ח"כ אחמד טיבי: "אנחנו נגד קידום תופעת הלהט"בים"

אחמד טיבי, מראשי הרשימה המשותפת, התבטא נגד הקהילה הגאה • "אם יוגש בכנסת חוק לקידום להט"בים אצביע נגדו, ויחד איתי כל חברי הרשימה"

"אני מאוהב במילים 'אבא ואימא'". טיבי // צילום: יוסי זליגר // "אני מאוהב במילים 'אבא ואימא'". טיבי

באחרונה נשמעת ביקורת ציבורית רבה על עמדת אנשי רשימת "הציונות הדתית", ביניהם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ונועם בן גביר, כלפי קהילת הלהט"ב. אולם אנשי "הציונות הדתית" אינם חריגים בכנסת ביחסם לקהילה: ח"כ אחמד טיבי, בראיון בשפה הערבית, אומר במפורש כי יתנגד לכל הצעת חוק לקידום הקהילה הלהט"בית.

"שואלים אותנו בחוגי בית מה עמדתנו בקשר ללהט"בים", אמר טיבי בראיון בשפה הערבית. "אנחנו נגד קידום תופעת הלהט"בים. במידה ויהיה חוק לקידום להט"בים, הייתי מצביע - עם כל חברי הרשימה המשותפת - נגדו.

"כך למשל היה חוק אותו הציע ח"כ הומוסקסואל מ"יש עתיד" (עידן רול), שהציע שבמקום 'אבא ואימא' יהיה כתוב במסמכים רשמיים 'אפוטרופוס 1' ו'אפוטרופוס 2'. זו הצעה פרובוקטיבית, ואמרתי לו את זה. אמרתי לו: 'אתה לא תכפה את מצבך עלינו'. אני מאוהב במילים 'אבא ואימא'. הרשימה המשותפת הצביעה כולה, כל 15 הח"כים שלנו, נגד החוק".

טיבי הוסיף: "אם הייתה עולה הצעת חוק על מצעדי הגאווה, או הצעת חוק שמטרתה לאפשר להם לבצע הסברה בבתי ספר - הייתי מתנגד גם לזו וגם לזו".

בתשובה לשאלה מהמנחה בדבר עמדתו לגבי הפגנת הלהט"בים הערבים בחיפה ב-2019, אמר טיבי: "אני מתנגד. לכן לא השתתפנו בהפגנות אלה מעולם".

באגודה למען הלהט״ב מסר בתגובה: ״שלהט״ב זאת לא "תופעה" אלא אנשים בשר ודם שנמצאים ונמצאות בכל מקום, כולל בחברה הערבית. עצוב ומקומם שמי שמתיימר לייצג מיעוט מופלה מרשה לעצמו לדבר בצורה כל כך פוגענית ומזלזלת כלפי מיעוט מופלה אחר. להט״ב בחברה הערבית מתמודדים עם מציאות בלתי נסבלת של דיכוי, אלימות ושנאה רק בגלל מי שהם והן. אמירות אומללות כמו שהשמעת רק מכשירות את השנאה והאלימות כלפי להט״ב בחברה הערבית, במקום לעודד סובלנות. המציאות משתנה, גם בחברה הערבית, והגיע הזמן שפוליטיקאים יכירו בכך ויתייחסו לזה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר