צילום: רן יחזקאל // עדן חסון

עדן חסון: "לא היה לי אומץ להסתכל לאנשים בעיניים"

הוא כבש את הקהל עם שירים על אהבה, אבל הפעם עדן חסון החליט לפתוח את הלב באמת • "מעין טיפול פסיכולוגי שאומר בוא נשים את הקלפים על השולחן"

אחרי שחבר לאייל גולן בדואט "באור גדול", ואחרי כמה להיטים שמדברים על אהבה וזוגיות, מוציא היום (שלישי) עדן חסון שיר חדש ואישי שמדבר גם על הרגעים הפחות פוטוגניים של החיים, ומציג את האכזבות וההתמודדות שלו מגיל צעיר. את השיר, שנקרא "גדל לי קצת זקן", כתב והלחין חסון, וגם עיבד והפיק מוזיקלית יחד עם יעקב למאי. השיר יצא בליווי קליפ שצולם בתשעה לוקיישנים שונים ברחבי תל אביב.

"אני כותב המון, כל הזמן, וזה תמיד מתחיל ממקום אישי, ממקום של חוסר נוחות; ואז אתה משנה נושא כי אתה מרגיש שאתה פותח פצע, ובשיר הזה בפעם הראשונה אמרתי שאני פותח את הפה, שלא אכפת לי, מעין טיפול פסיכולוגי שאומר בוא נשים את הקלפים על השולחן".

אז בוא נשים את הקלפים. מה היה שם?

"בגדול אני אוהב שמקשיבים לשיר ולוקחים את זה למקומות שונים, זה מתאר אמנם מקרה ספציפי שלי, אבל כל אחד יוכל להבין ולמצוא את הסיפור שלו", מספר חסון (26). "כילדים אנחנו תמיד מנסים להשתלב, ולי אישית לא היה קל בילדות. גדלתי בפרדס חנה, הרגשתי שאני לא מוצא מכנה משותף עם כלום, היה לי ביטחון עצמי מאוד נמוך, לא היה לי אומץ להסתכל לאנשים בעיניים.

"השתניתי בשביל כל כך הרבה אנשים בחוץ, ורק כשהתבגרתי הבנתי שאני בסדר, והתחלתי לחיות בשביל עצמי. רק כשהגעתי למקום הזה קיבלתי את האומץ לכתוב שיר כזה בלי להפסיק באמצע. תמיד היתה לי אינטליגציה רגשית גבוהה, תמיד הרגשתי מה אנשים מרגישים לגביי ונתתי לזה להנחות אותי. צמצמתי את תנועותיי ועברתי תהליך ארוך.

"צמצמתי את תנועותיי ועברתי תהליך ארוך". עדן חסון // צילום: רן יחזקאל
"צמצמתי את תנועותיי ועברתי תהליך ארוך". עדן חסון // צילום: רן יחזקאל

• רץ ברשת: סרטון אינטימי של דייר "האח הגדול"

"בתהליך אתה מגלה שאתה צופה מהצד ועושה את הדברים ממקום הישרדותי, ואין לי סיבה להיות שם. אני אדם שהגיע כמוצר לא מעובד, שמעבד ובונה את עצמו בכל פעם מחדש, זו ממש עבודה שיקומית. כילד הרגשתי שהחברים שלי יותר חכמים ממני, יותר גברים ממני, יותר חזקים, יותר מהכל".

בעידן של רשתות חברתיות שמראות את מה שוורוד בעיקר עם המון פילטרים, חשבת על זה שאולי שיר כזה יכול לעודד ילדים שמרגישים כמו שאתה הרגשת? שהם לא לבד? שהם יהיו בסדר?

"בתהליך כתיבת השיר הייתי בעיקר מרוכז בעצמי ולא שמתי לב לכמה שזה יכול להשפיע ולגעת באנשים, זה השלב שאחרי. אבל כשהשמעתי את השיר לחבר שסיפור החיים שלו שונה לחלוטין משלי, וראיתי כמה שהוא מתרגש, הבנתי שאני יכול בעזרתו לתת לגיטימציה לאנשים שלא מרגישים שייכים, שחווים בריונות. בשיר יש משפט, 'הדביקו לי שמות, כמעט שכחתי איך קוראים לי'. קל להדביק שמות לילדים, והמשפט הזה הוא משפט כואב, על כמה חרא לי ואיך למדתי להשלים עם החרא הזה, אבל נקודת המפנה מתחילה בפזמון, שם אני מספר איך השתדרגתי, גדלתי, צמח לי זקן, מה שסידר את המראה שלי מבחינת הפרופורציות. עם הזקן אני מרגיש ביטחון, בלעדיו אני כמו שמשון בלי השיער שלו", הוא צוחק.

בתקופה הזו עולם התרבות מתחיל לחזור. התחלת כבר לשבץ הופעות, או שאתה מאלה שמחכים?

"אני מאוד אופטימי ורוצה כבר להופיע. בפורים האחרון הופעתי בפני 100 איש בזאפה והיה מדהים, זה הזכיר לי כמה אני אוהב להופיע וכמה אני חייב את זה, וכרגע אנחנו מתכננים דברים חדשים, הופעות גדולות, כמובן לפי המתווה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו