתית, יוסי זלינגר
לדבריה, "החתימה על הסכמי אברהם, שביססה את קשרים בין שתי המדינות, היא היסוד של קשר מתמשך וחזק בין אבו דאבי וישראל. אנחנו מחויבים לפתח עוד ועוד הזדמנויות לסחר ותיירות לא רק בין שתי המדינות, אלא גם באזור כולו ומחוצה לו. כיוון שישראל ואיחוד האמירויות הן המדינות עם מבצעי החיסון המתקדמים בעולם, אני בהחלט מאמינה שהתיירות בין המדינות תהפוך יותר ויותר פופולארית ברגע שיוקלו המגבלות הממשלתיות על עולם התעופה. כמו שאומרים בישראל, 'ברוך השם'".
אבו דאבי נפתחת לישראלים בפעם הראשונה אי פעם בטיסות ישירות וללא בידוד, מה מחכה לנו שם?
"יש כל כך הרבה מה לראות באבו דאבי. אדריכלות מדהימה כמו המסגד הגדול שייח זאיד, ארמון הנשיא (קסר אל ווטאן), ומוזיאון הלובר שתוכנן על ידי האדריכל הנודע ז'אן נובל. אלו שמחפשים הרפתקאות יגלו כי פארקי השעשועים הם מהטובים בעולם - עם פארק השעשועים של פאררי- פראראיוורלד, פארק השעשועים של וורנר בראדרס, ופארק המים YAS, כולם ממוקמים על האי יאס. באי נמצא גם אצטדיון הארנה של איתיחאד - האצטדיון החדש ביותר באיחוד האמירויות הערביות, בו יופיעו בעתיד אמנים בינלאומיים ומבקרים מרחבי העולם, וכאשר כאשר מגבלות הנסיעה יאפשרו זאת.
צוות המטוס האמירתי, סיון פרג'
ענף התעופה ספג מכה מאוד קשה בתקופת הקורונה, איך אתם מתמודדים עם ההשפעה של התפשטות המגפה בעולם, ומתי אתם חוזים שנחזור לפעילות תעופתית רחבה יותר?
"רבים בתעשיית התעופה והתיירות מחשיבים את ההתמודדות שלנו עם האתגרים הרבים שהציבה המגיפה למתקדמת ביותר ולמובילה בתעשייה. בשלב מוקדם, הצגנו את 'תוכנית הבריאות של איתיחאד', שלמעשה הבדילה אותנו מהתחרות, והמחישה את התפיסה שלנו כי בריאות ורווחת הנוסעים היא תמיד במקום הראשון.
"היינו הראשונים להציב 'שגרירי בריאות', הזמינים בכל שלב במסע, משדה התעופה ועד ההגעה ליעד, תומכים בנוסעים ועונים על כל שאלה בנושא, וכמובן אמונים על הציות לתקנות. מאז אוגוסט 2020, אנחנו חברת התעופה היחידה בעולם שדורשת בדיקת PCR בכל הטיסות שלנו מסביב לעולם, ביציאה מאבו דאבי ולפני החזרה אליה, ללא יוצא מן הכלל.
יש לכם היצע גדול מאוד של טיסות למזרח עם עצירה באבו דאבי, ותכנית שמאפשרת לינה בחינם באבו דאבי ללילה אחד או שניים למי שיטוס איתכם למזרח. מה מצפה לנוסע הישראלי שירצה לטוס איתכם לאסיה?
"ברגע שיהיו הקלות על מגבלות הטיסה, ובהתחשב בקרבתה הגיאוגרפית של אבו דאבי לישראל, אני מאמינה שהישראלים יהיו מעוניינים לנצל את הרשת הענפה של איתיחאד, ובמיוחד לטיסות למזרח - ליעדים כמו המלדיביים, הודו, תאילנד, סינגפור, סין, יפן ואוסטרליה.
מטוס חברת איתיחאד בנתב"ג, יוסי זלינגר
"כמובן שעם איתיחאד הישראלים מוזמנים לטוס גם לניו יורק, וושינגטון, שיקגו וטורונטו, כלומר לנצל עצירה קצרה באבו דאבי לפני שממשיכים לארצות הברית וקנדה.
"לפני הקורונה, הצענו לנוסעים שלנו מבצע שכלל אפשרות לינה באבו דאבי לפני ההמשך ליעד הבא, שני לילות או יותר ללא עלות, תלוי במקרה. האורחים יכלו לבחור מתוך מגוון של 15 מלונות הממוקמים ברחבי העיר, כולל מלונות חמישה כוכבים.
"עם זאת, בגלל מגבלות נסיעה מתמשכות, האפשרות הזו אינה זמינה נכון לרגע זה. ברגע שנחזור לשגרת טיסה רגילה ולטיסות סדירות, אנחנו בהחלט נשיק מחדש מספר אפשרויות עצירה ונהיה גאים לארח בביתנו קהל מבקרים גדול שמגיע מרחבי העולם".
איך את חושבת שההגעה של חברה בסדר גודל שלכם תשפיע על ענף התעופה בישראל והאם את חושבת שהתחרות הגדולה תוביל לירידת מחירים?
"בנובמבר 2020, לאחר הטיסה ההיסטורית של אל על לאבו דאבי - היא הטיסה הראשונה אי פעם מישראל לאיחוד האמירויות הערביות - חתמנו עימם על מסמך הבנות. מכאן, אנו כבר יכולים לראות את שתי ספקיות התעופה הגדולות פועלות יחד בכדי לספק ללקוחתנו את המוצר והשירות הטובים ביותר.
"כעת אנחנו בעיצומו של השקת הקו החדש לתל אביב, עם שתי טיסות מתוכננות בשבוע, הראשונה שבהן נחתה כאן בתל אביב ממש השבוע. הביקוש לטיסות הוא עצום ואנחנו שמחים על כך.
"בהתחשב ביוזמות המקומיות באיחוד האמירויות ובישראל להתמודדות עם הקורונה, ביניהן מבצעי חיסונים נרחבים והסטנדרטים החדשים של התעשייה, כמו דרכונים ירוקים דיגיטליים שיאפשרו נסיעות, אנחנו בהחלט מצפים לראות צמיחה בכמות הביקוש והטיסות. לאחר סיום ההשקה, מחירי הטיסות ייקבעו במידה רבה על סמך היצע וביקוש, וכן תמחור המתחרים שמפעילים קווי תעופה בין איחוד האמירויות הערביות לישראל".